Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 17721 til 17740 af 24857
-
Hvad menes der med det
ForumindlægOtholitic organer (sacculus og utriculus) fornemmer lineære accelerationer. det med lineære acceelerationer? -
Gym og matematikstudiet
ForumindlægHej Jeg regner stærkt med at søge ind på matematikstudiet til sommer, enten på KU eller SDU (har ikke bestemt mig endnu). Til sommer vil det være to år siden jeg blev student og dermed to år siden jeg havde matematik A. Hvad vil i råde mig til at forberede eller se lidt på, så jeg er lidt klar ... -
High School i Australien
ForumindlægJeg har en nevø der er i gang med High School i Australien. Der er meningen, at han kun skal tag et år og så tilbage til Danmark. Han overvejer dog at afslutte High School og så komme hjem. Mit spørgsmål er så, hvordan vil det se ud... -
De mest eftertragtede uddannelser?
ForumindlægHvilke uddannelser er mest eftertragtede og hvilke uddannelser ser i som "Høje" uddannelser? -
Gennemsnit
ForumindlægHej Alle Når man skal søge ind på videregåendeuddannelser efter fx. gymnasiet, hvilke karaktere udregner man så gennemsnittet efter? Årskaraktere, eller eksamenskaraktere - eller er det en blanding af disse? -
SRP SNYD?
ForumindlægHej :) Jeg har brug for hjælp til om min SRP vil betegnes som snyd... Jeg har et emne som en veninde også havde sidste år.. Er det snyd hvis mit redegørende, vuderende og perspektiverende omhandler det samme MEN at jeg selvfølgelig 100% skriver mit eget indhold samt har nogle helt andre ki... -
SRP Kemi - Alkymi forsøg?
ForumindlægJeg skal snart til at skrive SRP om Alkymi (Kemi - Historie) men jeg kan ikke finde et forsøg, så ville lige spørge om nogen kendte et jeg kunne bruge? -
Bindingsenergi/Q-værdi ?
ForumindlægHej som jeg har forstået det så omtales bindingsenergien som den energi der skal til for at 'splitte' eller 'samle' en kerne som betegnes som hvor formlen så er hvor er massedefekten for kernen er dette rigtigt forstået?? Men hvad er Q-værdien så? er det bare en... -
Må grafer godt stå på de 15-20 sider uden at tælle med?
ForumindlægEr der nogen der ved om det er okay, at opgave fylder over 20 sider hvis det blot er fordi der indgår grafer inde i selve opgaven, og ikke i bilagene. For jeg sys nemlig det gør opgaven mere overskuelig på denne måde. -
lodret asymptote
ForumindlægHej, Jeg har fået en "tænke opgave" for af min matematik lærer. Hvilke betingelser er der for at f(x)=T(x)/N(x) har en lodret asymptote ? Forstår ikke helt hvordan man overhovedet kan få en lodret asymptote. Håber på hjælp :) -
Hjælp, Hvilke stoffer dannes ved afbrænding af biomasse
ForumindlægHej jeg har naturfagseksamen imorgen og har brug for hjælp asap, håber der er nogle flinke sjæle derude Hvilke stoffer dannes ved afbrænding af biomasse, har søgt en del på nettet men kan ikke finde frem til noget. -
Betydning af h' og h'' af svingninger
ForumindlægHvad betyder det når man dobbeltdifferentierer f(x)=a*sin(bx+c)+k til y''=-k^2*y. Jeg ved godt, hvordan man gør, men jeg forstår ikke hvad det betyder i forhold til grafen. Hjælp tak :) -
HTX vs STX niveau
ForumindlægHej Alle sammen. Nu er jeg blevet færdig med 1.g på htx og kan ikke lade være med at tvivle efter at jeg har talt med mine venner fra folkeskolen som har valgt STX omkring det niveau de har. For da vi talte sammen var der mange ting jeg havde lært i mat A som de ikke har lært f.eks. Og jeg fik d... -
Matematik på c niveau??
ForumindlægEr det en meget dum ide, at vælge matematik på c niveau? Jeg tænker i forhold til mulighederne bagefter. Hører mange der siger, at det udelukker mange uddannelser hvis man kun har det på c. er det at overdrive, eller er det sandt? -
Lorentz og Einstein
ForumindlægHvis effekterne af Lorentztransformationen er tidsforlængelse længdeforkortelse osv, hvor kommer Einsteins rolle og hans relativitetsteori ind i billedet? -
hvordan finder man positive og negative ioner, i et salt
Forumindlæghej jeg står i det problem at jeg skal udfylde et skema hvor ex. finde et positivt og et negativt ion, i NaCl NaBr KNO3 Na2CO3 K3PO4 og jeg ved simpelt hen ikke hvordan man gør.. håber i kan hjælpe. på forhånd tak! hilsen Alex -
Ellipsens ligning
ForumindlægHejsa.. Hvordan kan man bruge ellipsens ligning i det praktiske? Jeg ved at jeg skal kende den lille - og storakse, men hvordan finder jeg p(x,y) i det virkelige univers? Hvis man nu eksempelvis skal bestemme om mars' bane er en ellipseformet, altså P(x,y) ligger på dens geometr... -
Om universets fødsel-
ForumindlægDet siges at Universets fødsel startede med en stor eksplosion kaldet (BIG BANG)... Hvorfor betragter man det som en begyndelse? Spørgsmålet skal ses i sammenhæng med at universets grundelementer som eksploderede - måtte have eksisteret før BIG BANG som en anden slags univers ellers kunne de n... -
HJÆLP!!!!!
ForumindlægNu har jeg surfet en del rundt på nettet og jeg kan ikke læse mig frem til hvad IONFORM er! Er der nogen der vil formulere det ordentligt for mig? Det ville være en utrolig stor hjælp! Det ville være super fedt, hvis I gad at give nogen eksempler med Natrium, Magnesium og Chlor :-) På fo... -
Hvordan bliver man en dyrlæge?
ForumindlægHej jeg går dagligt i 9.kl og jeg ønsker at blive en dyrlæge:) Men jeg meget i tvivle om hvordan man bliver det. Hvilken fag skal man ha højst karakter? Hvilken fag skal man ha? kan i hjælpe mig med at svare på de spørgsmål?
