Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 17961 til 17980 af 119569
-
Omkring eksamen
ForumindlægHey studieportalen. Jeg går lige nu i 3.g og skal snart til eksaminer. Jeg har fået at vide/læst, at man i alt skal op til 9 eksaminer under sin gymnasietid. Jeg har været til musik- og fysikeksamen mundtligt, har afleveret SRP og skal til eksamen i AT. Ydermere har jeg fået offentliggjort 4 skr... -
Mundtlig Mat Eks.
ForumindlægGodaften.I morgen skal jeg til mundtlig årsprøve i matematik. Jeg er meget ny til eksame, og vil derfor gerne have lidt hjælp.Vi har fået eksamens spørgsmålene offentliggjort. Det er 14 beviser vi kan trække. Altså 14 spørgsmål. Og de hedder fx: Bevis sinusrelationerne.Hvordan skal jeg bruge forb... -
Hjælp til lille afl.
ForumindlægHej. Er der nogen der gider se efter om jeg har lavet rigtigt? Tak..Oversættelse:Peter skulle flytte til Århus for at studere matematik på universitetet. Heldigvis havde han ikke ret mange møbler, så det var let klaret. Hans mor gav ham mange gode råd om at spise fornuftigt og ikke bruge for mang... -
HF andet år om igen
ForumindlægHej alle derude.... Idag dumpede jeg min sidste eksame idag. Dvs at jeg ikke bliver student i år, men er der nogen der ved om at jeg kan tag andet år om igen eller om at jeg skal tage hele HF om igen. jeg har nemlig hørt at hvis man tag op til den sidste eksame og dumper skal man tag hele... -
Ang. afvist ansøgning pga. af manglende suppleringsdokumentation
ForumindlægJeg havde glemt at uploade dokumentation for det suppleringskursus jeg er i gang med (matematik B). Derfor er min 1. og 2. prioritet blevet afvist. Det havde dog først fået bekræftelsen på optagelsen d. 5, sidste frist dagen. Er det fuldstændig udelukket, at jeg kan komme ind nu? -
Har brug for et hurtigt svar tak!!:)
ForumindlægHej, jeg vil bare lige spørge om hvilket ungdomsuddannelse er hårdest, STX eller HF:) tak på forhånd, med venlig hilsen Jg0005 -
kvadratsætning !
ForumindlægHej. Jeg er ved at repetere noget matematik for skal op til skriftlig matematik i morgen. Har læst at der bl.a. forventes at eksaminanderne skal kunne anvende kvadratsætningerne og reducere udtryk. Er der nogen herinde som kan komme med et eksempel på en kvadratsætning? Jeg kan slet ikke huske... -
Gymnasieklasseskift - HJÆLP
ForumindlægHej, Jeg har virkelig, virkelig brug for hjælp: Jeg skal starte på STX. I en klasse jeg ikke helt bryder mig om, (her er jeg et forfærdeligt menneske og dømmer dem selvom jeg ikke har mødt de fleste før) Jeg syntes slet ikke jeg føler mig engageret og positiv omkring at starte i denne k... -
hjælp tror jeg har valgt forkert
Forumindlæghej jeg er meget i tvivl jeg har valgt hhx, og har gået der i cirka 4 måneder, mit problem er bare jeg ved ikke om det overhovedet intresser mig. Jeg kan allerede nu sidde lidt og kede mig når vi har timerne(dog ikke så meget igen), jeg tror også de intresser sig mere for det og jeg føler generel... -
Differentialregning
ForumindlægNogle matematik genier der kan hjælpe med denne opgave?:) -
11-13????
ForumindlægHej...Jeg skal op i mat b-niveau på tirsdag... JEg satser på mindst et 11tal, men hvordan kan amn få et 11-13tal???Hvad skal der til???For det er vel ikke nok bare at kunne beviserne... Men hvad hvis man er god til at kæde det sammen, og har et godt overblik??? Vil virkelig gerne have et 11tal, o... -
idræt
Forumindlægjeg står, og magler lidt noter til idræt teori, altså sådan noget om kroppens indre, om OL dopping og dansk idrætslivs historie.det ville være til meget hjælp, da jeg har en dag at læse teori delen i - nogen som kan hjælpe? -
Differentialligning
ForumindlægJeg skal bevise at y = b/a+c*e^-ax er den fuldstændige løsning til y' = b-a*y Jeg forstår ikke præcist det, der står i min mat. bog. Nogen der kan hjælpe? - tak -
Medianen i en trekant
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i matematik i morgen og vil gerne vide om nogle kender til en formel hvor man "i ét hug" kan udregne medianen i en trekant. tak -
Hurtigt spørgsmål!!!!!!
ForumindlægHej alle sammen :) Skal op i dansk prøveform B til middag i morgen Hvad må jeg have med der ind???? For nogle siger ingenting nogle siger synopsen og nogle siger stik ord og enkelte siger jeg må have min analyse med men IKKE læse op Jeg spørger da jeg ikke vil forhindre mig selv, men heller ikke ... -
reducering skrives ind på computeren?
ForumindlægJa, overskriften siger nærmest det hele. Hvordan skriver man en reducerings opgave ind, med mellemregninger og resultat? Sådan rigtig matematik-'agtig' ? fx. x = 4(a+5b) + 7(3a+b) -
Funktionsforskrift for parabel med 3 kendte punkter
ForumindlægHej sidder her med en matematik aflevering, men kan ikke komme længere på et spørgsmål. Man skal finde funktionsforskriften for en parabel, med 3 kendte punkter; A=(0,2) B=(3,-1) C=(5,4) håber i vil hjælpe -
egnet til Gymnasium
ForumindlægHej alle sammen:) Hvis man skal blive egnet til Gymnasium (STX) efter niende, hvad vil i så sige at man mindst skal have af karakter (standpunkts karakter), hvor meget aktiv skal man være i timerne og alt det andet?0:) PS. Hvis ikke hvad kategorier skulle være, så jeg valgt bare Dansk:)- -
Lineære andenordens differentialligninger
ForumindlægHej. Jeg sidder med en opgave, jeg har svært ved at beregne. Jeg har beregnet spørgsmål a, men ved ikke hvordan jeg starter på spørgsmål b. har kigget noterne igennem, men har stadig ingen idé. Jeg har vedhæftet opgaven. -
Hjælp til funktioner
ForumindlægHej. Jeg har en opgave i matematik, der skal afleveres om 3 dage, dog har jeg problemer med 2 af opgaverne. Jeg har matematik på B-niveau STX. Den første opgave lyder således: En lineær funktion f er bestemt ved, at dens graf er et liniestykke med endepunkterne (-2,3) og (8,-2). Bestem definiti...
