Søgning på: hitlers tale. Resultater: 17981 til 18000 af 59860
  • nummerisk værdi + openoffice

    Forumindlæg
    Hej Sidder netop med et problem, hvordan for jeg openoffice til at indsætte et nummerisktegn, altså sådan så uanset hvilket tal jeg for, så vil det være positivt, altså hvis jeg for -10, svarer den 10. Nogen der ved det?
  • Richtertal? og sammenhæng mellem E og y ?

    Forumindlæg
    Jeg har regnet spørgsmål a og b ud, men jeg forstår simpelthen ikke de 2 sidste, c og d ? og da slet ikke opg c, der er jo ikke engang angivet nogen tal? håber nogen kan hjælpe mig :) filen er vedhæftet.
  • 3 forskellige eksponentielle udviklinger.

    Forumindlæg
    f(x)=b*a^x Bestem for hver af de tre eksponentielle udviklinger, hvad man kan sige om størrelsen af tallet a. Hej jeg har et problem med denne opgave, håber nogen kan hjælpe! pfh. Tak!
  • ligning

    Forumindlæg
    opgaven lyder bestem tallet a en rod. a må ikke være nul. ax2+4x+2=0 d= 42-4*1*2=0 8=16 a=2 Er det rigtigt regnet??? og er der nu en rod.
  • Tysk stil

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg er netop lige blevet færdig med min tysk stil, og ville høre om der er en, som vil hjælpe mig med at rette mine fejl samt. markerer de fejl jeg typisk laver, og komme med kommentar. Det ville være en stor hjælp. Der er tale om 2/3 a4 side. På forhånd tak
  • Vektorregning

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder med en opgave der hedder: Givet vektorerne a=(1,3) b=(-2,1) c= (1,-4) Bestem tallene s og t således, at a=s*b+t*c Er der nogen der kan hjælpe mig med den?
  • en bette ligning som viste sig at være svær.

    Forumindlæg
    Hej har fået en aflevering for og kan ikke finde ud af en opgave. Det er til Torsdag. (Det hele plus 2/3) - 1/3 = 10. En betengelse er at det hele er et helt tal. Jeg tror det er 10=(x+2/3)-1/3 ligningen er men er ikke sikker. skal have en ligning det er opgaven. Med venlig hilsen Camilla
  • 2.gradsligning

    Forumindlæg
    Hej, hjæp mig.. ___-4x___ = 3 x^2+1 det jeg ikke forstår er hvordan man får den brøkstreg væk.. hvad skal man gange med før at man udligner tallene osv. jeg har prøvet, men jeg er helt lost i det..
  • produktudv.

    Forumindlæg
    Heeej håber der er nogen som kan hjælpe mig lidt.. har en opg. i afsætning om pilgrim.. ved det ene skal man forklarer hvilken form for produktudvikling der er tale om hvis virksomheden 2 gange om året lancerer en ny herrekolektion.. er det produktforbedring - produktlinieudvidelse eller nyt pr...
  • REDOX

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kunne forklare mig hvorfor reaktionsligning ser sådan ud? Hvor bliver 1/2 Cl2 af? ganger man 2 med 1/2 så ja 2 tallet fra Cl- forsvinder og 1/2 fra Cl2 forsvinder men så står der jo stadigvæk Cl2 + Cl2 på venstre side af ligningen... er blevet mega forvirret..
  • målestoksforhold +solsystem?

    Forumindlæg
    Hvis jeg skal tegne følgende mål på papir med tallet 12000 km i virkeligheden i målestoksforholdet 1 : 1 00000000 ender jeg så på 12 cm? Og hvorledes vil mit regnestykke se ud? Er helt blank... Mvh, Gloria
  • reducer, hvordan?

    Forumindlæg
    Jeg skal reducere følgende udtryk mest muligt: c/2a - c/3a Og jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal komme i gang med den? Og det samme gælder for følgende opg. hvor jeg skal forlænge brøkerne til uforkortelige brøker, så der kun forekommer hele tal: 2,3x+1,7/2,4
  • Sandsynlighedsregning

    Forumindlæg
    Opgaven lyder: Blandt 15 vareenheder er 4 defekte. Der udtages en stikprøve på 5. Bestem sandsynligheden for, at netop 3 af disse er defekte. Hvordan skal denne opgave regnes, når man har 4 tal at holde styr på? VIGTIGT!!!
  • Alt for simpel andengradsligning

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder med en simpel opgave, den er så simpel at jeg ikke forstår den! Altså: Bestem de tal a for hvilke ligningen x^2 + ax + a = 0 har mindst én løsning. Er der nogen der kan fortælle på hverdagssprog hvad opgaven går ud på?..
  • sproglig forståelse differentialkvotien

    Forumindlæg
    Jeg har læst nogle regler , og jeg kan ikk lige forstå Det her (k*g)'(x0)=k*g'(x0) ------k er et reelt tal Nogle der kan forklare mig det ? måske ved at indsætte nogle eksempler ? (:
  • Differential-og integralregning

    Forumindlæg
    trænger hjælp til en opgave jeg skal bestemme følgende tal eksakt hedder det i opgaven ∫53 x-2 dx =[-1/x]35 =(-1/5)-(-1/3)= 0.13333333333333 er det nødvendigt at omskrive til en brøk, hvordan lyder svaret så?
  • En ret linje

    Forumindlæg
    En ret linje går gennem punkterne (-1,5) og (13,-16). Angiv linjens ligning y =. Kan godt regne denne type opgave hvis alle tallene var positive, men minuserne giver mig det forkerte resultat nogle der kan hjælpe ? På forhånd tak
  • Reakstionstyper

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, jeg har tidligere spurgt om dette spørgsmål, men fik aldrig begrundet svaret og er virkelig usikker, så er kommer det igen: Dannelse af en organisk syre fra en aldehyd Hvilken reaktionsstype er der tale om her? er det hydrolyse? i så fald HVORFOR, vil gerne have en forklar...
  • Matematik - Cylinder radius

    Forumindlæg
    Hej alle :-) Jeg sidder med det problem, at jeg skal finde radius af en cylinder... og jeg er gået i stå der hvor jeg skal isolere R. Hvordan isoler man.. På forhånd tak :-)) her er tallene: Højde: 11cm Rumfang: 3810 From Russia with Love :-)
  • stress- epidemi

    Forumindlæg
    hej jeg har fået til opgave, at skrive en tale på 150-200 ord om stress, "the new pandemic" 1.er der nogen der har skrevet om det, eller vil fortælle hvad jeg skal fortælle om. 2.forstår ikke hvordan epidemi kan smitter andre folk, og hvordan har man det når man har epidemi