Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 18081 til 18100 af 52678
  • Partialbrøker

    Forumindlæg
    Bestem opsplitningen af den rationale funktion R(x)=1/(x3+9) i partialbrøker. Jeg ville sætte x^3+9 = 0 men så går jeg i stå.
  • Temaer i Odysseen

    Forumindlæg
    Hvilke oplagte temaer er der at snakke om?i 1. 6.og 9. sangTænker på noget med antropomorfe guder. Deres påvirkning af historienO.s intelligens i 9 . sang og hans bommert
  • Overflade-areal af madkassen

    Forumindlæg
    Hej aallesammen. en madkasse måler 20 * 9 * 5 cm, hvad er overflade areal? Er det ik bare og sige 20 * 2 plus 9 * 2 plus 5 * 2?
  • HASTER HASTER HASTER!

    Forumindlæg
    hvordan kan man omskrive en opgave der siger dette: I denne opgave skal du omskrive 4x^2-12x+9 til en formel: (ax+b)^2 Giver det: (6x+9)^2?? Hvis ikke kan I hjælpe?
  • Ligning 2 ?

    Forumindlæg
    Hejsa vil lige spørge om den her er regnet rigtigt ud ? A) 2x -- = 9 0,25 0.25 * 9 : 2 X = 1,125 B) kan jeg få lidt hjælp til den her ? -3,7x ----- = -37 1,7
  • ligningen

    Forumindlæg
    2(3x -1) =4x + 8. ?? Kan det her passe 6x-1=4x+8 6x-4x=9 2x=9 x=9/2 x=4,5
  • Radioaktivt stof

    Forumindlæg
    T½= 1,28*10^9 Nogen der kan hjælpe med udregning til spørgsmålet: "Hvor mange procent er der tilbage af det oprindelige indhold efter 8,50*10^9 år?? Please
  • Løs ligningen har regnet den vil bare være sikker.

    Forumindlæg
    3(2x+1) = 4x+9 6x+3 = 4x+9 6x+3-3-4x = = 9-3 2x = 6 2x/2 = 6/2 x = 3 er det helt forkert ? :)
  • Isoler t

    Forumindlæg
    10^9 (t)=10^6*e^(0,35*t) Hvad skal man gøre for, at isolere t i venstre side & flytte10^9 til højre side?
  • Procent

    Forumindlæg
    Hvad er den procentvise forskel over hvor meget decilgruppe 1 og 9 tjener i årene 2010 og 2017? Er den procentvise forskel mellem gruppe 1 og 9 i 2010 196%?
  • Skæringer mellem cirkel og linje givet ved parameterfremstilling

    Forumindlæg
    er der nogle der kan forklare mig hvorfor (-5+3t+2)^2+(1+t-3)^2=9 bliver til (3t-3)^2+(t-2)^2=9
  • Blå bog

    Forumindlæg
    Hej alle.Nogle der har et forslag til hvordan ens blå bog forside kunne se ud ?Måske er der en af jer, som kan designe noget ?Jeg vil rigtig gerne høre fra jer.Måske også noget I syntes der bare skal i en blå bog. Nogle forslag?
  • 1.dag på gym ??

    Forumindlæg
    Jeg ville lii spørge om hvordan første dag på gymnasiet foregår ?? Hvad laver man ?? Går man i gang med lektier og sådan noget ?? Vælger man selv hvor man skal sidde ?? skal nemlig starte her d. 18 august, så ville lii høre fra jer, hvad i lavede 1.dag på gym ..
  • søger piger ind som ingeniør?

    Forumindlæg
    er der nogle piger herinde der søger ind som ingeniør Bygning og anlæg? eller ved nogle om det er normalt at piger søger ind der?
  • At være gymnasielærer

    Forumindlæg
    Andre end mig der har overvejet at blive gymnasielærer? Jeg går stadigvæk i 1g, så meget kan ændre sig, men jeg hat altid gerne ville være lærer. Efter gymnasiet har jeg tænkt mig at tage et år som lærervikar på min gamle folkeskole, men jeg tror alligevel hellere jeg vil være gymnasielærer end f...
  • Kom til demonstration 4/3!

    Forumindlæg
    Til alle jer små friske gymnasieelever! Lidt info om de nedskæringer der vil komme med den nye finanslov...: =>DER BLIVER SKÅRET 431 MIO. KR. PÅ UDDANNELSESSEKTOREN MED DEN NYE FINANSLOV - GYMNASIERNE ALENE SKAL SPARE 53 MIO. KR. Det vil for os gymnasieelever betyde: - Flere elever i klass...
  • brøker

    Forumindlæg
    jeg sidder og skal finde b i en potensforskrift, men kan ikke huske hvordan man gør i dette tilfælde? Det er noget med brøker, men kan I forklare det trinvis, ville det være dejligt.
  • Forbud mod tørklæde

    Forumindlæg
    TØRKLÆDE problem? og i såfald hvilket problem?
  • Medicin og teknologi

    Forumindlæg
    Hej derude, Jeg står og skal vælge uddannelse meget snart, men synes stadig at jeg har alt for mange ting jeg gerne vil! Luksus-problem, jeg ved det ;) Mit spørgsmål drejer sig om medicin og teknologi. Jeg var til DTU åbent hus og hørte en masse om det, men synes ikke rigtig jeg blev så ...
  • Massetiltrækning og elektrisk kraft, når afstanden er 1 meter - hjælp!

    Forumindlæg
    Jeg er igang med en fysik aflevering og har brug for at nogen gider kigge disse tre punkter igennem og se, om det er helt hen i vejret det jeg har lavet og evt hjælpe mig videre med punkt B og C.. Har fået følgende spørgsmål: a) Find massetiltrækningskraften og den elektriske kraft når afst...