Søgning på: matematik fp9 maj 2018. Resultater: 18021 til 18040 af 33890
-
Kan man tage flere uddannelser?
ForumindlægHej allesammen, Kan man godt tage flere videregående uddannenlser? Jeg tænker ikke kun på kandidater. F.eks. Jeg vil gerne tage en kandidat i fysik. Kan jeg så efter jeg har taget den uddannelse, læse på forfatterskolen, som tager 2 år? Jeg ved godt at man kun har 70 SU-klip, men kan man ... -
I tvivl om valg af studie
ForumindlægHer nogle få måneder før tilmeldingsfristen er jeg pludselig blevet meget nervøs for at vælge molekylær medicin studiet, som jeg egentlig ellers så småt var ved at have affundet mig med. Jeg vil egentlig rigtig gerne forske, men er naturligvis lidt bekymret for, om der er andre alternativer. Jeg... -
Sekstakkorder
ForumindlægJeg er lidt i tvivl omkring sekst-akkorder. Min lærer har givet mig fejl for en Em6, hvor jeg har skrevet tonerne: e, g, c#. Nodeknækkeren og diverse søgninger på nettet har givet det samme resultat, som det, jeg har skrevet. I rettelsen har han skrevet noget, der ligner "Em6 er med en lille... -
Hvad er jerntæppet?
ForumindlægJeg skal forklare kort og præcist om jerntæppet. Hvad er det? Hvem ville have det? osv osv. Håber i vil hjælpe! -
Fra Osmannerriget til det moderne Tyrkiet
ForumindlægHej, Jeg er lige igang med at skrive nogle historienotater - og i den forbindelse kunne jeg godt bruge noget hjælp, til at udfylde nedstående felter. TIDSPERIODE/ÅRSTAL: ? STYREFORM Sultanstyre i det tidligere Osmannerriget og efterfølgende kan man vel sige, at der var demoktati, da Kemal Atatü... -
Skriftlig dansk - er det fair?
ForumindlægHej Jeg sidder her, og er en smule (for ikke at sige meget) skuffet over min skriftlig dansk karakter.. Det er fra min afgangsprøve fra 9. klasse, og jeg valgte at skrive et essay. Her er stilen: Det smukke ved Danmark er… Marina Cecilie Roné har skrevet et essay om hvad hun synes er det smukk... -
Nemme ligninger!!!
ForumindlægHej jeg går i ottende klasse, men kan ikke rigtig finde ud af at lave ligninger fx : 6x + (3x - 7) = 4x + (4x - 1) Hvordan regner man den ud? (Taget fra matematikbogen.dk. IKKE FRA EN OPGAVE!) -
Fuldkommen konkurrence
ForumindlægJeg sidder og kigger på en opgave hvor jeg skal nævne et par brancher med fuldkommen konkurrence. Det vil sige, at der skal være mange udbydere og ingen/minimale præferencer. Jeg har personligt tænkt lidt forskellige madvare som kartofler, persille o.l. Men er jeg helt ude og "skide"? :... -
Styrformer i historiske perioderNEMT
ForumindlægHej jeg skal til at skrive dansk-historieopgave og jeg har rigtig svært ved dem. ville lige høre om i ved hvilke styrformer der var under: - Middelalderen. Det var jo kirken som havde magten? - Rennæsancen. Man forkaster jo religion her ikke? Demokrati? - Danmark frem til 1900-tallet. Man blir m... -
pH i syre og base ??
ForumindlægHeeej :) er der nogen kan forklar mig om pH i syre og i base ?? Og på forhånd Tak :) -
Kemi 0-b
ForumindlægGod aften. Ifm. tilmelding til kemi 0-b her til 2024 ønskes tips og tricks mht. studieteknik, den mundtlige eksamen, relevante opgaver, samt hvilket emne jeg eventuelt kan kaste mig over her til jul som en lille introduktion. P.t. rækker mit vidensniveau til at kunne genkende forskellen på en syr... -
Tiltagening
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig med hvordan man besvare spørgsmåle? kan simpelhen ikke finde ud af hvad svaret er. PS det er uden lommeregner -
Hvilket skole går du på?
ForumindlægMåske er det ikke et passende spørgsmål her på studieportalen, men jeg prøver alligevel..Jeg går i 3g og er snart færdig.., men jeg har tit tænkt på om jeg nogle gange har skrevet med nogle fra mit gym her på studieportalen - uden jeg selv ved det..Så - jeg synes vi alle lige skal skrive hvilket ... -
introduktion af spejling i 1.klasse
Forumindlæghej.. jeg skal introducere spejling i 1.klasse og i den anledning vil jeg høre hvordan du ville starte de første par sætninger om spejling evt. hvordan du ville beskrive spejling.. og rent faktisk hvordan du vil introducere.... Jeg har tænkt lidt på at starte med at spørge hvad man ser man når ... -
6 A-fag
ForumindlægHej Jeg har tænkt rigtig meget omkring 6 A-fag, jeg tænker at fagene er Dansk A, Historie A ( som er et krav på STX) Fysik A, Kemi A, Matematik A og Engelsk A Jeg ville spørge nogle, som har prøvet det, hvordan var det angående med afleveringer og lektier. Jeg er godt klar over, at arbejdsbyrd... -
Differentialregning hjælp søges!
ForumindlægHej. En af mine kamerater skal op i mundtlig matematik, hvor et er spørgsmålene er således: "Definition af begrebet "funktionen f er differentiabel i x0" "Differentation af f(x) = x^2" "Ligningen for en tangent til grafen for en differentiabel funktion" Alt... -
Vektorer i planen, projektion
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med et turbokursus på 2 måneder, hvor jeg skal læse matematik op fra B-A. Det hele går meget hurtigt, så vi har ikke så meget opgaveregning på klassen. (Mest beviser) Så når det kommer til afleveringer kan det sommetider blive lidt svært. Jeg har en opgave for som jeg ha... -
Hjælp til ligninger
ForumindlægJeg har siddet med disse 4 ligninger i et par dage nu, og jeg er stadig fuldstændig lost. Matematik afleveringen skal afleveres i aften, så er der please nogen der vil hjælpe, jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre:( Ligningerne er: A) 4*(5x+8)=1/2(7x-12) B) 3*(11x-3)=3/4(6x-5) C) 14x-56/6 ... -
høj karakter...
ForumindlægVed godt det er et møg irriterende spørgsmål, men jeg er vildt nervøs for min matematik eksamen på fredag. Jeg afslutter C-niveau (er 1.g'er) og jeg har fået mine eksamensspørgsmål udleveret. Jeg fik 10-10 i årskarakterer, og jeg skulle meget gerne komme op på hvertfald det samme til eksamen.... -
Forskel på et "bevis" og et "løst argument"
ForumindlægHej. Jeg har et problem, vi har nogle få såkaldte "løse argumenter" i eksamenspensum i matematik. Jeg skal op imorgen, og er stensikker på at min lærer vil spørge hvad forskellen på et rigtigt bevis og et løst argument er. Er der nogen der kan hjælpe mig med det. et ex på et af de løse...
