Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 18081 til 18100 af 39570
-
usa-hegemoni, international politik.
ForumindlægUdfra disse to artikler, kan USA opretholde sin hegemonistatus i tiden fremover?. Skal skrive en større diskution om det, vil gerne se om der er områder jeg muligvis har overset, og få et par andre øjne til at se det. Derfor ønsker jeg måske lidt mere uddybende svar, en bare ja og nej. artikkel ... -
Hvorfor de radikale?
ForumindlægHej alle sammen. (: Så er der jo udskrevet valg, og jeg må ærlig talt indrømme, at det er mega spændende mht. hvad der vil ske osv.! Men her på det seneste har min fokus været meget på Magrethe Vestager, og jeg synes, det er ret fascinerende, den måde hun går frem på etc. med alle de tab indtil v... -
Gymaniselære
ForumindlægKære People Jeg har en bachelor i Ha. Almen fra RUC og er først for nyligt kommet frem til at jeg meget gerne vil være Gymnasielære. Er der nogen der har nogen ide om, at dette er muligt for mig med den baggrund jeg har nu? Hvis jeg tager en to fags kandidat på RUC vil det så være muligt for mi... -
Styreformer?!
ForumindlægHej. Er der nogen af jer der kender en oversigt over de forskellige styreformer, eller kan hjælpe mig med at få fat i det? Er nærmest desperat!! - Josefine -
HTX vs STX niveau
ForumindlægHej Alle sammen. Nu er jeg blevet færdig med 1.g på htx og kan ikke lade være med at tvivle efter at jeg har talt med mine venner fra folkeskolen som har valgt STX omkring det niveau de har. For da vi talte sammen var der mange ting jeg havde lært i mat A som de ikke har lært f.eks. Og jeg fik d... -
HVAD ER OECD?
Forumindlægjeg ved hvad det står for, men hvad er det? Det er lande som samarbejder med markedsøkonomi og politik?? -
Hvad betyder statslig kontrol og styring???
ForumindlægOverskriften siger sig selv :) Det er lande som: indien, Kina Brasilien som har den slags.. Hvad med Danmark? hvad har vi så? -
motion idag?
ForumindlægIdag dyrker kvinder motion pga. sundheds-og socialemæssige grunde, men jeg troede da ellers at det for at opnå det kvindelige kropsideal som vi har idag med flad mave osv...? Er I enige? -
Hjælp
ForumindlægNår man får 02 på gymnasiet er det altså 2? også mit andet spg. Når man skal beregne karakter på gymnasiet og man har fået 02, skriv man så 02 eller bare 2? Samt dividere du med antal fag, eller tæller man mundtlige og skriftlige karakter sammen? På forhånd tak. -
2.g opgaven ? :S emne
ForumindlægKære studieportal-brugere. Jeg skal til at skrive 2.g opgaven -dansk/historie. Hvor jeg enten kan vælge dansk, historie eller om kombination af de to fag. Problemet er at jeg er på bar bund, i hvor hold til emnevalg! Giv mig inspiration, hvad har i skrevet om? eller hvad kunne være spændende? ple... -
Tyskland 1943-1950, industrisamfund?
ForumindlægHej Jeg er ved at lave en opgave i AT, og i den forbindelse skal jeg finde argumenter for, hvorfor Tyskland var et industisamfund i perioden 1943-1950. Links er varmt velkomne. På forhånd tak ^^ -
Datalogi - AAU/KU
ForumindlægHej glade mennesker! Jeg bliver snart student og derfor går jeg og overvejer, hvad jeg vil læse efter et sabbatår. Jeg må virkelig indrømme, at det er svært med alle de muligheder(selvom gennemsnittet ikke siger 10 ;) ). Jeg har dog efterhånden fundet ud af, at it kunne være interessant, da det... -
AT
ForumindlægHej.. Hvordan kan jeg diskutere om, vejen ud af fedme er kampen for det gode liv? Jeg har taget udgangspunkt i WHO sundhedsbegreb -
SKIFTE FRA HHX TIL STX! HJÆLP!!
ForumindlægHej, er lige begyndt i hhx og er stortset ved at fortryde mit valg. Jeg føler mig ikke hjemme i min klasse og har ingen der deler samme interesse som mig, hvilket gøre det en smule sværere. Jeg stræber efter at uddanne mig som illustrator og derfor skal jeg kun ha' en gymnasiel uddannelse f... -
Matematik og fysik eller bioteknologi?
ForumindlægHej alle. Jeg står i et stort dilemma. Jeg er igang med grundforløbet i 1. g (STX) og jeg har pludseligt fundet ud af, at jeg ikke er på den rigtige linje. Lige nu er jeg nemlig samfundssproglig og mærkeligt nok, er jeg lige pludselig begyndt at interessere mig for naturvidenskab. Men nu kommer ... -
hjælp, hjælp , hjælp!! SRO
Forumindlæghey . jeg er sidder i en meget dårlig situation. Jeg skal nemlig aflever en SRO opgave på fredag og har intet skrevet. Kan slet ikke komme i gang er der nogen som kan hjælpe mig?? hvis der er så skriv til mig. på forhånd tak. -
mediernes fremstilling af politikerne AT STX
ForumindlægHejza :) Jeg skal skrive om hvordan medierne fremstiller politikerne :) i samf. B og dansk A, hvor jeg i dansk har valgt at lave en dokummentar analyse og i samf. ved jeg ikke helt hvad jeg skal tage fat på :/ kan nogen komme med gode forslag? det er den film om mogens lykketoft, og hvis nogen... -
Selviscenesættelse på datingsite
ForumindlægHej :) Jeg har i AT emnet valgt at skrie selviscenesættelse gennem medier, i fagene dansk og samfundsfa, og skal til at gå igang med en analyse af en datingsite (www.dating.dk). Jeg ved at jeg skal snakke om sprogbrug og handlinger, men har dog ikke helt styr på hvordan og hvorledes. Håber der er... -
Loginproblemer
ForumindlægJeg er oprettet som bruger af studieportalen, men hver gang jeg forsøger at logge på med KORREKT email og KORREKT kode, siger den ugyldig eller forkert email eller kode Med venlig hilsen Karen-Marie Petersen -
Hvad kan man blive?
ForumindlægNu er det snart deadline for optagelse på de videregående studier, og jeg må derfor til at bestemme mig - selvom det er afsindig svært! Jeg har lidt spredte interesser, og valget af uddannelser bliver i hvert fald ikke mindre af den grund: Jeg kan rigtig godt lide matematik, biologi og dansk....
