Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 17701 til 17720 af 156338
-
Mat C
ForumindlægNogen der kan hjælpe med nedstående opgave, jeg er helt tom for ideer. -
Nedenfor er beregnet, hvor lang tid der går, før en indskudt kapital er vokset til det tredobbelte Forklar til linjerne 1) til 5) skal gives
Forumindlægheeey! Sidder og fumler med en opgave. Hvordan løser jeg den -
Hjælp til matematik
ForumindlægHej, jeg er lidt tvivl om hvornår man kan finde en tangent? og om man kan finde en tangent alle steder på alle grafer? Derudovre om der er mønstre/forskrifter for tangenthænldningen for forskellige funktioner såsom parabel, eksponentiel funktioner eller lineær funktioner. Håber I kan hjælpe mig -
Bio-kemi eller bioteknologi???
ForumindlægHej alle Jeg har netop afsluttet grundforløbet og fik ikke min første prioritet, som var bio-kemi (Biologi A, kemi B), så nu har jeg bioteknologi som studieretning (Biotek A, fysik b, Mat A) Vi har haft vores første time med vores Biotek-lærer, og han fortalte os bundærligt, at dette er den svæ... -
reducering, med forklaring
Forumindlæg(a+b)(a-b)-(a+b)^2 -
exoterme & endoterme reaktioner
Forumindlægskal til c-niveau i kemihar følgende spørgsmål:Hvorfra kan man se på en reaktion om den er exoterme eller endoterme. Altså afgiver eller optager energi?NH4NO3 (s) -} NH4^+ (aq) + NO3^- (aq)Hvad er denne reaktion? Og hvordan finder man frem til det? -
muligt at forbedre gennemsnit?
Forumindlæghej!vi er nogle stykker der har diskuteret følgende: er det muligt at forbedre sit gennemsnit ved at tage nogle fag om eller tage suppleringsfag, eller er det kun niveauet af det pågældende fag der ændres (hvis det er højere selvfølgelig)?på forhånd tak for hjælpen? -
Trekantsberegninger
ForumindlægJeg kan trække "trekantsberegninger" - og jeg tror, det jeg skal snakke om, er de retvinklede af dem.. Jeg ville nok køre noget phytagoras, sinus/cosinus. Nogle der har et bevis? ( Det er naturfag - så vi opererer ikke på SÅ højt niveau igen.. men lidt godt skal der vel være:) ) -
Ligning med to ubekendte test
ForumindlægEr du 1ger (9.klasser er også god nok), så er denne test noget for dig! Skriv ned en ligning med to ubekente, eller find en på nettet. Send den til mig + svaret, og trin for trin hvordan du har løst ligningen, og ca. hvor lang tid det tog dig. Det skal som nævnt være på C-niveau. Tak på forhånd. ... -
Fysik B.! - hvad starter skoleåret ud med..?
ForumindlægHej Det er sådan at jeg skal have fysik på B-niveau næste år :O! Endnu et spørgsmål af ren nysgerrighed... Hvilket emne starter man med at have ? Jeg har prøvet at finde det på uvm.dk, mend er står der kun, hvilke emner man skal have og ikke hvorrnår. ;) -
Klage over eksamen
ForumindlægJeg har lige fået min karakter for skriftlig dansk tilbage, 10ende klasse niveau, taget på VUC. Jeg har søgt på nettet for at se hvor jeg kan klage, men har kun fundet blanketter for universitetet. Er det bare ikke muligt at klage når det ikke er gymnasie eller derover? -
Noter til Universitets fysik
ForumindlægHej Alle. Er det nogle af jer, som ligger inde med noter til universitets fysik - gerne til bogen University physics af Young and Freedman - men ikke et most det er af dem, bare det er fysiknoter på universitets niveau :-) På forhånd tak for jeres hjælp! Mvh Lasse -
Tangent til harmonisk svingning
ForumindlægJeg søger en ligning for en tangent til en harmonisk svingning. y = A*sin(ax+b) Jeg er kun interesseret i hældningen mit umiddelbare løsningsforslag vil være y' = A*cos(ax+b)+A*a, ud fra følgende y' = (A*sin(ax+b))' = A*(sin(ax+b))' da (k*f)'(x) = k*f(x)' = A*(cos... -
klagebrev
ForumindlægHej derude, Er der nogen herinde, som har klaget over en mundtlig eksamen og har fået medhold? - hvis ja, kan I så give lidt vejledning til hvordan sådan en klage skal opstilles? - evt. et eksempel? Hvis I ikke har klaget, men alligevel ved noget om det, især hvordan sådan et brev skal se ud/op... -
Gymnasie?EUX- VIGTIGT hjælp
ForumindlægHej, jeg har en lillebror, som er en smule forvirret angående hvilken studie han skal vælge. har har tideligere gået i en tiende klasse, hvor han ikke tog ret seriøst, da han havde en ønske om at komme ind på en erhverv uddannelse. det gjorde han så. nu fortryder han valget, da det slet ikke er... -
Hf enkeltfag
ForumindlægHeeej Jeg går på VUC 10 klasse i nyborg .. og jeg tror nok at jeg dumpe i matematik og dansk men jeg bestået i livsanskuelse nu her og jeg manglede mat , dansk og engelsk ....og jeg er rigtig god til engelsk.. Jeg har snakket med hf vejlede i odense vuc ,så jeg har fortælt ham at jeg lav... -
Kombinatorik
ForumindlægOplysninger: - 4 røde og 4 grønne kugler fordeles i to kasser, således at der altid er mindst 1 kugle i hver kasse. - En person, som ikke kan se fordelingen af kugler i kasserne, vælger først en kasse og udvælger dernæst en kugle fra denne. Spørgsmål: Vis, at sandsynligheden for at trække ... -
Perfektum osv
ForumindlægHej jeg har skulle oversætte nogle sætninger, men jeg har ikke helt styr på de der tider. Jeg har prøvet at oversætte dem, så er der en der lige hurtigt vil se på dem? De står i forskellige tider så i får lige de danske først : Det er især sætning 1 + 9 jeg vil have tjekket. 1. Laura er 32 år o... -
Afledte funktion
Forumindlæger det ikke a? -
FeedBACK! AT-Problemformulering
ForumindlægEr igang med 4 semester at-prøven og fagene er biologi/historie. Overemnet er ''Globalisering'' Min problemformulering lyder således: 'Igennem mange årtier er steroider blevet brugt, er det gået hen og er blevet et globalt problem?'' Synes selv det er en ud...
