Søgning på: matematik c 2017. Resultater: 17741 til 17760 af 84121
-
Retvinklet trekant !Simpelt
ForumindlægRimelig simpelt..En retvinklet trekant.Jeg har a, b og c.. Jeg skal finde vinkel A.. Hvad gør jeg ? -
Hurtigt spørgsmål
ForumindlægJeg har c= 5, b=3 og a=4. Hvordan finder jeg så vinkel A i den rette trekant? -
Varmekapacitet af et system
ForumindlægHej. Jeg skal beregne et kemisk systems varmkapacitet: Systemet består af et stof opløst i vand som befinder sig et plasticbæger. For at finde varmekapaciteten blev et lod opvarmet til 100 grader C og overført til systemet. Jeg har følgende tal at regne på: t_lod = 100 grader C t_system før... -
pH
ForumindlægHej... Hvordan beregne man pH, for følgende vandige opløsninger ved 25 C. 1)0,0170 M HCOOH 2)0,0259 M CH3COOH -
Geometri og trigonometri
Forumindlæghey, har brug for lidt hjælp til det her: I trekant ABC er a= 53,47 - b= 41,58 - c= 68,75 beregn trekantens vinkler. tak -
Konstruer trekanten. HJÆLP!
ForumindlægAC = 12,5 cm BC=4 cm C= 77 grader. P.s har glemt det ;) på forhånd tak. -
HTX fag..
ForumindlægHej Jeg vil bare gerne vide om man får samfundsfag og historie på b-c noveau på HTX eller om man slet ikke bliver undervist i det? Tak på forhånd -
polære og upolære bindinger
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med at forstå hvorfor fx. C og O er en polær binding? -
Slingshot
ForumindlægHej Jeg har lidt problemer med c'eren i opgaven her. a og b har jeg til 48 og 1,9 -
Priselasticitet
ForumindlægHej alle! Jeg har udfordringer med at gennemskue opgave c), d) og e). Kan nogen måske hjælpe mig på vej? :-) -
hjælp det haster virkelig
Forumindlæghey alle sammen jeg håber i kan hjælpe mig,,,,jeg kan ikke finde ud af matematikken med det der typetal...er der nogle der kan hjælpe mig med det..?? -
OPTAGELSESPRØVE
ForumindlægHej allle Jeg skal til optagelsesprøve imorgen, i Fysik, dansk, engelsk, og matematik, mundlig. Har i en idé om hvad de kan spørg om. Heeeeeeelp me please!!! -
Sker der noget hvis jeg ikke består årsprøven ???
ForumindlægHeej folkens, jeg går nu i 1.g, hvad nu hvis jeg får 00 i matematik årsprøven , kan jeg så risikere at gå 1.g om ?? -
Hjælp mig!
ForumindlægHej allesammen, jeg er en pige der ikke kan bnoget matematik hvordan kan jeg blive bedre til det. når mine lærer er nogen røvhuller? please hjælp. :D -
Grundbogs anbefaling
ForumindlægNogle der kan anbefale en god grundbog til Matematik A for HF, som dækker hele pensummet? Den skal også have øvelsesopgaver med facit. -
Potenser og rødder
ForumindlægHej Er der nogle der har nogle gode, og let forståelige noter, om potenser og rødder i matematik? jeg har pt om regneregler. -
Adgang til eksamenssæt
ForumindlægHej Nu ved jeg godt, at eksamenssæt ikke må deles, men hvordan får jeg så fingrerne i de nyere opgaver (2016-2018) for Matematik A på STX? -
Krise!! Tysk og fysik/kemi eller ej..
ForumindlægHej! Jeg vil prøve at gøre dette kort, og så forståeligt som muligt.. Jeg står og skal på efterskole næste år, hvor jeg tager 10. klasse. Mit problem er bare, at nu skal vi snart op på skolen og vælge diverse fag og valgfag, og jeg har den mulighed, at jeg kan fravælge både tysk og fysik/ke... -
Mindst mulig lodret afstand mellem f(x) og g(x)
ForumindlægHej Jeg sidder med en aflevering, men kan simpelthen ikke forstå en af opgaverne. Jeg har kigget i mine lærebøger og diverse andre steder på nettet. Spørgsmålet lyder således: To funktioner f og g er bestemt ved f(x) = x^2 - 4x + 8 g(x) = 3x * e^-x Bestem den værdi af x, hvor den lodrette af... -
Potensfunktion - "simpelt" spørgsmål...
ForumindlægPå vedhæftede fil ses 3 grafer for potensfunktioner. Den blå hedder: y=15•x-1,2 Den røde hedder: y=7•x0,4 Den grønne hedder: y=2•x2,1 Mit spørgsmål er så: jeg forstår godt hvordan man aflæser b-værdien, men hvordan aflæser man a værdien? I lineære funktioner går man jo 1 hen ad...
