Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 17881 til 17900 af 31467
-
forskrift
ForumindlægHej er der nogle der kan forklarer mig hvordan jeg finder forskriften for den her:p(x)=-0,1x+250 , 0de to steder der er Jeg vil gerne hvis det kan forklares enkelt da jeg ikke har så meget styr på det her matematik. på forhånd tusind tak -
AT
ForumindlægHej Jeg har AT i denne uge mellem dansk og matematik om formel logik. Jeg har vedhæftet problemformuleringen, som kræver at der selv bliver oprettet en problemformulering, hvor der herefter skal oprette problemstilling. Nogen som har en idé om, hvordan jeg skal kunne bære mig ad med at formulere... -
Tekstopgaver.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har snart terminsprøve, så ville gerne øve mig lidt på matematik problemløsninger. Er der please ikke nogen der vil være søde at give mig opgavsættene fra 2014 og 15 hvis nogen af jer har dem eller ved hvilken hjemmeside man kan finde opgavesættene på. Det vil være en vir... -
Find renten.
ForumindlægHej jeg har en opgave i matematik, som jeg ike helt, kan finde ud af, opgaven lyder: En kapital på 5000 kr vokser i løbet af 7 år til 9000kr. renten tilskrives halvårligt. beregn renten. Hvad skal jeg gøre for at beregne Renten ??? Tak for hjælpen -
katastrofen!!
Forumindlæghej med jer(dig) som i nok ved er vores store emne katastrofe. så tænker jeg om Wall Street i 30'erne. mine fag er dansk og matematik. kender i gode kilder til analyser tekster om Wall Street? på forhånd tak. -
terminsprøve imorgen: Hvad skal jeg øve på?
ForumindlægSkal op til terminsprøve imorgen i matematik 2.g på B niveau...Hvad skal jeg øve på?Nogen hjælpe at hente herinde? :DEvt. nogen der har nogle gamle terminsprøver, så man kan se ca. hvilke slags ting man kan komme op i? -
Differentialregning - redegørelse
ForumindlægHej alle søde hjælpere derude Jeg sidder med denne her matematik aflevering. Jeg har fået løst alle de opgaver jeg nu skal aflevere, det eneste jeg bare gerne vil jave svar på, er om min redegørelse er god nok? Eller hvad den mangler? Jeg sætter stor pris på din hjælp! På forhånd tak! -
Eksamensopgaver !!??
ForumindlægHejsa jeg har mistet min matematik bog med eksamensopgaver (den der blå og hvid stribede bog)... nogen der har den som kan hjælpe mig med at resitere opgaverne: 1.169, 1.233, 5.022, 5.023 og 5.079 ?... håber der er en der kan hjælpe mig , det er virkelig krise ... ! -
Isolering af formel
ForumindlægHej Har brug for hjælp! Jeg sidder og kæmper med en matematik aflevering, hvor jeg har nogle opgaver jeg ikke kan finde ud af: 1) Isoler r i formlen l * r^2 + p = q 2) Reducér udtrykket xy + x^2 / xy Tak på forhånd! -
Haster? valg af emne
ForumindlægHi alle Vi er lige i gang med at vælge en emne til vores At synopsis, som skal give en problemformulering til vores studieretningopgave. Emnet skal være ind for emne: Vækst og miljø Jeg har valget hovedfag: Samfundsfag og matematik Så håber i har nogle forslag. ER lidt lost !! -
find ligning for linjen
ForumindlægHeey alle derude.. Nogle der kan hjælpe mig. har en matematik aflevering for til imorgen men kan ikk finde ud af det. håber i kan hjælpe mig.. find en ligning for linjen med stigningstal 6 som går igennem punktet (2,13) p.s husk lige mellemregninger så jeg forstår det :) -
SRP
ForumindlægHej jeg har valgt at skrive om ægyptisk matematik. Men jeg har fundet nogle bøger som jeg har taget fra en andens litteraturliste er det snyd at man låner de samme bøger, men skriver sin opgave selv og ikke det samme? -
Hvor mange m^3 nedbør falder der på et hus?
ForumindlægHej Jeg har en opgave i matematik som lyder på - I Danmark falder der ca. 67 cm nedbør om året. Hvor mange kubikmeter nedbør falder der på parcelhusgrunden i løbet af et år? Håber i kan hælpe (billedet af huset er linket) -
interkvartil-variationsbredden
ForumindlægHej jeg sidder med en matematik aflevering hvor jeg skal finde median, øvre og nedre kvartil og interkvartil-variationsbredden. nedre kvartil = 60 median = 72 øvre kvartil = 81 men hvad er interkvartil-variationsbredden og hvordan finder man den. Hilsen Jakob Rasmussen -
Faktorisering+ rødder
ForumindlægHej... Jeg skal op til Matematik eksamen på mandag.. Jeg har svært ved at faktorisere og kan ikk forstå det. Forstår heller ikk rødder?.. Altså bare hva det betyder og hvordan man finder det. Jeg har ikke nogen eksempler på det.. Håber der er nogen der kan hjælpe På forhånd tak (: -
Grænseværdi
ForumindlægJeg mangler endnu engang lidt hjælp til noget matematik. Jeg skal finde grænseværdien for en funktion, men jeg ved ikke, hvordan jeg skal gøre det.http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/1998/hf9881v.pdfDet er opgave 6 fra dette link.Jeg har lavet de foregående opgaver -
Midtnormal
ForumindlægHej jeg er igang med en matematik opgave, som jeg har svært ved, jeg skal finde linjestykket AB's midtnormal. Jeg fået af vide at der er linjestykke med endepunkterne A(4,1) og B(-2,-3). Hvordan finder jeg midtnormalen. -
rummål med vand og cm3
ForumindlægHåber i kunne hjælpe mig med lidt matematik. Her er spørgsmålet: En cylinderisk krukke har en radius på 5 cm, og et rumfang på 1500 cm3. der hældes 0,5 liter vand i. hvor højt op står vandet? på forhånd tak. PS. jeg vil nødvendigvis ikke have svaret, men en forklaring på hvordan jeg skal ... -
En funktion er defineret ved: f(x)=3*ln(x+1)-x^2, x>-1
Forumindlæghejsa, sidder med en matematik og kan ikke finde ud af denne opgave. det ville være dejligt hvis nogen her inde kunne hjælpe. A) bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(0,(f(0)) B) besten monotoniorholdene for f. -
3.gradsligning?
ForumindlægJeg sidder lige og repeterer lidt matematik inden i morgen. Jeg har en opgave, som jeg ikke rigtigt kan komme igang med: Bestem k, så -2 er rod polynomiet p(x) = xˆ3 + kxˆ2 - 3x + 6.
