Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 17661 til 17680 af 24857
-
Simpel opgave, man skal bare lige ha hjernen.
ForumindlægOkai. jeg har siddet med den her længe, men er nu ik det største geni til kemi:Ved ulykker på atomkraftværker er der risiko for udslip af radioaktive stoffer. Et af dem er I-131, som er β- -radioaktiv.A) Opskriv henfaldsskemaet for I-131.En ko spiser græs på en mark, der er forurenet med I-1... -
tilføjelse af opgave
ForumindlægHeyJeg har endnu engang prøvet at tilføje en opgave(tysk), men til min store overraskelse er denne heller ikke blevet tilføjet!Hmmm.... -
karaktergivning
ForumindlægJeg har 3-årig højniveau i mater der nogen der ved hvor mange point man skal have for at bestå når det er muligt at få 150 point i alt??????? -
Et radioaktivt præparat
ForumindlægNogle der vil fortælle mig hvordan denne opg skal løses eller få mig igang. Jeg skal op til eksamen snart, derfor betyder det meget for mig... Et radioaktivt præparat består af 20mg Bi-212. I løbet af tre timer er mængden af Bi-212 faldet til 2,5 mg på grund af det radioaktive henfald.Et andet ra... -
Hvorfor bevæger Jorden sig rundt om Solen
ForumindlægHey, jeg sad og læste nogle af indlæggene her på studieportalen og blev lidt nysgerrig, om hvorfor Jorden egentlig bevæger sig rundt om Solen? -
Tysk årsprøve 24-timers
Forumindlæghej jeg er lige nu op til 24 timers årsprøve forberedelse, jeg er kommet op i en tekst som hedder "Antonella" skrevet af frederik Hetmann. Er der nogen som kender den og som evt kunne fortælle mig om teksten er en historie som læser højt for sin søn, eller er det noget han oplever på eg... -
Gå sort
ForumindlægJeg ville høre om der var nogen der har prøvet at "gå sort" til en eksamen, som man ellers er mødt velforberedt til? -
eksamen !!!!!!!
Forumindlæghej .. jeg er en dreng som skal op i eng. mundtlig prøve her om kort tid. ( 9. klasse ) jeg har valgt som selvvalgt opgave at fortælle om '' racism'' ... dog har jeg kun 5-6 minutter til mit selvvalgte opgave !!! nogle mennesker her, der kan give nogle gode råd. ... -
Atomets opbygning
ForumindlægGodaften alle sammen :)Må jeg få Jeres tilladse at spørge om at I kender nogle sider om Atomets opbygning og Ohm'slov og Syre og Baser. Det er nødvendigt for mig at læse op til disse fysiske fænomener.Mange tak på forhånd.Ps: Skal måske bruge det til min optagelsesprøve, hvis de spørger.MVH. ... -
Eksamen
ForumindlægHej. Noget af det stof vi har "haft om" - har blandt andet været nogle elevfremlæggelser om alternativ energiformer. Det kan vi jo ikke huske noget af (medmindre det var vores eget) - så tror I vi kan risikere at trække et spørgsmål, hvor der står fx man skal snakke om solceller, når ma... -
Mercator-projektion
ForumindlægHey. Dagen før det går løs i AT for mit vedkommende.. Jeg har lige et spørgsmål. Mit emne er navigation med fokus på kort, og særligt fokus på Mercator-projektionen. Nogle der evt. kan forklare teorien bag følgende link: http://da.wikipedia.org/wiki/Mercatorprojektion For det første; Gudermann-fu... -
ellære
ForumindlægHej! Jeg har nogle problemer med en opgave. Hvis der var en der kunne hjælpe ville det være så lettende. Opgaven:en ø forsynes med jævnstrøm fra fastlandet gennem et 43 km langt kobberkabel. Kablets to ledere har hver tværsnitsarealet 240mm2.a) beregn resistansen af hver af lederne.spændingsfalde... -
Magnuseffekten
ForumindlægHejEr der nogen der kender til Magnuseffekten? Hvis ja, er der nogen der kan definitionen af denne og beskrive hvilken effekt den har på jorden? -
Sammenhæng ml. tryk og hastighed
ForumindlægDav Jeg leder efter en sammenhæng mellem det tryk p vinden yder på en plade med arealet A og vindes hastighed v. Dette kan så reduceres til at man bare skal finde sammenhængen mellem den kraft F vinden påvirker pladen med og vindens hastighed. Her er så problemet, er der nogen der kender denne s... -
tid i vand
ForumindlægHej Er der en, som kan hjælpe med vedhæftede opgave? Mvh, Mogensen -
Civilingeniør/Medicin??
ForumindlægNogen der hvor en civilingeniør kan få job, har kigget på ug.dk men kan ikke lige hitte det der.. og der er mangel på job eller er det et usikkert job??? og hvad uddannelsen til medicin, nu når der kommer nye adgangskrav fra 2008, bliver man så optaget hvis man har de krævende fag, ellers ska... -
Differentialligninger og komplekse funktioner
ForumindlægEr det rigtigt, at der er en nær sammenhæng imellem differentialligninger og komplekse funktioner, forstået sådan, at man ved hjælp af den ene kan finde løsningsmuligheder for den anden og omvendt? I fald, hvad kaldes denne matematiske disciplin? -
Hjælp
ForumindlægHej derude. Jeg har en opgave, som jeg bliver ved at regne forkert. Vil nogen derude se, hvor fejlen ligger. Opgaven lyder: Paramagneten er placeret i et magnetfelt, der peger opad og har feltstyrken B. Dipolerne, der peger opad har energien Eop=-μB, mens dipolerne, der peger nedad har energ... -
Åben, lukket, isoleret system?
ForumindlægHej derude Jeg forstår ikke helt det med termodynamikkens åben, lukket og isoleret system? :( Er isoleret og lukket ikke det samme? Jeg skal kunne forklare det med nogle eksempler. Er der nogen der vil prøve at lære mig det.. ? Jeg har forstået et isoleret system tror jeg, hvor Q = 0. so... -
STX?? Byggeteknikker??
ForumindlægHeii alle.. Er på vej ind i 9. klasse og er begyndt på hvad jeg efter det. Jeg har tænkt meget gå på gymnasium STX og derefter tage en videregående uddannelse kaldet Byggetekniker ;) Er der nogle der ved om jeg har valgt det rigtige gymnasium for dette job?? Er der nogle der er i gang med byggete...
