Søgning på: Dansk. Resultater: 17961 til 17980 af 40954
-
Sprog og kommunikation
ForumindlægJeg har simpelthen brug for noget hjælp. Min medkursister og jeg kører et forløb om sprog og kommunikation. Et underemne til det, er sprogrogtighed og sprognormer. Spørgsmålet lyder således "Hvordan mener samfundet, at vi bruger sproget bedst og mest rigtigt?" Set i forhold til rigsdans... -
Grammatik
ForumindlægHey Jeg sidder med en engelsk delprøve 1 og skal forklare hvorfor det hedder doesn't seem og ikke doesn't seems Det er ikke kongruensfejl, men jeg kan ikke finde ud af hvad det så er. -
HJÆÆLP, jeg skal til prøve !!
ForumindlægJeg har lidt problemer med historie, og ville høre om nogen evt kunne hjælpe mig med noget af dette. 1)Hvad hed de 2 revolutioner i 1918? 2)Beskriv de 3 ”et eller andet” i sovjet i 30’erne. - Industrialiseringen - Kollektiviseringen - Udrensningerne 3)Beskriv Hitlers magtovertag... -
korstogene
ForumindlægHej jeg sidder her med en eksamensprojekt, hvor jeg har om Korstogene. Et spørgsmål jeg ikke ka besvare Er hva motiverne var bag korstogene?? jeg ved at der ligger politisk og religiøse motiver bag det, men mere i detalje vil jeg vide... Håber nogen ka hjælpe Tak på forhånd -
Hvad ville være bedst?
ForumindlægHey, hvis man har frit valg mht. en stil. Hvad ville i så vælge imellem at fortælle om et emne (tæv i opdragelsen) eller en opgave/rapport om EU. Hvad ville være mest interessant? Og kunne evt. give mest i karakter? :) -
Pronomener!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder her og er ved at rive håret af mig selv!! Vi først lige i dag lært om de så kalde pronomener, eller rettere, "relative pronomener". Jeg selv ved hjælp af disse ord strukturer 8 nye sætninger, hvori det relative pronomen optræder!: 1. Die Zeitung - London 2... -
Tysk hjælp
ForumindlægHej SP Jeg har det oftest ikke godt med tysk, det der foregår i timen er oftest ret svært. Har I nogle idéer til, hvordan jeg speicielt kan forbedre mit ordforråd i tysk. tak på forhånd -
Rette? Pliiss..
ForumindlægEs ist kalt, dunkel und wett mehr als halb des Jahr in Dänemark, trotzdem hörte ich eine par tage früher im den TV-Neuigkeit über eine neue Europäische Experiment, der zeigt, dass die dänische liegt im Topf wenn sie muss seine eigenes graden von Glück abschätzen. -
enevælden ?
Forumindlægi 1660 tallet blev enevælden indført i Danmark ved et statskup. Hvad betød det for Danmark? -
Adverbiers placering
ForumindlægHvordan skal adverbier placeres på engelsk? Er denne sætning korrekt: "The sentences specifically consist of..."? -
Lidt hjælp til fejl.
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp til at finde de værste grammatiske fejl i denne aflevering om eventyr: Typische Märchen-Züge im König Drosselbart Resümee: Eine schöne Tochter heiraten sollte, aber kein Freier der Königstochter gut genug war. Der König unzufriedene bekommt aus seiner Tochter, weil ... -
skal have oversæt den til engelsk
ForumindlægJeg vil tale om min hund som er, død for omkring 3år siden tro jeg. Den hede Mickie og dens rase var Cocker Spaniel, den var kamel farvede og hvid, da vi købte den var den omkring 3 år, den havde været en vagt hund før vi købte den, men den var blevet skadet, så ejerne kun ikke beholde den. Det v... -
rettelse af tekst (: ?
Forumindlægnogen der vil rette ? Sie erzählen uns was wir sollen mit dem Müll tunen. Und dass nicht alles kann wiederverwertet und nicht überall gibt es Sammelstellen. Sie erzählen Wohin wir sollen dem Biomüll, der gehört alles was auf natürlichem Wege verrotte werfen Und wohin wir sollen Papier, Glas... -
Blandet spørgsmål
ForumindlægEt par blandet spørgsmål til nogle ting, hvor jeg kan virke usikker: Når man siger "deres", så siger man "ihr"? Og når man siger "de", så siger man "Sie". Men kan man ikke også bruge "Ihr" til "de"? Eller bruges "Ihr" kun til &... -
et enkelt ord
ForumindlægHvad hedder venstreorienteret på engelsk? -
Passer minervamodellen os til Tyskland?
ForumindlægHej! Er igang med mit afsætning a projekt og laver en segmentering af det tyske konsumentmarked, og så minder min målgruppe utroligt meget om det grønne segment i minerva, og vil lige høre om minervamodellen os kan bruges i Tyskland.. -
Hvor mange eksamener?
ForumindlægHvor mange eksamener skal man op i i 2. g, hvis man ikke afslutter et fag, hvor man skal op i skr. eksamen? Kommer det an på om man var oppe i noget i 1. g? -
nitritfikation
Forumindlægen hurtig beskrivelse af nitrifikation... -
Historie-nørd søges
ForumindlægHej venner. Står til en 24timers historie eksamen, som skal fremlægges imorgen og derfor søger jeg ny kammerat som kan hjælpe. Der er 500kr på højkant, hvis vedkommende kan lave et sikkert 4-7 tal til mig. No problemo. Mvh. Kasper. -
Forklaring på hvorfor?
ForumindlægHvorfor er dette forkert: Budskabet er at forældre skal passe på, at deres børn bliver ikke overvægtige. Og hvorfor er dette korrekt?: Budskabet er at forældre skal passe på, at deres børn ikke bliver overvægtige. Hvad hedder det i fagsprog :)? mvh
