Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 18101 til 18120 af 32822
-
Skr.mat eksamen for sproglige!
ForumindlægHej!Er der nogen der har været oppe i mat(B) i dag? (overbygning til naturfag)Ville bare høre hvad folk synes om opgaverne og sværhedsgraden? -
eksamenssæt 2008
ForumindlægHej alle... Er der nogen der ved, havd sidste års skriftlige eksamenssæt i tysk hed/omhandlede Tak på forhånd -
Kvote 2 - Studiejob?
ForumindlægHej Under kvote 2 plejer der at stå relevant studiejob osv., men jeg har aldrig forstået det sådan helt præcist. Hvis jeg har afluttet 3.g og gerne vil søge ind på ingeniør uddannelsen byg eller integreret design, hvad kan man så lave at relevant studiejob? Hvad og hvordan kan det søges? Og hvad... -
Sammenhængen mellem areal og stamfunktion
ForumindlægJeg skal gøre rede for Sammenhængen mellem areal og stamfunktion. Så skal jeg vel bevise sætningen A'(x0) = f(x0) ikke ? og hvad kunne man ellers ? -
SSO
ForumindlægHej...Jeg vil være i god tid med sso og er begyndt at tænke på emner, men kan ikke komme på det helt rigtige. Vil gerne skrive i historie eller samfundsfag. Ved godt at det er lidt stort, men er der nogen der har en god ide? Jeg takker mange gange, for alle gode svar.Ps. skrev om socialdemokratie... -
Sandsynligheds beregninger ved casino spil
ForumindlægHej Allesammen, Jeg har gang i flere projekter henover ferien, og det ene af dem er omkring casino spil og sandsynlighedsberegninger. Er der nogen der har lavet et lignende projekt før - som måske kan henvise mig til nogle gode hjemmesider, hvor jeg kan læse mere om fx. sandsynligheder for at... -
Medicin - Bøger - Første semester - københavn
ForumindlægHvilke bøger læser man første semester i kbh på medicin studiet? Tak på forhånd? :) -
Ligning
Forumindlæg10 mønter i sin pung, der er kun 1 og 2,euro'er.1 euro vejer 7,5. 1 - 2euro vejer 7,75.. ialt skal de veje 76,5hvor mange mønter af hver slags har manplease skal aflevere imorn -
CM til M (HASTER)
ForumindlægHvor meget er 14 cm i meter?14 cm = ?? m -
integralregning
Forumindlæghej jeg har om partiel/delvis integration... Jeg har tænkt over hvilken integraler der med fordel kan løses med partiel/ delvis integration, og hvilken valg af f(x) og g(x) som er bedst?? Tak // Stasia -
en hurtig opgave
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig har en opgave som jeg ikke kan løse. Den lyder sådan her: Funktionen f har forskriften f (x)= ½ x^3 +x^2 - 4x Det oplyses, at Dm( f ) = ]− ∞;2½] a) Bestem nulpunkter for funktionen f . b) Bestem monotoniforhold og ekstrema (med 2 de... -
HJææælp trekanter
Forumindlægjeg går på privat gymnasium, og jeg har fået en opgave til på næste uge hvor jeg skal gøre rede for definition og brug af sinus cosinus og tangens i retvinklede trekant, hvordan gør jeg det? er ret forvirret har søgt nogle steder her på siden men forstår det bare ikke. håber i kan hjælpe -
Differensial ligning
ForumindlægI en væske virker en eksponentiell kraft F=-b*e^v mod bevegelsen. b er en konstant, og v er farten til genstanden i m/s.Så er oppgaven; benytt newtons 2. lov til at sette opp en differensialligning for en genstand med masse m. Ligningen er separabel, separer den således at v og t kommer på hver s... -
Linæer sammenhæng
ForumindlægJeg har fået stillet denne opgave: En linie y = ax+b går igennem A(1,1) og B(5,7).1. Bestem konstanterne a og b.2. Find y når x=10.3. Find x når y = 28.mine svar : 1.a = y2-y1/x2-x1 = 7-1/5-1 = 1,5b = y1-a*x1 = b = 1-1,5*1 = -0,5 y = 1,5x - 0,52. 1,5x * 10 - 0,5 = 14,5 3. 1,5x - 0,5 = 28 <->... -
Potensfunktioner
ForumindlægSøger hjælp til denne opgave:for ethvert tal a er en potensfunktion f givet vedf(x) = x^a , x > 0.1) Bestem a, når der oplyses, at f(2x) = 5*f(x)2) Bestem a, når der oplyses at f(x) øges med 20%, når x øges med 10%Tak (: -
Bestem forskriften f(x)
ForumindlægJeg har denne opgave: Bestem forskriften, f(x), for den funktion f, hvis graf går gennem punkterne (-2,3) og (4,0)Nogen der kan forklare mig hvordan man skal finde forskriften? -
9 klasse eksamen i 10 klasse
ForumindlægHej, har omkring tre måneder til min 9 klasse eksamen og overvejer at vælge tysk fra, fordi jeg skal i 10 næste år og har hørt at man kan tage den samme eksamen i 10 som i 9 men er ikke sikker og hvis nu man ikke kan ville jeg jo ikke have en chance fo at komme ind på hhx som er min store drø... -
UDREGNING
ForumindlægBrug for hjælp a - hvor mange procent sted indeekset fra 2006 til 2012 (1 decimal) b - forbrugerprisindekset sted 6,1% fra 2000 til 2003. Beregn firbrugerprisindekset for 2000. (1 decimal) c - basisåret ændres til 2009. Beregn det bye forbrugerindeks for 2012 (1 decimal) -
Rettelse + Hjælp til opgaver
ForumindlægHej,\nHåber der er nogen der gider at rette følgende opgaver, evt. hjælp til den første, som jeg ikke lige kan finde ud af.... :\n\nPå Linå vandværk betaler man en fast afgift på 131 kr. pr. kvartal. Desuden betales 9,5 kr. pr. m^3 vand. En forbruger i Linå bruger mellem 0 og 100 m ^3 vand pr. kv... -
Studieretningsfag i 1 g.
ForumindlægHej, jeg undrede mig over hvilke studieretningsfag alle jer andre 1g'er har. \n\nHar selv:\n\nSamfundsfag A\nMusik B\nEngelsk A\n\n
