Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 17961 til 17980 af 31547
-
Beregne P?
ForumindlægHej alle. Jeg har fået en lille opgave som virker lidt svær. Jeg får at vide at R= 15 (ohm) og I= 0,28 A (ampere) beregn U og P Hvordan gør jeg nu det? Har kigget lidt bøger men kan ik finde noget :) Håber i hurtigt kan hjælpe da det er til imorgen -
Beregning af masse
Forumindlægder skal fremstilles 100 mL af en phosphatpuffer bestående af HPO42- og H2PO4- med pH = 7,21. Totalkoncentrationen af pufferen skal være 0,100 M. Det kan anvendes, at pKa(H2PO4-) = 7,21 Beregn hvor meget Na2HPO4*2H2O og NaH2PO4*2H2O, der skal afvejes til dette formål. Er der nogle som kan komme m... -
Snorbølger
ForumindlægJeg har et lille problem. Jeg sidder her med en fysik aflevering, og et af spørgsmålene er: "For en bestemt snor bevæger bølgerne sig med hastigheden 30m/s. snorens længde er 1,2m Find de tre laveste resonansfrekvenser" Jeg har haft om snorbølger, men kan ikke huske hvordan det er m... -
spørgeskema
ForumindlægHej med jer Min studiegruppe og jeg er igang med at skrive et eksamensprojekt , der omhandler genbrug af mobiltelefoner og vi ville værdsætte, hvis i besvaret vores spørgeskema om brugte telefoner. Det er helt anonymt og tager kun et lille øjeblik, tak på forhånd. https://www.survey-xact.dk/... -
Problem med ligning
ForumindlægHey alle. Jeg har et lille problem med en ligning, og håber på, at der er nogen her inde, der kan hjælpe. Ligningen lyder: (x-y) 2/2a + y(x-y)/a Ligningen skal forkortes men jeg er gået i stå så jeg ville bare høre om der ikke var nogen her inde, der kan hjælpe? tak på forhånd :) -
Beregning af højde i trekant.
ForumindlægHejsa. Jeg har et lille problem med at udregne højden i en trekant. Jeg har vedhæftet opgaven - det er opg. 5. Nogen der ved hvordan den kan løses. Jeg ville naturligvis godt kunne gøre det hvis jeg kendte grundlinien - problemet er at det gør jeg jo ikke. Jeg har dog udregnet at AB = 10 Nogen ... -
Projekt/problemformulering Billedkunst C
ForumindlægHej, nu hvor vi ikke skal til eksamen som normalt, skal vi nu lave et lille projekt i billedkunst. Vi skal lave en problemformulering med emnet forhold. Dog kan jeg ikke komme på en eneste ide. Jeg vedhæfter et billede med de forløb vi har haft. Så håber der er nogen som kan hjælpe :-) Tak på... -
væksthastighed
Forumindlæghej jeg er igang med en biologiopgave hvor jeg vil forsøge at udregne bakteriers væksthastighed. jeg har lavet en række dataer hvor jeg har antallet af bakterier og tiden. hvis jeg f.eks. i løbet af 18 minuter får 2 bakterier hvordan beregner jeg så væksthastigheden ??? hvis bare en ku regne denn... -
er dette forstået rigtigt ?
Forumindlægpolygoner og en aftagende følge af ydre polygoner, så α(M)=lim n ->∞ for α(pn) = lim n ->∞ for α(Pn) Da jo flere og præcise polygoner man kan få, desto mere præcisere bliver arealet triangulering af figurer, og lille p er indre polygoner, og stor p er ydre pol... -
Bedre til fysik? HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg har en lille drøm om at blive læge, og jeg har så læst at man skal tage fysik på A eller B niveau i gymnasiet? Det er mit første år med fysik/kemi, og jeg fatter IKKE en dyt!! Det er så frusterende... Er der ikke nogen som har nogen links eller sådan noget til hvad man burde vide om fy... -
Dobbelte partielle afledede
ForumindlægHej alle Håber at der er en derude der kan hjælpe mig med følgende opgave; Differentialet af en funktion f er; df(x,y)=y*sin(xy)dx+x*sin(xy)dy Jeg skal finde de dobbelte partielle afledede: fxy, fxx og fyy Har ikke umiddelbart nogen idé til hvordan jeg skal gribe fat i den. Bare et lille h... -
Computerproblemer(:
ForumindlægHej, jeg har et lille problem når jeg er i et Word-dokument, når jeg highlighter for f.eks at slette en sætning og trykke backspace sletter den det ikke! heller ikke hvis jeg highlighter det for at erstatte et ord... kan jeg have trykket på noget der har gjordt at den gør sådan? hvis der er n... -
klimaks af novelle
ForumindlægHey! jeg skal til eksamen imorgen, men er stødt på et lille problem. Jeg har valgt en novelle som hedder "Fars pige", den er skrevet af vibeke Willumsen. Men jeg kan ikke finde klimaks i novellen, så vile lige høre om der var nogle som havde læst novellen og måske kunne hjælpe mig m... -
ret linie
Forumindlæghej alle sammen jeg har lige et lille problem med en ret linie som jeg håber i kan hjælpe mig med. det lyder således. en ret linie l går gennem punkterne (0,1) og (2,7). opgaven lyder så på: tegn grafen for l i et koordinatsystem. mit spørgsmål er så hvordan tegner jeg den ind. -
Parameteren t
ForumindlægHej derude. Jeg har et spørgsmål til en parameter der kort og godt kaldes t (lille t) Det drejer sig om beregning af en 10-sidet dekagon ( polygon med 10 sider) Mener det er omkring diameteren men formlen hedder: 2tCOS(54)+COS(18) . håber der en er der kan klare den t-værdi. Det med cos og ... -
Beregning af boligstøtte
ForumindlægJeg skal til at flytte og har så i min tid som studerende været heldig nok til at kunne få arbejde og studie til at passe sammen, og derved har en lille sjat penge til rest.. (overskud).. Nu skal jeg så til at flytte og skal derfor beregne boligstøtte om igen, problemet er dog her om hvorvid... -
Standby??? Hjælp!!
ForumindlægHej alle Jeg har et lille problem. Jeg forstår ikke helt princippet med standby. Altså hvis jeg har søgt 8 uddannelser, og jeg har trykket ''ja tak'' til standby på de sidste 4 uddannelser, kommer der til at påvirke min ansøgning? Er der gode råde og t... -
A midsommer night's dream, perspektivering til andre skuespil osv.
ForumindlægJeg skal lave et lille oplæg om shakespears 'A midsommer night's dream', og skal så perspektivere skuespillet, til andre skuespil, film, historier osv. Jeg kan virkelig ikke komme i tanke om noget jeg kan perspektivere til, så hvis der er nogle, som har nogle forslag, ville det være e... -
Decimaltal + blækregning
ForumindlægHej har lige et lille spørgsmål om Decimaltal ;) Hvis man skal forkorte et decimaltal skal man så gøre sådan her: Fx. 91,125 hvis man skal forkorte skal man så runde det sidste tal op? sådan her 91,13 Eller skal der bare står 91,12 Spørgmål 2: 1. Beskriv forskellen på en rhombe og et parallelog... -
hvordan man viser at y''+ay'+by=0 er en lineær differentialligning
Forumindlægjeg sidder i et lille problem jeg har fået til opgave at vise at y''+ay'+by=0 er en lineær differentialligning men jeg kan ikke helt gennemskue hvordan jeg viser det. er der nogen der kan give et tip eller fortælle mig hvordan jeg gør?
