Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 17701 til 17720 af 31467
-
Hvordan skriver I noter?
ForumindlægHej :) Jeg går i 1.g, og ville gerne høre hvordan I tager noter i matematik timerne ? Jeg synes det er svært både at lytte og skrive det læreren skriver på tavlen. - kom endelig med jeres gode tips og råd :D TAK -
Eksponentiel funktion
ForumindlægHej! Jeg har denne matematik opgave, jeg har lavet a) og ville lige høre om den første del i b) er rigtig. Kan det passe, at konstanten a er fremskrivningsfaktoren, og på ét år vil elektricitetsproduktionen ændre sig med faktoren a? (Har vedhæftet opgaven) -
Et andengradsploynom
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med en matematik opgave. Jeg kan ikke finde ud af at lave den :(En familie af andengradspolynomier er givet ved:fc(x) = x^2-2x+2+cBestem de værdier af parameteren c, for hvilke fc ingen rødder harTUSIND TAK FOR HJÆLPEN -
Komplekse tal ?
ForumindlægMIt spørgsmål går på om nogen vil definere og uddybe begrebet "komplekse tal"..? Der står ikke noget i min matematik bog, og min lærer har nævnt det nogle gange, så jeg er efterhånden blevet nysgerrig.. Bare lige overordnet, ville jeg gerne høre om det.. -
andengradspolynomier og faktorisering???
ForumindlægHej alle. har fået stillet denne her opgave i matematik, men ved simpelthen ikke hvordan jeg skal gribe den an? lidt hjælp?? Opgave: Bestem rødderne i andengradspolynomiet f(x) = x^2 - x - 2 og faktoriser polynomiet? -
Privatlærer /København
ForumindlægHej .. vi leder efter en privat lærer der kan hjælpe vores barn med Matematik han går på gymnasiet 1 år niveau B E-mail ; [email protected] Mvh Henrik -
AT opgave rettes !!!!!
Forumindlæghej jeg ville lige have at en skulle se på min opgave da jeg er håbløs til kemi og matematik. går det op det hvad jeg har lavet kan det passe hele sammen ?? hvad skulle jeg fx skrive i konklution? -
Finde en ubekendt længde på en trekant (ikke retvinklet)
ForumindlægHej Jeg har en opgave i min matematik aflevering hvor jeg skal finde en længden på en af sidderne i en trekant, når jeg har fået angivet de to andre. Det er ikke en retvinklet, så derfor er pythagoras ikke en mulighed. Hvordan gør jeg ? længderne er 5 og 3 men vil helst gerne ha en forkl... -
bestem en forskrift for g(x)
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med dette opgave, jeg har lavet opgave a ind på matematik program og har fundet forskriften til at y = 0, 000035406*1,0099^x men jeg kan ikke finde ud af opgave b og c opgaven er vedhæftet... -
Hvor mange eksamer?
ForumindlægJeg går på hhx, og er på 2 år. Jeg har afsluttet Matematik c, men kom ikke op i det. I år afslutter jeg følgende Tysk Erhvervscase VØ Samfundsfag Hvor mange af dem skal jeg op i? nogle der kan svare på det? -
Bestem den mindste afstand
ForumindlægHar lige nu om differentialregning i matematik, og er igang med at regne små opgaver. Er nået til en opgave som lyder: Bestem den mindste afstand fra punktet (0,1) til funktionen: √x Håber nogle kan hjælpe, evt. hvordan dette kan løses i Maple 18. :) -
Bestemmelse af lignign for en tangent ig koordinatsæt
ForumindlægHej Jeg har en matematik aflevering for, og som er til imorgen.... Jeg håber vildt meget, at I vil hjæpe mig. Jeg har taget et screenshot af det, da det var nemmere og hurtigere. På forhånd (ps. Mangler både opgave a) og b)) -
Haster, plz :D
ForumindlægHeeeej :D Er der nogle der vil være så flittig at hjælpe mig med de to små matematik opgaver som er skrevet her? 1) Udregn: (a+b)2_(a-b)2+4(b_ab) 2) Løs: 3/x-2= 9/4 (Husk at forkorte) -
Årsprøve 1.g?
ForumindlægHej! Jeg skal årsprøve i matematik og går i 1.g. Men jeg kunne godt tænke mig at høre om der ikke var nogle som ville forklare, hvordan det egentlig fungere til årsprøven, altså med hensyn til den tid man er derinde??? Drt ville være utrolig dejligt, hvis ngn vil give mig et lille overblik. Tak ... -
Hjemmeside til øvning
ForumindlægHej, jeg skal op til skriftelig årsprøve matematik på fredag, og ville gerne høre om nogen af jer kender den hjemmeside, hvor gamle eksamens opgaver ligges ind, sådan at jeg vil kunne se, hvordan en typisk opgave vil blive formuleret ol. -
Har virkelig brug for hjælp!
ForumindlægHej alle i gode mennesker.... Jeg vil hører om nogen af jer, gidere hjælpe med 2 matematik opgaver? 1. 7x+3=4(x+2)-2 2. x(x-5x+3)=0 -
Brøk --> 2.gradsligning
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder og slås med denne ligning: Fællesnævneren må være nævner * nævner, altså 2x^3, ikke? Hvordan kommer jeg videre herfra? Hvis nogen har en løsning: Babysteps, tak :) Har ikke haft matematik siden i naturfag for 14 år siden ;) På forhånd tusind tak for hjælpen! :) -
Årsprøve for putter!
ForumindlægTænkte på, hvilke spørgsmål man kan blive stillet til mundtlig matematik årsprøve i 1.g... Har ingen anelse om hvordan et spørgsmål kan lyde...Nogen der ka fortælle mig hva deres lød på, eller hva man kunne forestille sig det var, når det kun er 1.g?? :) -
Mat B eksamen i mandags
ForumindlægHej...Er der andre end mig der synes at Matematik B skriftlig for HTX i mandags virklig var en nedern eksamen.I opg 2 passede tallene ikke. Og mange af spørgsmålene var meget dårligt formuleret.Nogen andre holdninger? -
andengradspolynomium
ForumindlægHej kloge mennesker jeg har en matematik opgave, som jeg ikke rigtig kan løse. OPgaven er: Bestem det andengradspolynomium P, der tilfredstiller differentialligningen: 2xP´(x) = P(x) - 2x^2+1 Håber at nogen kan hjælpe mig.... TAK :)
