Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 17681 til 17700 af 325233
  • Hjælp til "Der Teppichtempel"

    Forumindlæg
    Hej,er der nogen af jer, som har skrevet stil om den tyske tekst "Der Teppichtempel"?Jeg har problemer med at forstå slutningen og vil derfor gerne have lidt hjælp.Tak,
  • Ny grundlov eller grundlovsændring

    Forumindlæg
    Hej :D Jeg har fået til opgave, at skulle finde på en ny grundlov eller en grundlovsændring, der vil gøre gavn for Danmark. Har I nogle ideer? For er helt lost... Tak på forhånd.
  • upolær? polær?

    Forumindlæg
    Nogen der kan fortælle mig, om hvorvidt ehtanol og heptan er polære eller upolære? og hvorfor Har det noget at gøre med hydrofobe og hydrofile grupper?
  • Sport

    Forumindlæg
    I teksten "Sportsånden" af George Orwell, siger Orwell at der i gamle dage ikke hat været sportskampe med politisk indblanden, som han mener, der er i dag. Han siger også, at sportsgrene stimulerer gruppehad. Han slutter teksten med at foreslå hvordanman kunne fremme hadet ved at arra...
  • noget med kildekritik..

    Forumindlæg
    Hej.. Er der nogen som kan hjælpe mig lidt med dette spørgsmål? Hvordan er det at man går ind og kigger på kilder? Altså her snakkes om kildekritik.
  • Demokrati og menneskerettigheder

    Forumindlæg
    Hvorfor er det vigtigt at netop Danmark deltager i kampen om oprettelse af demokrati og menneskerettigheder i bl.a. Afghanistan?
  • studieplads til salg!!

    Forumindlæg
    Jeg har hørt, at man kan købe studieplads (fx medicin)også i DK, er det rigtigt eller hvad?? Og hvad med karakter og sådan noget?? Er der nogen, der ved noget om det?
  • Integral i excel?

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogen her, der kender til en måde, hvor man kan integrere en funktion i Excel 2016? Nu ved jeg godt at, Excel egentlig ikke er egnet til den slags matematik, men jeg tænkte det kan være der er en måde. Jeg har prøvet at google mig lidt frem og læste at man kan tilføje tilføjelsespr...
  • Eksamen!

    Forumindlæg
    Hej, hvis man dumper til en eksamen på STX er der så mulighed for at tage eksamen en gang til på selvstudie eller noget andet? Eller kan det ikke ændres?
  • Valg af uddandelse

    Forumindlæg
    jeg er en pige på 14 der får i 8. klasse. Jeg tænker at vælge en HTX uddannelse da jeg er meget glad for det naturvidenskabelige. egentlig er mine karakterer ret gode (12 i kemi, biologi og mundtlig matematik plus 10 i de andre slags matematik) mit snit ligger på 9,5 men jeg er mega usikker på mi...
  • Droppe ud af 3g

    Forumindlæg
    Jeg overvejer at droppe ud af 3g og holde et sabbatår. Men hvordan er det med den nye reform og sådan?? Kan jeg godt starte i 3g igen til næste år?
  • hvad skal man sige?

    Forumindlæg
    Hej Til AT årsprøven fik jeg at vide at min opgave var super, men at jeg bare refererede den til fremlæggelsen. Hvad skal man så rent faktisk sige? på forhånd tak
  • irretrerende opgave :)

    Forumindlæg
    hey jeg har lavet de to første opgaver, men har et problem med den sidste, aner ikke hvad jeg skal? har lige sat det hele ind her: ____________________________________________________________________________ Opgave 4 I et koordinatsystem er givet vektorerne , og . Vektorerne og udspænder ...
  • Spørgsmål om overførsel af karekter

    Forumindlæg
    Hej Jeg har to spørgsmål. For det første går jeg i øjeblikket i 3.g på STX, og jeg har planer om at studere odontologi efter gymnasiet. Desværre er mine karakterer ikke tilstrækkelige (mit gennemsnit er nu 8,9, mens adgangskvotienten til odontologi er omkring 10,2). Jeg undrer mig over, om det er...
  • redegørelse???

    Forumindlæg
    jeg skal begynde med at lave en redegørelse..jeg mangler bare at få noget mere at vide om redegørelse, inden jeg overhovedet begynder. er der nogle der har nogle punkter til, hvordan en redegørele skal være..?
  • Metematik projekt

    Forumindlæg
    Hej....Jeg har fået et matematik projekt og har valget at skrive om EKSPONENTEL FUNKTION, men problemet er, at det er første gang, at jeg skal lave en projekt i matematik og derfor ved ikke hvordan jeg skal lave den. Er der mon nogen her inde som kan hjælpe???
  • Differential kvotient

    Forumindlæg
    Opgaven: Vis ved at udregne Delta y, at f(x): x+1 / 3-x er kontinueret i 5. Angiv definitionsmængden for f, og gør rede for, at f er kontinueret Hvordan kan jeg evt. komme videre ?
  • Hvordan skal man indarbejde sine kilder i SSO

    Forumindlæg
    Jeg Sidder og er ved at skrive min SSO, nu skal jeg så til at bruge kilder for at beskrive forskellige ting i min opgave, men jeg ved ikke hvordan jeg indarbejde mine kilder i opgaven. Skal de ind som bilag eller skrives direkte ind i opgaven??
  • Spansk

    Forumindlæg
    Nu har jeg forsøgt uenderlige gange og det syntes stadigvæk at være umuligt, at oversætte "Mit tredje arbejde går ud på at gøre rent ude ved en familie"... Nogen der vil hjælpe???! Det skal bruges til en stil..
  • kemi eksamen

    Forumindlæg
    jeg er ved at læse op til min kemi eksamen og er stødt på nogle begreber jeg ikke helt forstår. Hvad vil det sige at noget er mere eller mindre elektronegativ? Og hvad er en kovalent binding? Og det er noget er polært, vil det ikke sige at det er blandbart med vand?