Søgning på: matematik fp9 maj 2020. Resultater: 17941 til 17960 af 34132
-
STX eller HTX
ForumindlægGoddag Jeg er en ung dreng på 15, der snart skal til at vælge en ungdomsuddannelse. Jeg er i tvivl om, hvad jeg skal vælge, enten venner og skole eller bare skole og færre venner der går på gymnasiet. En del fra min klasse har valgt STX, men jeg hælder mest til det tekniske gymnasium. I 8. klass... -
bestem årlig procentvis rente
ForumindlægHej alle sammen, har fået stillet følgende opgave i matematik. I 1997 indsatte en person et beløb på en bankkonto med en fast årlig procentvis rente. Banken tilskriver rente en gang årligt. Kontoens indestående i 1998 og 2002 fremgår af nedeståede skema år ... -
Trækker det meget ned?
ForumindlægHej! Har lige været op til matematik eksamen idag og har lige opdaget, at jeg har lavet to dumme fejl. Trækker det meget ned hvis man f.eks. glemmer at skrive nogle variabler nogle steder og dermed får et forkert resultat, men at fremgangsmåden er rigtig? T... -
Nogle som har prøvet det? ( optagelsesprøve)
ForumindlægNogle som har prøvet at være til prøve, for at komme på stx? Jeg har læst man skal regne med at komme op i: Dansk: analyse af en tekst, altså rette kommaere og stort bogstav Engelsk: det samme Matematik: almen regning, brøk,ligninger, + og - dividere og gange? -
KRIMANALITET SRP OPGAVE! forslag til bøger
Forumindlæghej alle (: Jeg skal i gang med at skrive SRP opgave meget snart. Jeg skrive i fagene samfundsfag og matematik, begge på a-niveu. Jeg skal derfor kunne gå ind og begrunde kriminalitet samfundsdagdagligt, og beskrive årsager som for eksempel socialarv, miljø og opvækst og se hvordan det kan være... -
Gode gymnasier...
ForumindlægHej Jeg går i 9.klasse og skal snart til at vælge gymnasium.. Jeg bor i KØbenhavn N og vil gerne have et godt gymnasium, men jeg er virkelig i tvivl om hvilket gymnasium jeg skal vælge.. Er der nogen, der kan anbefale et godt gymnasium, som ikke ligger for langt væk? Jeg vil gerne have: Matemati... -
Andengradsligning
ForumindlægHej derude Jeg er lige startet på en gymnasiel uddannelse mere specifikt htx. Hvor vi har matematik på B-niveau. Vi er så begyndt og lærer om andengradsligninger, som jeg fatter hat af. Derfor tænkte jeg på om der var nogle af jer der kunne forklare mig det. Tak på forhånd. Her er et eksem... -
Monotoniforhold
ForumindlægHej Jeg har i en opgave fået vide at : funktionen givet ved : f(x)=ln(x)-1/2x+5, x>0 man skal bestemme f'(x) og derefter bestemme monotoniforhold for f okay, jeg har altså brugt til at finde ud af at hvad man gøre ved ln(x) (men kommer heller ikke nogen vej) Er der nogen der ude de... -
Kan man have 6 A-fag?
ForumindlægHej jeg er en pige i 9. klasse, som har store forventninger til mine gymnasieår og min fremtid. Mit ideelle drømmearbejde er International Advokat. Men jeg har et problem angående valg af studieretning og A-fag, jeg har nemlig 6 fag som for mig er et must at have på A-niveau. Jeg har altid ... -
scient.oecon -> cand.polit el. cand.act.
ForumindlægHephey Jeg er lidt i vildrede mht. videregående uddannelse - dem jeg går og roder med er følgende: Polit (økonomi), scient.oecon (mat-øk) og forsikringsmatematik (act.). Da jeg på den ene side ikke er sikker på, hvilket studie der helt nøjagtig er det rette for mig, og på den anden side ikke ø... -
Selvstudie?
