Søgning på: matematik fp10. Resultater: 17721 til 17740 af 31486
  • TI-84 Plus

    Forumindlæg
    Da jeg ikke længere har matematik, sælger jeg min lommeregner TI-84 plus. Den er ikke brugt meget, og ser ud som ny. Alle kabler, instruktionsbog og cd-rom medfølger. Nypris ca 1000 kr. Byd
  • Et andengradsploynom

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe mig med en matematik opgave. Jeg kan ikke finde ud af at lave den :(En familie af andengradspolynomier er givet ved:fc(x) = x^2-2x+2+cBestem de værdier af parameteren c, for hvilke fc ingen rødder harTUSIND TAK FOR HJÆLPEN
  • Hvordan skriver I noter?

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg går i 1.g, og ville gerne høre hvordan I tager noter i matematik timerne ? Jeg synes det er svært både at lytte og skrive det læreren skriver på tavlen. - kom endelig med jeres gode tips og råd :D TAK
  • Hjælp til matematikprøve

    Forumindlæg
    Hej :D Jeg skal til prøve i matematik her på onsdag, og jeg skal op i rettelinjer og rentesregning. Det er på omkring stx c/b-niveau. Nogle, der ved hvad jeg sådan ca. skal kunne og hvad jeg kan komme ud for? :D På forhånd tak :)
  • Komplekse tal ?

    Forumindlæg
    MIt spørgsmål går på om nogen vil definere og uddybe begrebet "komplekse tal"..? Der står ikke noget i min matematik bog, og min lærer har nævnt det nogle gange, så jeg er efterhånden blevet nysgerrig.. Bare lige overordnet, ville jeg gerne høre om det..
  • Kildehenvisning

    Forumindlæg
    Hejsa. :) Jeg har i forbindelse med min SRP om kolesterol i biologi og matematik fået kontakt til en forsker. Hvis jeg nu anvender stof som hun har fortalt om hvad skriver jeg så i min litteraturliste og kildehenvisning? Er der noget der hedder personlig samtale eller er det et form for interview?
  • Simplex SRP

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal skrive om lineærprogrammering i matematik, herunder er en af spørgsmålene, redegør for de grundlæggende principper i simplex. Nogle der har nogle links eller kan fortælle mig noget om simplex, har forsøgt at søge på nettet men syntes ikke rigtigt jeg forstår det jeg finder frem.
  • Privatlærer /København

    Forumindlæg
    Hej .. vi leder efter en privat lærer der kan hjælpe vores barn med Matematik han går på gymnasiet 1 år niveau B E-mail ; [email protected] Mvh Henrik
  • Brøk --> 2.gradsligning

    Forumindlæg
    Hej alle :) Jeg sidder og slås med denne ligning: Fællesnævneren må være nævner * nævner, altså 2x^3, ikke? Hvordan kommer jeg videre herfra? Hvis nogen har en løsning: Babysteps, tak :) Har ikke haft matematik siden i naturfag for 14 år siden ;) På forhånd tusind tak for hjælpen! :)
  • Procent regning

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder med en matematik opgave som jeg efterhånden har stirret mig fuldstændig blind på og forstår den simpelthen ikke.. Er der evt. nogle kloge hoveder som kan hjælpe? I en given periode stiger løningerne med 2% pr. halvår. Hvor mange procent er lønstigningerne på 3 år?
  • AT opgave rettes !!!!!

    Forumindlæg
    hej jeg ville lige have at en skulle se på min opgave da jeg er håbløs til kemi og matematik. går det op det hvad jeg har lavet kan det passe hele sammen ?? hvad skulle jeg fx skrive i konklution?
  • Terninsprøve. - screenshot

    Forumindlæg
    Hej sp. Min søster siger at man til matematik skriftlig eksamen skal tage billede af sin lommeregner som et bevis på hvordan man har regnet opgaven ud. Men jeg skal skrive med hånden.. Så hvordan skal jeg tage et screenshot,? Og behøver man egentlig det?
  • Finde en ubekendt længde på en trekant (ikke retvinklet)

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en opgave i min matematik aflevering hvor jeg skal finde en længden på en af sidderne i en trekant, når jeg har fået angivet de to andre. Det er ikke en retvinklet, så derfor er pythagoras ikke en mulighed. Hvordan gør jeg ? længderne er 5 og 3 men vil helst gerne ha en forkl...
  • Hjælp til maple

    Forumindlæg
    Hej derude, jeg har en prøve i morgen i matematik hvor jeg skal bruge maple! Er rimelig lost indenfor maple proceduren, jeg vil derfor høre om der er nogen der kan hjælpe mig online imorgen? Er villig til at betale, da det er en vigtig opgave for mig Kontakt mig for mere info
  • Hvor mange eksamer?

    Forumindlæg
    Jeg går på hhx, og er på 2 år. Jeg har afsluttet Matematik c, men kom ikke op i det. I år afslutter jeg følgende Tysk Erhvervscase VØ Samfundsfag Hvor mange af dem skal jeg op i? nogle der kan svare på det?
  • Hjælp med radius!

    Forumindlæg
    Hey people :-) Jeg er igang med en matematik opg., kan ikke komme videre med den. Håber der er nogle derude der har lyst til at hjælpe! :-) En kugleformet olietank, rummer 1000 L. Hvor stor er radius? Tak på forhånd! :-D
  • andengradspolynomier og faktorisering???

    Forumindlæg
    Hej alle. har fået stillet denne her opgave i matematik, men ved simpelthen ikke hvordan jeg skal gribe den an? lidt hjælp?? Opgave: Bestem rødderne i andengradspolynomiet f(x) = x^2 - x - 2 og faktoriser polynomiet?
  • Hælp

    Forumindlæg
    Hej jeg har en matematik opgave, som jeg ikke kan lave. En der vil hjælpe tak på forhånd. Afstand til en bygning Bygningen er 100 meter høj, vinklen op til toppen er 55 grader ( målt fra jorden) Hvor langt er der hen til bygningen
  • Terminsprøve

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg skal til terminsprøve på mandag i Matematik, og sidder derfor og regner på en masse opgaver uden hjælpemidler. Jeg er dog kommet til denne opgave, som jeg ikke rigtigt kan finde ud af. Hvad gør jeg? Og hvilke råd har I til mig, hvis jeg støder på sådan en opgave til prøven?
  • terminsprøver

    Forumindlæg
    hej jeg er en pige der går i 8kl mandag d.12/12-2011 er der terminsprøver på min skole. og det er FØRSTE GANG JEG FÅR NOGEN RIGTIGE TERMINSPRØVER er der råd til hvordan man kan blive bedre til matematik eller hvordan man kan forberede sig til terminsprøver??????????????? please hjælp mi...