Søgning på: matematik 1g. Resultater: 17941 til 17960 af 32350
-
OPGAVE SÆT TIL FÆRDIGHEDS!!!
ForumindlægHej derude. Jeg sidder her og vil rigtig gerne øve en FSA færdighedsregning. Dog kan jeg ikke finde nogle opgavesæt, så jeg kan øve mig? Er der nogle af jer derude, som har en så jeg kan få øver inden eksamnerne? Tusinde tak på forhånd!! :-) -
Læse fysik uden fysik A
ForumindlægJeg ville lige høre, om der er nogen, der læser fysik uden at have haft fysikA i gymnasiet? Jeg går i 3g med mat og kemi på højniveau og astronomi på lavniveau, og overvejer at læse fysik på uni efter gymnasium. Vil det i så fald være en god ide at tage fysA som supplering, hvis der er muligt at... -
halveringstid
ForumindlægHej. Hvis der er en venlig sjæl der vil hjælpe mig, ville jeg blive glad :) Jeg har lavet nedenstående udregning, ved hjælp af halveringstids-formlen, men jeg synes ikke helt det passer med min logiske sans, før jeg bytter om på t(tid) og T_(1/2) i formlen. (Se min opgaven og udregning nedenfo... -
SRP BIOLOGI HJÆÆÆLP ? et fag
ForumindlægDen nye reform siger at man gerne må vælge et enkelt fag til sin srp opgave, hvilket jeg overvejer. Min studieretning er biologi og jeg skal derfor skrive i det fag, men hvilket emne kan i foreslå som er store nok til at kunne skrive 20 sider, og samtidig komme rundt i en masse biologiske hjørner... -
Irrationalt tal
ForumindlægHvordan bevise man at pi er et irrationalt tal ? På forhånd tak! -
Differentialligning
ForumindlægHej allesammen... Jeg sidder med en matematikaflevering, hvor man skal vise at y(t)=20+80*e^-kt er løsning til differentialligningen dy/dt= -K(y-20) Hvordan gør man lige det, da jeg overhovedet ikke kan få det til at passe. Håber nogen kan hjælpe. -
Opbygge hjertemuskulatur
ForumindlægHej Kan nogen forklare mig, hvordan det kan lade sig gøre at opbygge hjertemuskulatur, når man er i konstant kalorieunderskud. Jeg kom til at tænke på det under en løbetur. Det er jo muligt for mange at tabe sig markant (derved må man indtage mindre energi end ens basalstofskifte kræver) ifm.... -
Hvad kaldes r?
ForumindlægNår man laver regression, så er der r^2 og 2. Jo tættere de er på 1, jo bedre er regressionen. Hvad kaldes r eller r^2? -
Hjælp til omskrivning af ligning
ForumindlægHej (Studie)folkens.. Jeg sidder her med et lille problem, noget med at omskrive en ligning. F.eks. (x-a)²+(y-b)²=r² Der vil jeg gerne lige vide hvordan jeg kan få y til at stå alene. Håber der er en der kan forklare mig det på en rimelig let måde. M.v.h. Baron Von Flødebolle :D -
Problemområde Nødhjælp
ForumindlægNødhjælp til Langtbortistan På grund af tørke er høsten slået fejl i Langtbortistan. Der er derfor brug for store mængder af nødhjælp. Nødhjælpen består af konserves på dåse, der skal pakkes i kasser på paller og transporteres med lastbil i sættevognstrailere. I skal hjælpe med at designe en pa... -
Histogram vs. søjlediagram
ForumindlægJeg ved at et histogram er et diagram, hvor søjlerne har samme bredde som intervallerne i x-aksen, men er det den eneste forskel fra søjlediagrammet? Jeg sidder med grupperet og ugrupperet statistik og så vidt jeg har forstået, bruger man histogram, når der er tale om grupperet statistik. Men je... -
Kemi i overskrifter
ForumindlægHej Hvorfor kan man ikke benytte \ce pakken i overskrifter? Er der et trick til at få det til at fungere? -
Pendulbevægelse
ForumindlægHej :) Jeg har lige fået en fysikrapport tilbage fra min fysiklærer. Jeg har konkluderet at snorlængden er det eneste som har betydning for svingningstiden for en pendulbevægelse. Altså har amplituden og massen ikke nogen indflydelse. Men min lærer har skrevet at amplituden har betydnin... -
Hvad viser gennemsnit??
ForumindlægHej, jeg ved godt hvordan beregner det, men hvad bruger man det til helt, altså hvad betyder gennemsnit? -
Haster
ForumindlægEr her nogen som kan skaffe info om metoder til at bestemme afstande i rummet? -
aflevering idag. hjælp det haster meget!!!
Forumindlæghjælp. er væk.. kan ikke finde ud af det her. please:D figuren(er tegnet på min ark så var nød til at skrive den her) viser grafen for en vindmølles effekttivitet E. X er et mål for hvor stor en brøkdel af vinden som møllen ikke udnytter. x= 15/15(brøkdel) og E=0,5 - ved hvilke værdier af x... -
Vektor
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til opg. b) og c)! -
Studietur/rejse ideer.
ForumindlægJa her i 2g. skal mig og min klasse ud at rejse. Men vi har så et budget på 3,500kr pr. person som vi må betale. Vi er så nu begyndt at finde billige men sjove steder at rejse hen. Hvor vi både kan opleve noget historisk, && science. Vores lærer vil til Italien, eller London. Men vores klasse e... -
Procent vingeslaget falder med pr minut
ForumindlægHvordan løser jeg opgave c? -
Hjælp Til "Jomfruen"
ForumindlægEr der nogen som ved hvad tema'et er i "Jomfruen" af Kim Fupz?? og hvordan man kan perspektivere til "LærePlads" af Kim Fupz og "Huset" af Steen langstrup? På forhånd Tak :)