ForumindlægHej alle sammen... Jeg er 18 år og går i 3.g på HTX, og på trods af at der kun er et halvt år tilbage har jeg altså valgt og droppe ud.Jeg lider nemlig af sociofobi som i den seneste tid er blevet værre og værre. Jeg kan ganske enkelt ikke gå der længere og så er jeg oven i købet skide træt af sk... -
Ikke modtaget eksamensbeviser for alle beståede fag
ForumindlægHej alle. Jeg håber virkelig at der er én der kan hjælpe mig med dette. Så jeg har lige færdiggjort min HF (ikke fuld HF), og er nu igang med optagelsesprocessen til en videregående uddannelse. Jeg har søgt ind igennem optagelse.dk og det viser sig nu at jeg ikke har modtaget eksamensbeviser for ... -
Hvilken uddannelse? (Økonomi)
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg går lige nu på HHX, hvor jeg stadig mangler et år. Men jeg er allerede i gang med at finde ud af hvad jeg vil efter gymnasiet. Og jeg har længe haft en drøm om at komme ind og arbejde med noget indenfor finanssektoren, altså få en høj stilling i bank, eller børsmægler.. ... -
HF - spørgsmål vedr. valgfag (let)
ForumindlægHej, Kort: Jeg går i 3.G på STX. Det lader til, at jeg tager til alle eksamenerne her på STX undtagen én, som jeg framelder mig fra. Det gør, at mit eksamensbevis ikke bliver lukket. Så får jeg merit på de fag, som jeg klarede mig godt i til eksamen (eller årskarakter, hvis jeg nu ender med i... -
Jura - et par spørgsmål
ForumindlægHej, Jeg er på vej til at blive student denne sommer og overvejer lige nu fremtiden. Den nærmeste fremtid er fastlagt og jeg skal arbejde med forsikringer de næste to år som forsikringselev, for at få noget erhvervserfaring. Men min plan er stadig, at jeg vil søge ind på jura-studiet, når... -
Hjælp!!
ForumindlægNu det nok. Jeg har altid følt, at jeg ligger okay godt i fagene (undtagen matematik) men karaktererne siger noget helt andet. Ja alt fra 02 til 4! Ja jeg plejede ikke at sige noget i timerne, men tro mig jeg synes selv jeg har taget en stor fremskridt der, og det går fremad. Men opgaver i færd... -
Kan jeg komme ind på 2 årig STX?
ForumindlægHej folkens. Jeg har for nylig afsluttet min elektriker uddannelse, som jeg aldrig har brændt for. Jeg tog kun uddannelsen fordi, jeg ingen interesse havde for noget som helst, på det pågældende tidspunkt. Nu har jeg en plan, eller rettere en "drøm" om det (i mine øjne) perfekte stu... -
Årskarakterer og (godskrevet) fravær
ForumindlægJeg har undret over årskaraktergivningen især i matematik (B-niveau). Min lærer sagde til mig, at jeg fik 10 grundet mit for høje fravær. Ellers ville jeg få 12. Men meget af mit fravær burde være godskrevet. Jeg har for året lige nu 17/72 moduler = 23,61 %. Men jeg har fundet frem til at jeg man... -
Jaloux
Forumindlæghejsamin klasse skrev sso før jul, og nu begynder vi så småt at få dem tilbage.Min problem er at jeg er ved at blive vanvittig... Min bedste veninde har fået 11 i sin opgave om holberg, og jeg har ikke fået min endnu... Jeg er ikke jaloux men alligevel lidt, men mest fordi jeg er så bange for at... -
hyppighedstabel, pinde diagram .. og noget med procenter
ForumindlægHej. Jeg håber ikke det er for indviklende med jeg har flere opgaver her og jeg har ikke været i skole i nogle dage så har ingen andre steder at spørge om hjælpe. Det er matematik det drejer sig om.. opg. lyder på: Ved en prøveregning fik eleverne i 8.klasse disse karakterer: 8 5 8 6 9 11 9 11 ...
