Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 17821 til 17840 af 24857
  • A, B og C niveau?

    Forumindlæg
    Hej. hvad vil det helt præcis siger, det der niveauer på gymnasiet? Ved ikke om jeg har forstået det helt? xD Tak på forhånd.
  • Gør skolen lettere?

    Forumindlæg
    Hej Nogen der kende nogen programmer som gøre studielivet lettere? Tak på forhånd :)
  • Fysikeksamen om radioaktivitet - hjææælp!

    Forumindlæg
    Hej alle - lige et hurtigt spørgsmål: Hvad hedder formlen man bruger for at finde ud af hvor mange elektorner man max bruger i en skal? Jeg skal op til mundtlig eksamen i emnet i morgen tidlig så jeg ville sætte stor pris på lidt hjælp! Hilsen Signe.
  • Hvad søger jeg.. ?

    Forumindlæg
    Nu hvor man er student har jeg jo ferie.. men tror at jeg nok har tænkt formeget på eksamen, og helt har glemt tiden derefter.. Så nu skal jeg finde ud af hvad jeg skal være.. Jeg tænkte noget i ingeniør retning, men har svært ved at definere helt præcist hvilken slags.. Jeg vil gerne være nog...
  • Audiologi

    Forumindlæg
    Hej. Ved I hvor højt snit man skal have for at komme ind på audiolog uddannelsen? Jeg er stadig gym-elev. Men har tænkt mig at tage audiolog uddannelsen efter. På ug.dk der kan man ikke se hvor højt snit man skal have for at komme ind. Håber nogen der kan hjælpe. MVH
  • hvor bliver energien af?

    Forumindlæg
    Når et lyn slår ned til jord overfladen, hvor bliver den mængde energi den medfører af ? bliver det omdannet til termisk energi ?.
  • Søde flere uddannelser via kvote 2?

    Forumindlæg
    Som overskriften lyder; kan man søge flere end én uddannelse gennem kvote 2?
  • HTX ELLER STX!?!?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal snart blive afklaret med hvilket gymnasie jeg skal på efter 9.klasse. Som mange, er jeg en som gerne ville have viden ift: Er det sværere at have et godt gennemsnit på HTX End STX!? Hvilke fordele og ulemper, er det ved at vælge enten HTX, eller STX? (Det er udelukkende gennemsni...
  • Hvordan tager I noter? tak!

    Forumindlæg
    hej:D Mit spørgsmål er simpelthen, om hvordan I tager jeres noter? bulletpoints? På Computeren? I hæftet osv. :D Alle svar er velkomne mvh.
  • Spilteori og steroider

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg skriver SRP i idræt og matematik, hvor jeg skal skrive om steroider og spilteori. Jeg skal opstille en spilteoretiskmodel om unges overvejelser til at tage steroider. Jeg er i tvivl om hvordan det skal se ud og hvilke værdier jeg skal indrage. Hvis der er nogle der har eksempler vil de...
  • Nv

    Forumindlæg
    Hvad sker der hvis man ikke møder op til nv eksamen ?
  • vinkelacceleration, cylinder

    Forumindlæg
    Ville sætte stor pris på hjælp til følgende spørgsmål: "En massiv cylinder med massen M=300 kg og radius R=0,50 m anbringes på en bakke, hvis hældning med vandret er Θ=30 grader (se billede). Når cylinderen slippes, begynder den at rulle uden at glide ned ad bakken. Cylinderens akse f...
  • Lys er elektromagnetiske bølger/ fotoner:

    Forumindlæg
    elektromagnetiske bølger/ fotoner kan nogen god forklare det kan ikke forklare det til min rapport
  • Kemi - grænseværdi

    Forumindlæg
    Hejsa jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med den vedhæftede opgave. Det drejer sig om b) i opgaven. Her er hvad jeg har fundet ud af indtil videre: Rumfang af kemilokale: 12 m * 9 m * 3 m = 324 m3 Densiteten af Hexan = 0,659 g/ml Tak på forhånd! :-)
  • eksem :-(

    Forumindlæg
    Hejsa nogen der ved hvilken forsøg man kan lave til fedttoffer og kulhydrater og proteiner ?
  • Psykologi i gymnasium?

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg går i 9. klasse og skal til at vælge studieretning i gymnasium. Jeg overvejer mellem en naturvidenskabelig- og en samfundsvidenskablig studieretning hvor psykologi er med. Men hvad laver man i psykologi? På forhånd tak. :)
  • studieretning

    Forumindlæg
    Næste år skal jeg starte på gym, og vil lige vide hvordan det er at gå på stx. Lige nu står jeg imellem hvad der er bedst at vælge som studieretning: Naturvidenskabelig eller Samfundsvidenskabelig, og vil lige spørger hvad forskellen og fremtidigt kan med disse to hovedretning?
  • Hvad betyder det når e er opløftet i et (minus)tal i en ekspotentielgraf?

    Forumindlæg
    Hvis man skulle forklare det med ord eller et bevis. Laver en opgave om halveringstid og ved formlen jeg skal bruge for at løse det men undre mig over hvorfor e er opløftet i et tal og så i minus fordi i matematik med ekspotentielle ligninger plejer ''a'' at være opløftet i x.
  • Skifte fra HF til STX eller HTX

    Forumindlæg
    Jeg undrede mig over om at det var muligt at skifte fra HF til STX efter 6 måneder - eller mindre? Lidt ligesom i STX og HTX, hvor man kan vælge at skifte studieretning efter grundforløbet. Er det overhovedet muligt at skifte fra en HF uddannelse til HTX efter enkelte måneder? en anden ting.. K...
  • Roterende maskindel 2

    Forumindlæg
    sender her hele opgaven men har løst spørgsmål 1. men tjek endelig efter hvis i har lyst. PÅ FORHÅND TAK