Søgning på: dispositioner til eksamen i mundtlig matematik. Resultater: 18141 til 18160 af 65601
-
matematik b- aflevering hjælp
Forumindlægde variable x og y er proportionale X 5 6 Y 3 9 hvad for en formel jeg skal bruge? er det ikk K= Y/X -
8 klasses matematik
Forumindlæghej alle. jeg har lidt problemer med følgende opgaver, altså jeg har fundet resultat, men er slet ikke sikker på om det er rigtigt..: .. den anden semifinale med holdene E, F, G og H giver følgende resultater: E og H kommer i mål til tiden 208 sek. og G kommer i mål til tiden 260 sek. Denne ... -
Diskret matematik modulus og sfd
ForumindlægHej er der nogen der har mulighed ofr at hjælpe mig med de to b opgaver? -
Matematik B - Delprøve 1
ForumindlægJeg vil gerne få lidt forklaring i forhold til ogp. 3, 4 pg 5 :-) Den sidste opgave.. Her har jeg kun et enkelt spørgsmål. Kan man så vælge to tilfældige tal mellem 15 og 85 som har forskellen mellem hinanden lig med 10? -
Matematik (vægt beregning)
ForumindlægHej jeg har et problem jeg skal udregne vægten på en bordplade men kan ikke huske hvordan. bordpladen er ud af træ og har en massefylde på 0,7 g/cm3 og sidelængder 2500cmX2500cm Håber du kan hjælpe min lære har været syg i et stykke tid nu så har ikke haft chance for at spørge hende :) -
Hvad er pensum for 2.g med matematik på B-niveau?
ForumindlægGodaften. Jeg har lige haft min sidste dag i 1.g, og sluttede med et rigtig rigtig flot snit - Men for at være lidt på forkant, ved I så, hvilke emner, der kommer på tale i 2.g, i matematik på B-niveau? -
Brug for en privatlærer i Matematik i gymnasium niveau.
ForumindlægHej alle, Jeg har brug for en privatlærer til Matematik på gymnasium niveau, hvor der gives løn. Vil i søde mennesker være venlige og kontakte mig, hvis i er egnet til at kunne hjælpe. Det vil være en stor glæde. Ps. bor i Albertslund og går på Nørre gymnasium. Med venlig hilsner Haqjoe -
24-timers eksamen - Velfærdsstaten
ForumindlægJeg har trukket Velfærdsstaten som emne til min 24 timers eksamen i samfundsfag, hvilket jeg er rigtig godt tilfreds med. Lækkert emne med gode muligheder for perspektivering. Der skal skrives en synopsis, og jeg savner dog nogle gode begreber at smide på - jeg er klar over, at realisme og ideal... -
Tysk eksamen - vil I læse den igennem?
ForumindlægHej alle. Jeg var som mange af jer andre til tysk skriflig eksamen i mandags (A-niveau). Jeg har fundet ud af, at jeg har overset sætningen "Er ist in einer Vorstadt von Berlin aufgewachsen" i forhold til oversættelsen, og nu er jeg bare så bange for hvor meget det vil trække ned, fordi... -
Matematik B eksamensopgave maj 2010
ForumindlægHej, er der måske nogen som ligger ind med løsninger til matematik eksamensopgave for maj 2010, ville være en stor hjælp! :) -
vdr. eksamen i samfundsfag på c-niveau
ForumindlægHej er der nogle der ved hvordan sådan nogle samfundsfags eksamens spørgesmål på c niveau er/,formuleret?. har hørt at det er læreren der laver dem jeg ville gerne se nogle eksempler på hvordan de er hvis nogle herinde evt. har deres/tidligerer eksamens spørgesmål så skriv gerne -
matematik isolere x...?
ForumindlægHalløj SP! Jeg har lidt problemer med at isolerer x, når der indgår parentes og potenser i ligningen. F.eks. da jeg var til FS10 matematik prøven, var der en opgave som var nogenlunde således: Isolerer b: (24+b)^2 = 12^2 + b^2 - Jeg havde tidligere lært, at jeg bare kunne tage kvadra... -
Matematik-projekt om integralregning
ForumindlægHej, Jeg er i øjeblikket i gang med et "projekt" (rettere sagt "afleveringsopgave") i matematik, der omhandler integralregning. Projektet omhandler anlæggelsen af en ny vold ved en motorvej (Motorvej E45), der går vest om Kolding. Jeg har vedhæftet oplægget til opgaven som... -
Eksempler på Grammatik i Engelsk A eksamen
ForumindlægHej, og glædelig påske til jer allesammen! Jeg har dedikeret min påskeferie til at læse op til mine eksamener, og er lige nu i gang med at forberede mig på min skriftlige engelsk eksamen. Grundet dette ville jeg blive ovenud lykkelig, hvis der er nogle der sidder inde med eksempler på de grammat... -
Hjælp!
ForumindlægHvad skal der til for at få 10 i mundtlig eksamen i matematik på A-niveau. Er der nogen der har prøvet at få 10, som kan svare på mit spørgsmål? -
Eksamen - verden efter 1989
ForumindlægJeg har lige trukket emne i historie (24timers eksamen) og vil gerne have lidt hjælp til mine problemstillinger :) kilderne er følgende; kilde 1: Kasper Støvring: Hvorfor Huntington er relevant - hvem har en bedre teori? (2006) kilde 2: Præsident Burn: "Hvis det ikke er ondskab, så er ondska... -
Hvilket software til at skrive matematik?
ForumindlægHej, hvilket software bruger i til at skrive eller udregne matematik opgaver? Overvejer mathtype til at skrive matematik da det er en del hurtigere end latex, men hvad bliver ofte brugt til at lave selve udregningerne? -
Så det eksamen imorgen sidste dag idag hjælp:-(((((
ForumindlægHej venner, jeg skal til eksamen imorgen, håber nogle vil hjælpe der kun en dag tilbage til eksamen.:( Her er teksten : "Det er en frygtelig historie!" sagde en høne, og det omme i den kant af byen, hvor historien ikke var passeret. "Det er en frygtelig historie i hønsehuset! ... -
Så det snart eksamenstid
ForumindlægHallo allesammen (mest 3.g'ere)..Hvad håber i at komme op til i eksamen?? -
Matematik - Andengradsligning - Lille opgave
ForumindlægHej jeg er nået frem til hvor jeg skal bruge en formel i andengradsligninger til at regne de 2 løsninger ud, men problemet er at jeg får at vide af min lærer, at selvom jeg får et minus tal i denne formel, bliver det til plus alligevel. Er der nogle der kan forklare mig hvordan dette hænger sam...
