Søgning på: fysik noter b niveau. Resultater: 18121 til 18140 af 119027
-
Hjælp til Matematik aflevering
ForumindlægVi sidder nogle piger med en ogave vi skal aflevere her kl. 11, og vi har brug for noget hjælp! Vi går desuden på HHX 1g. med niveau C. i matematik Her er opgaven: De her er lavet: 1 . Bestem forskriften for den lineære funktion f vist herover: y=-1/2 x+4 2. Angiv definitionsmængden ... -
Medbringe computer til eksamination
ForumindlægJeg skal op til engelsk mundtlig på A niveau, har fået besked fra min lærer at vi må tage alle noter med til både forberedelse og selve eksaminationen. Spørgsmålet er, om jeg må tage min computer med ind også? Har jo næsten alle mine noter liggende der. - hvis ja, må jeg gerne skrive på den und... -
Den omvendte funktion
Forumindlægf (x) = b · a x . Gør rede for at f(x) har en omvendt funktion f-1 (x) og angiv regneforskrift, definitionsmængde og værdimængde. Hvad er den omvendte funktion i dette tilfælde? -
Diagonalen af BD
ForumindlægHej alle sammen, jeg er igang med en matematik aflevering, men kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal bruge her. Hvilken formel der skal bruges. På figuren ses firkant ABCD, hvor vinkel C er 90°. Nogle af målene fremgår af figuren. Billed er vedhæftet. - Bestem længden af diagonale... -
Danskopgave - ørneflugt
ForumindlægKære kollegaerJeg har besluttet at skrive om Henrik Pontoppidans forfatterskab. Bl.a. vil jeg analysere og fortolke "ørneflugt" og sammenligne den med HCAs den grimme ælling. Jeg har allerede observeret én opgave omhandlende dette emne, men desværre var den mangelfuld. Har i skrevet nog... -
eksamdna
Forumindlæghej hvis jeg kommer op i dna hva skal jeg generelt fortælle om det på de 20 min fx er det nok med at fortælle fx om dnasopbygningen altså den der vindeltrappe -
Beviser + notater?
ForumindlægHey ville høre om der var nogle som lå inde med notater til 3.g mdt. eksamen. Her tænker jeg specielt på eventuelle beviser. Da jeg ik rigtigt forstår måden de er gennemgeåt på i min matematik bog På forhånd tak -
Old - HJÆLP
ForumindlægAlle der har noget til analyser af tekster i old (med begreber som arkaiske ord, antropomorph, hybris, homeriske lignelser osv.) og navnene på guderne(Både romerske og græske) samt en kort beskrivelse af dem ville være meget nyttigt til eksamen. -
Lovlige notater?
ForumindlægEr det lovligt at medbringe notater til geografieksamen man ikke selv har skrevet?Fx notater man har her fra siden?Selv ville jeg tro man måtte, men skal lige være sikker. -
et ord
Forumindlæghey folkens :)\n\nhvordan siger man 'faglige', i nedeståedne eksempel?\n\n"Jeg bekymrede mig ikek over det faglige"\n\nI didn't worry about the craft skills ? -
HTA
Forumindlæghey er her nogen fra HTA, som har Lene Hansen til lærer? -
9.klasse
ForumindlægHej SP Jeg skal snart i 9.klasse, og vil gerne forberede mig lidt, inden jeg starter. Har I nogle tips, som jeg kunne bruge? -
Reducer udtrykket
Forumindlægjeg ved ikke hvordan jeg skal reducer 4a-ab-b(a-7)+(ab-2b)*2 kan nogen hjælpe mig ?? hvis i kan skrive med alle mellem regninger ville det vrære godt :D (jeg må ikke bruge hjælpe midler) Reducer udtrykket 4a-ab-b(a-7)+(ab-2b)*2 på forhånd tak :) -
Areal i en trekant
ForumindlægHvis vi har en trekant hvor: AB = 2 BC= 4 CA= 6 kan arealet så regnes ud med følgende: (2*4)/0,5 ? Jeg har mistet noterne omkring dette, men jeg synes at det lyder logiskt korrekt, men jeg kunne godt tænke mig at få noget verifikation. -
FSA 2008 - diktat og læseprøve
ForumindlægVar selv oppe i dag. Synes at diktaten var meget let, men læseprøven var lidt svær - nåede dog det hele, men jeg gættede lidt xD! Hvordan gik det så med jer andre, der var oppe i dag:)? -
Få 12 i dansk A - Hvor svært er det?
ForumindlægHej, Jeg skal på sommerkursus i dansk her til sommer (Gymnasial Supplering). Dvs. jeg tager dansk B->A på ca. 1 måned. Jeg vil dog meget gerne vide, hvad der skal til for, at man får 12 (eller 10 i nødstilfælde) i dansk A. Jeg snakker om både den mundtlige del og om den skriftlige de... -
Tyngdepunkt
ForumindlægHej har lavet både opgave a og b, men kan ikke finde ud af at lave c, sætter lige et billede ind, opgaven går ud på at c) Bestem tyngdepunktet for klatrevæggen -
hjælp!!!
ForumindlægJeg mangler lige en forklaring på en opgave i orbit b... det er opgave O2.14, jeg kan ikke rigtigt få mit hoved til at løse den :) så hvis der er nogen derude på forhånd tak -
Vektorer i planen - den rette linje
ForumindlægHej Jeg sidder med eksamens spørgsmål mundtlig, og er gået i stå. Det er lidt min fejl, at jeg har gjort min noter om den rette linjes ligning væk. Jeg har kun en bog, som ikke står noget om emnet. Så derfor har forfærdelig meget brug for en, der kan udlede/eller bare hjælpe mig i gang med at vis... -
Funktionsforskrift
ForumindlægJeg har fået en matematikopgave, der siger at jeg skal finde en funktionsforskrift der viser dette: - Indbyggertal på 1.000.000 det første år, - Der dør flere end der bliver født, hvilket resulterer i et 5% fald i befolkningstallet årligt. - Der flytter hvert år 70.000 mennesker til. - 10.000 fly...
