Matematik

Matematik (vægt beregning)

03. december 2019 af Emmadk247 - Niveau: 8. klasse

Hej jeg har et problem jeg skal udregne vægten på en bordplade men kan ikke huske hvordan.

bordpladen er ud af træ og  har en massefylde på 0,7 g/cm3 og sidelængder 2500cmX2500cm

Håber du kan hjælpe min lære har været syg i et stykke tid nu så har ikke haft chance for at spørge hende :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. december 2019 af mathon

Hvad med bordpladetykkelsen?

Det er godt nok et stort bord 25 m x 25 m.

Kontroller lige målene en gang mere.


Svar #2
03. december 2019 af Emmadk247

Det er en matematik opg i min aflevering aha. men dens tykkelse er 3 cm efter opg.


Brugbart svar (0)

Svar #3
03. december 2019 af mathon

Mon ikke målene skulle have været 250 cm x 250 cm?


Brugbart svar (0)

Svar #4
03. december 2019 af mathon

                  \small \small \begin{array}{llll} \textup{rumfang:}&\textup{l\ae ngde gange bredde gange tykkelse }\\\\ &R=\left ( 25\; dm \right )\cdot\left (25\; dm \right )\cdot \left (0.3\; dm \right )=187.5\; dm^3\\\\ \textup{v\ae gt:}&\textup{rumfang gange massefylde}&\textup{i de rigtige enheder}\\\\ \textup{v\ae gt:}&v=\left ( 187.5\; dm^3 \right )\cdot \left ( 0.7\; \frac{kg}{dm^3} \right )=131.25\; kg\\\\\\\\ \textup{Du m\aa\ lige}&\textbf{kontrollere m\aa lene. } \end{array}


Svar #5
03. december 2019 af Emmadk247

Tusinde tak det var en stor hjælp nu er jeg snart færdig med min aflevering. I var en stor hjælp <3 ha' en go' dag!!! 


Skriv et svar til: Matematik (vægt beregning)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.