Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 17801 til 17820 af 31547
-
Den Kolde Krig, forstår intet!
ForumindlægHej! Jeg har en lille opgave om den kolde krig til mandag, og jeg forstår intet! Er der ikke nogen, der kort med lette ord kan forklarer hvad den kolde krig gik ud på? Jeg har læst mange sider, og det eneste jeg har forstået er at USA var i mod sovjet unionen. Rest fatter jeg ikke... Please hjælp... -
Spørgsmål om potenser
ForumindlægHejsa. Jeg sidder med et lille potens problem (pun intended) : 0,2a-0,8*4a0,8 Jeg skal have reduceret ovenstående til: 0,2*40,8 jeg er med på at ap*aq = ap+q, men burde det så ikke gælde at a-0,8*a0,8 =a0 = 1? og udtrykket blive 0,2*4? -
Produkt til ejendomsmægler? Svar behøves ASAP!
Forumindlægjeps, som overskriften siger, så har jeg et lille problem med hvad jeg skal lave som produkt til min OSO opgave. Jeg har valgt at skrive om ejendomsmægler, og har haft det oppe til overvejelse at vise rundt et sted. Men dette ville blive lidt svært, da jeg ikke lige har et hus jeg kan pakke i l... -
Nogen her som er god til fransk?
Forumindlæghej alle, ville spørge om nogen kunne give mig idéer til en lille og nem emne jeg kunne vælge til at bruge i en mundtlig prøve, vi skal øve os til eksamen, så vi skal prøve at se hvordan det er... jeg skal lave en disposition..... håber at der er nogen der ude som kan hjælpe mig .... tak på forhånd -
Differentiation af cosinus bevis
ForumindlægHej Jeg sidder lige og genopfrisker min matematik og har kørt de fleste beviser igennem. Jeg er dog stødt på et lille problem ved beviset for differentiation af cosinus. Ved en af mellemregningerne laver man cos(h)-cos(x) om til cos(h)-1 jeg kan ikke lige finde forklaringen på, så jeg håber d... -
Lys og bølger
ForumindlægHej, har lige et lille spørgsmål Jeg har målt bølgelængden på en laserpen til 660 nm hvilket også stemmer overens med farven (rød). Dog har jeg fundet ud af at når jeg pytter det ned i vand ændrer den sig til 500 nm, hvilket skulle resultere i en blå farve, men hvorfor er der ingen synlig farver... -
eksamen brug for råd
Forumindlæghej jeg skal op til eksamen imorgen. og jeg har trukket om nyttevirkning nogen der kan fortælle bare lille smule om det i sine egne ord. altså bogen gør mig lidt forvirret. det vil hjælpe. og en ting til er der nogen seje computer hajer der eventuelt kender nogen hjemmesider.. jeg vil være rigti... -
hvad gør han her?
Forumindlæghej jeg har en ligning jeg skal indsætte i et koordinatsæt så jeg får et faseplot, hvori jeg skal indsætte et punkt - det er meget enkelt. jeg har fundet et eksempel hvor en har gjort nøjagtig det jeg skal og med samme resultater og det hele. jeg mangler bare lige den sidste lille del. kan nogen ... -
Tysk oversættelse, 1 linje. Hjælp!
ForumindlægNogle der kan hjælpe med en lille oversættelse af en sætning? Mira listede ned af trapperne, hun kunne høre stormen suse udenfor og regnen slog på ruderne som småsten. -
Sophus Claussen - Il Letto
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og er ved at læse op til mundtlig dansk, og lige nu er jeg kommet til symbolismen, hvor jeg er ved at læse Sophus Claussens "Il Letto". Jeg har dog et lille problem: Hvordan hænger teksten sammen med den litterære retning symbolisme? På forhånd tak! -
D-Mark til Kroner
Forumindlæg2) I Vesttyskland køber Jørgensen et lille TV for 425 D-Mark. Kursen på D-Mark er 348. - Hvor meget koster fjernsynet i danske kroner? - I Danmark koster det samme fjernsyn 2365 kr. Hvor mange procent har Jørgensen sparet op i forhold til den danske pris? (Helt tal) Jeg kan ikke fin... -
kvantemekaniske energitilsatande
ForumindlægHej Et lille spørgsmål som jeg sidder og bøvler med. Vi betegner nomerede stationære tilstande i et brintatom ved |nlm> hvor n er hovedkvantetallet og så videre. Et brintatom er beskrevet ved den normerede bølgefunktion |w> = (1/sqrt(2))*(|210>+|211>) Jeg skal gøre rede for at w ... -
ligninger
ForumindlægEn lastbil transporterer to slags kasser, små og store. Lasten vejer 3810 kg og fylder 4000 liter. En lille kasse vejer 30 kg og rummer 25 liter, en stor kasse vejer 50 kg og rummer 60 liter.Hvor mange kasser af hver slags bestod lasten af? -
Gensplejsning
ForumindlægHej :-) Jeg skal forklare, hvordan man kan overføre gener fra dyre- eller planteceller til bakterier. Da det er meget længe siden, og jeg er blevet ret forvirret efter al den læsning, kunne det være rart med et lille resumé.. Ganske kort er helt ok ;-) Skal selvfølgelig nok selv sætte mig ind i ... -
Enkel sætning inklusiv et bud
ForumindlægHej Sp. Mit niveau i spansk er ikke så godt og har derfor svært ved at oversætte forskellige sætninger. Er trods alt kun på mit første år. (HHX) Skal oversætte en lille sætning: På dansk: Jeg er en ung pige på 18. Mit bud på spansk: Soy una jover chica en dieciocho Jeg håber selvfølge... -
andengradsligning
ForumindlægHej folkens :) Har et lille problem med en opgave, håber nogen kan hjælpe: En legeplads af form som et rektangel har et areal på 200 m2, og desuden er den 3 meter længere end den er bred. Find længde og bredde med 10 cm´s nøjagtighed. Stilles op som en andengradsligning. Please help meee ;) -
Uddannelse
ForumindlægEr der ikke nogen som kan hjælpe mig på vej mod en uddannelse.. Kræver bare en lille skub til uddannelses muligheder.. Jeg er helt lost.. Og det skal meget gerne være en uddannelse som kræver naturvidenskablige fag, dog skal det ikke kræve et snit for at komme ind (Da jeg ikke lige har det beds... -
grænseværdi igen
ForumindlægKunne godt tænke mig hjælp til at vise at for ethvert ε, kan findes et M således: lx-log(e^x+e^-x)l<ε for alle x>M Det er jo umiddelbart intuitivt på en måde, siden den negative eksponentialfunktion får meget lille betydning for store x. Man har I en idé til en god vur... -
forskrift for linær funktion
Forumindlæghej :) har virkelig et lille problem her da jeg ikke rigtig aner hvordan man finder en forskrift for en linær funktion.. A(-2,1) og B(2,-2) er mine punkter jeg skal finde forskriften ud fra .. hvis det kan lade sig gøre må det meget gerne skæres ud i pap.. er virkelig det modsatte af matematisk a... -
4 molær saltsyre, hvor mange procent ?
Forumindlæghej jeg har et lille problem angående saltsyre eller HCl. jeg skal lave en koncentration på 4 mol, eller molær, saltsyre. hvor mange procent koncentration saltsyre er det? jeg går ud fra de resterende 70% er vand. altså... 4 mol = X % saltsyre. nogen der ved hvad X er? :D svar gerne i en fart :)
