Søgning på: samfundsfag noter 9. klasse. Resultater: 18021 til 18040 af 56550
-
Dilemma, hvad siger I?
ForumindlægHej alle. Jeg står i et lille dilemma, forhold til karakterne og skolen. Det er sådan, at mine karakter ligger på, omkring 5 i snit, og jeg skal i 10.klasse, her efter sommerferien. Men min uud-vejleder sagde til mig, at hun anbefalede mig hg efter 10. klasse? Men jeg vil rigtig gerne på stx, tro... -
Variable eller konstante
Forumindlæga Din højde da du blev født og højden på en 7.klasses elev. b Din lærers højde og højden på et højhus. c Du skal hente en bog fra din taske og din matematikbog. D.den ældste i din klasse skal have fat i en lærer e Din alder lægges sammen med alderen på en i din familie. f Du skal vælge din yndli... -
Pls hjælp mig.
ForumindlægHej, Jeg har skrævet med 150 ord en stil om mig selv på tysk, som jeg gerne ville have rettet. Det er meget kort. Men der er visse krav til det. HUSK JEG GÅR KUN I SYVENDE klasse.! KRAV: Opgaven skal fylde 100-150 ord og skrives i et SIMPELT sprog, dvs. Korte sætninger. I vurderingen bliver... -
Komma med hvem og der
ForumindlægHej Jeg skal sætte komma i sætningen: Hvem er det der siger noget? Jeg ved godt, at kommaet skal sættes imellem "det" og "der", men der skal også sættes x og o, og her er jeg i tvivl om, hvor krydserne skal sættes. Er "hvem" eller "det" mit subjekt i førs... -
Jeg har brug for hjælp
ForumindlægJeg er 17 år gammel. Lige nu sidder jeg i en ubehaglige sitaution fordi jeg er ikke glad for min klasse i gymnasiet. Jeg skal flytte til København og bo på et kollegium, og det har jeg ikke råd til lige nu. Så jeg vil vente til jeg kan få SU så jeg kan betale for kollegiumet, gymnasiet (privat) o... -
Nervøs for fremlæggelser. HJÆLP!!
ForumindlægHej. Jeg skal lave en synopse/disposition i engelsk. Engelsk er et af mine ynglings fag, men jeg er sygt nervøs for at skulle stå oppe foran min klasse og fremlægge noget som jeg kun har stikord at snakke ud fra. Jeg bryder sammen bare ved tanken at skulle stå der op og læse op fra nogle stikord... -
Tællemetode - kombinatorik
ForumindlægHej hjælpere. Jeg har denne opgave: Jeg har fået det første spørgsmål til at være: 9!=362880 Det næste med t har jeg fået 7!=5040 Men den sidste ved jeg ikke helt hvordan jeg skal gribe an. -
Beregn afstand ml. linje, der går gennem P 0 og står vinkelret på normalvektor, til punktet p
ForumindlægHej Jeg sidder med følgende opgave fra webmatematik. (jeg ved ikke lige hvordan jeg får en pil over n): I et koordinatsystem er givet punkterne P0=(-10,4), P(-9,9) samt vektoren Bestem den korteste afstand mellem den linje der går gennem punktet P0 og står vinkelret på n , til punktet P M... -
Punktmængder
ForumindlægHej sidder her og skal til at lave en opgave med nogle punktmængder indenfor keglesnit , der står i min opgave : Angiv hvad følgende punktmængder fremstiller(ved omskrivninger i hånden og analyse) og tegn disse i et koordinatsystem 9*x^2+36*x+16*y^2=96*y-36 Kan i give et svar på det, da jeg ska... -
Børn i børnehave - ligning
ForumindlægEn formiddag i børnehaven var der fem gange så mange børn ude som inde. Efter frokost kom yderligere tre børn udenfor, og nu var der otte gange så mange børn ude som inde. Hvad var antallet af børn i børnehaven denne dag? Jeg har fundet ud af, at der var 54 børn i børnehave. Problemet er ba... -
diffrentialkvotient
Forumindlæg1. Bestem ligning for tangenten til grafen for f(x) = x1/2 = √x i punktet (9,f(9)). 2. Linjen med ligningen 4y=4x+a er tangenten til grafen for f(x) = √x bestem a. 3. find ligningen for den tangent til grafen for funktionen f(x)= x2 , der er vinkelret på linjen med ligningen x+6y=18 ... -
AT 2012: Katastrofen - årsager og konsekvenser
ForumindlægHej derude :) Jeg skal i løbet af denne uge finde ud af fag og område inden for dette AT-emne: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Selve opgave lyder således: "Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle. Du skal udarbejde en problemformulering samt... -
Årsprøve/Eksamen
ForumindlægHej... nu er tiden kommet til Årsprøverne og eksammerne, og jeg som er 1.g9;er er kommet lidt i tvivl om hvilke prøver jeg skal op i ..... min linje er Mat A FYS A Kem b Nogen som kunne fortæller mig hvilke prøver jeg skal op i, og hvilke er udtræk.... -
Al den hjælpsomhed ?
ForumindlægGodaften Studi9;s.Endnu en aften sidder jeg forundret og sluger til mig af al den viden, den hjælpsomhed og alle de rettelser af afleveringer, der hver aften bliver slynget ud i dette forum. Og hver gang stiller jeg mig dette spørgsmål:- Hvorfor i alverden gør de det?Er det en hobby? Er folk n... -
Studieretningsopgave for 2.g9;ere
ForumindlægHvad skriver I andre 2.g9;ere om i jeres studieretningsopgave? Mine fag er matematik og biologi, jeg synes det er overraskende svært at koble de to fag sammen. Hvis man vil have et nogenlunde fagligt niveau i biologi, så er det svært at inddrage matematik på højt nok niveau, men hvis man vil... -
Hej :) Jeg skal meget snart igang med at skrive SRP. Jeg har dog et lille problem
ForumindlægHej :) Jeg skal snart i gang med at skrive SRP i 3.g. Jeg har dog et lille problem, da jeg er helt på bar bund hvad angår emner. Jeg skal skrive i Engelsk og Idræt. Er der nogle som har forslag, eller evt selv har skrevet med de samme fag? Ville være en stor hjælp . Tak :) -
Studieretningsopgave
ForumindlægEr der nogle som har skrevet en studieretningsopgave ? For kunne godt tænke mig og se én, med hvordan de har stillet den op og sådan. -
AT-BOGEN
ForumindlægHvornår kommer den lovede AT-bog? Vi er jo allerede startet på eksamen, og der blev lovet hjælp.. Hilsen den meget frustrerede sproglige pige. :( -
AT - Kinas udvikling, hjælp! :)
ForumindlægMin synopsis-problemformulering (fag: his A og samf A): Med udgangspunkt i Deng Xiaopings reformpolitiske vision (1978) vil jeg analysere Kinas reelle økonomiske udvikling (fra 1978 og frem), og undersøge hvilke(n) udviklingsteori(er) der kan forklare udviklingen. Endvidere vil jeg vurdere, hvor... -
Identitetsdannelse i bander
ForumindlægJeg skal snart til at skrive srp og mit emne er identitetsdannelse i bander. Vil egentlig bare høre om nogen af jer har skrevet om lignende emne før og hvad i b.la kom ind på og hvilke samfundsfaglgie begreber i synes er gode at koble på! Har i gode forslag til hvad der er mest oplagt at skrive o...
