Søgning på: matematik fp10 maj 2019. Resultater: 17681 til 17700 af 33718
-
Renter
ForumindlægEn person indsatte et beløb på en konto i en bank til en fast årlige rente på 3,5%. Efter 5 år står der 59384,32 kr. på kontoen. a) hvor stort et beløb blev der indsat på kontoen? En anden bank reklamerer for en konto med en fast årlig rente, hvor et beløb på 100000 kr. vokser til 125000 kr... -
Hastighed og accleration
ForumindlægDaw håber jeg kan få lidt hjælp. Jeg har nogle tider på folk der har løbet 20 meter hver anden meter er deres tid så blevet målt. Og nu skal jeg lave en t,s kurve og en t,v kurve og undersøge. Hvornår de løber hurtigst. Hvornår de løber langsomst. Hvornår accelerationen er mindst og størst. Me... -
SRO hvordan skriver man 10 sider?
ForumindlægHej:) I min SRO har jeg et emne der er min klasses navn. Da vores Retning er samf og mat skal det jo være noget man kan bruge der. Tænkte på evt. at skrive noget hvordan klassen stemmer forskelligt fra den forældre. Men umiddelbart synes jeg det lyder svært at skulle få til at fylde 10 sider. S... -
Find vinkel A
ForumindlægEr der en der kan forklare mig, hvordan jeg bestemme vinkel A i den vedhæftede trekant? :) -
Geometri opgaver på C-Niveau
ForumindlægHalløj. Håber der er nogle der kan hjælpe mig. Har siddet i tre timer i dag, og prøvet at løse de her to opgaver som jeg har for til i morgen, men det giver absolut ingen mening for mig. Den ene opgave lyder: I trekanten ABC er |AC| = 48, |AB| = 12, og arealet af trekanten er 102. Jeg har dog fåe... -
skitsér en mulig graf for f, og argumentér for grafens udseende.
ForumindlægOm andengradspolynomiet f(x) = a*x^2 + b*x + c "Oplyses at a,b og c er positive." skitsér en mulig graf for f, og argumentér for grafens udseende. Hvad er proceduren for denne type opgave? -
Bevis om cosinusrelationer
ForumindlægJeg skal fremlægge om cosinus her snart.. Jeg kan bare ikke forstå, hvad det ene spørgsmål går ud på? gør rede for, hvordan man kan udlede cosinusrelationerne for en vilkårlig trekant. Hvad menes der ved det? Skal jeg komme ind på cosinusrelationernes bevis? -
Undervisning??????
ForumindlægHej Alle Jeg tænkte på om der var nogle af jer derude som kender nogle steder hvor man kan få hjælp til sin eksamenslæsning??? Det gør ikke noget at det koster penge... bare man får noget ud af det.... Kasper.... -
Potensfunktion - y-aksen
ForumindlægHej, kan en potensfunktion godt ramme y-aksen? Mener nemlig min lærer engang har sagt, at den aldrig rammer 0, men nu sidder jeg og bliver i tvivl -
Matematiske beviser.
ForumindlægBruges de blot til at fremhæve, hvordan man kom frem til diverse formler? Eksempelvis, hvis jeg skulle bevise de tre løsningstyper i forbindelse med 2.gradsligninger. Dette medfører jo, at der findes MANGE forskellige måder for at lave beviser. I givet fald, er formålet så med den mundtlige del,... -
er min fremgangsmåde rigtig?
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med opg 14 i denne opgave? http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:MhZ1aNCZ8QAJ:www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090511_opgave_matematikA_stx.ashx+bestem+prisen+for+vejen+udtrykt+ved+x&hl=da&gl=dk&pid=bl&srcid=ADGEES... -
SRP - Køteori
ForumindlægHejsa Jeg sidder og skal til at skrive SRP her i den kommende uge. Mit emne er køteori, hvilket jer er ret så lost i. Jeg ville høre om der ikke var nogen som er stærke på dette område og som kunne have sin interesse i at hjælpe. eller om der er nogen som kender nogen der er det :) på forhånd t... -
Kan man godt skifte klasse?
ForumindlægHej folkens, Jeg kan virkelig ikke klare samfundsfag på A, og jeg synes at det er et TOTALT kedeligt fag. Jeg skal ikke bruge samfundsfag til min videregående uddannelse. Tror I der er mulighed for at jeg kan flytte klasse? (Jeg går i 1g) -
9 klasse
ForumindlægHejsa alle sammen derude :) Jeg går i 9 klasse - er ramt af Lock Out. Jeg har glemt en hel masse désværre, men det er som en nål i en høstak for mig, at finde ud af hvordan jeg reaptere. Vi har ikke brugt vores bøger ret meget ..... Er der nogle hjemmesider?, nogle helt konkrete ting d... -
Differantiabelt
Forumindlæghvorfor er denne graf ikke diff. i x0=-1? ved det er noget med at grænseværdierne fra højre og fra venstre ikke er ens. -
eksponentielle funktion: hvorfor skal b>0?
Forumindlæghej hvorfor skal b>0 i den eksponentielle funktion? og hvorfor skal a>0? her tænker jeg det er fordi så kan man ikke regne fx (-5)^1/2 da det er et imaginært tal -
Annuitetsregning
ForumindlægHej folkens! Jeg sidder lige nu med en opgave omkring rentes- og annuitetsregning, hvor et af spørgsmålene lyder som følgende: "Hvor mange gange er Anstørre end A0." Nogle der vil være så venlige at break it down for me? :) Mvh. Simon -
hvilken videregående udd.?
Forumindlæghej kommende studenter jeg står og ved ikke rigtig hvilken udd., jeg skal søge ind på, selvom fristen er lige rundt om hjørnet. jeg tænkte derfor, at jeg kunne få noget inspiration på studieportalen! hvilken uddannelse søger i? -
Opgave om skiftet mellem eksponentielle funktioner og finansielregning
ForumindlægHar vedhæftet opgaven. -
gennemsnit
ForumindlægHej, Jeg vil lige høre om hvor meget man skal tage i hver fag for at få et gennemsnit til 9,2 eller 9,4. Jeg går på HF nu, men tænker på hvis jeg tager 2 fag på b niveaue og en på A. Kan du så hjælpe mig med gennemsnit. Der er så noget andet på HF at alle fag vægter nogle fx kulturfags pakker væg...
