Søgning på: mediefag c eksamen. Resultater: 17861 til 17880 af 89230
-
Hjælp...
ForumindlægSkal oppe matematik b imorgen.. Hvordan laver den her opgave.. .skal jeg finde f´(x)=0 eller bruge toppunktformel. -
hjælp til min disposition!! radioaktivitet
ForumindlægJeg skal ha lavet en disposition om Radioaktivitet der skal indgå noget med: - Geigertæller/Geiger Müller rør - Baggrundsstråling - Alfa-, beta- og gammestråling - radioaktivt henfald - jordstråling - halveringstid - anvendelse af stråling i dagligdagen. Jeg ved simpelthen ikke... -
Årskarakter eller eksamenskarakter?
ForumindlægHej Hvis man søger ind i kvote 1, er det så ens årskarakters snit de kigger på, eller ens eksamenskarakter snit? -
Hvordan dumper man?
ForumindlægHejsa derude :) Så bliver jeg sgu snart student! Og min afgangseksamen er dansk, hvilket er o.k, dog er jeg i tvivl om noget… Hvad skal der egenligt til for at dumpe? Fx. hvis jeg har lavet en super god analyse og forstået min tekst, men jeg forstår ikke emnet så godt, kan de så dumpe mig? Og omv... -
Hvad er forberedelsesmateriale i mat A stx?
ForumindlægHej, er der nogen der kan give en forklaring på hvad forberedelsesmaterialen i mat A stx går ud på? Jeg ved, at det for i 2024 handler om sandsynlighedsregning. Hvor mange af opgaverne i selve eksamenssættet kommer til at omhandle emner fra forberedelsesmaterialet? -
PU og NV
ForumindlægHej! Mine PU og NV prøver gik ikke så godt, er det måske muligt at tage dem om igen? -
SKAM TV-serie
ForumindlægHej. I forhold til TV-serien “SKAM”, ville jeg høre, hvad I tænker serien ligger ind under af buerne: episodebuen, føljtonbuen, scenebuen eller? Jeg har nemlig aldrig set serien selv, så er meget forvirret hvorvidt, der er en “konflikt” i hvert afsnit eller om det strækker sig over flere episode... -
Katalysatorer og bæredygtig energi
ForumindlægHej, Vi er to piger der har trukket "Bæredygtig energiforsyning på lokalt og globalt plan," til 9. klasse afgangsprøve. Vi har så valgt underemnet Katalysatorer. Nu sidder vi så med det problem at vi har svært ved at finde på nogle forsøg vi kan lave, hvor vi kobler over -og underemn... -
Funktion
Forumindlægf(x)= (2-x3)/4x Løs ligningen f´(x)=0 : x1 = Hvilket fortegn har f´(x) når x har en lavere værdi end ovenstående ? + - Hvilket fortegn har f´(x) når x har en højere værdi end ovenstående ? + - Hvad kan du konkludere vedrørende f(x) ved x=x1 ? f har et lokalt minimum f har et lokalt maximum... -
Opgavesæt
ForumindlægHej. Har problemet med at besvare disse opgaver. Nogen der kan hjælpe? På forhånd tak Mvh -
Trekanter
ForumindlægJeg har storre problemer med at løse og få de rigtige svar til disse opgaver: I ΔABCer vinkel C ret, ∠A=37og c=8. Beregn B, a og b med 2 decimaler. B = 53 grader da der er 180 grader i en trekant a = b = I ΔABCer ∠B=31º , a=2, b=6 og vinkel C er stump. Beregn ... -
Ohhhhhhhh
Forumindlæghey..... jeg skal snart op til mundtlig eksamen i historie og aner ikke hvad jeg skal stille op fordi min tidligere lærer har opgivet noget vi ikke engang har læst.... Hvad skal jeg stille op mht. eksamen? Hvordan kan man få gode karaktere til en eksamen i historie? Er det egentlig ikke sværere a... -
trigonometri
Forumindlægi en trekant ABC er vinkel B = 13,4 grader. b = 5,6 og c= 10,2 det oplyses at vinkel C er større en 90 grader Beregn vinkel C beregn siden a beregn arealet af trekanten beregn højden fra C på siden AB -
Sandsynlighed
ForumindlægHej Allesammen Jeg sidder at forsøger at finde en løsning på b) og c) i nedensående opgave. Er der nogen af jer, der kan guide mig i rigtig retning? i a) og d) bruger jeg P(A∩B) = P(A)*P(B) men hvad i al verden stiller jeg op med b) og c)? Opgave: Vores tennisspiller skal spil... -
Matematik A STX december 2008
ForumindlægHej... Nogen der har svarene fra Matematik eksamen skriftlig december 2008 ?? -
Medianes længder
ForumindlægJeg skal beregne medianens længder, når jeg kender: C=36.94, a=6.923, b=4.142 Hvordan skal dette gøres? Tak på forhånd! -
cosinusrelationerne - HJÆLP !
ForumindlægVis, at en trekant med sidelængderne a=3, b=4 og c=6 IKKE er retvinklet hvordan gør jeg, please hjælp -
tan
Forumindlæghej b 19 vinkel A 42 grader c= 90 grder tan(42)a/19 tan(42 *19= 17,10 -
Eksponentielfunktion
ForumindlægHvordan løser jeg vedhæftede opgave? Øvelse 1.1 ville jeg have svaret enten B eller C? -
Cos, Sin og Tan
ForumindlægI en retvinklet trekant er: a = 138 og b = 130 Bestem de ukendte sider og vinkler i trekanten. Jeg har så fundet frem til <A = tan-1(138/130) = 46 <B = 180-90-46 = 44 Problemet kommer så, når jeg skal finde c. c = Hos/(Cos v) c = 130/(Cos x) c = Cos x * 130 Hvordan ved jeg om jeg skal sæt...
