Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 1801 til 1820 af 3925
-
Samfundsklasser i England i 1800-tallet
ForumindlægJeg skal skrive SRP om Engelsk kvinder i 1800-tallet. Jeg skriver det i Engelsk og historie, hvor jeg læser Jane Austens novelle Pride And Prejudice. Men jeg har svært ved at finde information om normer, høflighedsregler osv. i de forskellige samfundsklasser i England. Jeg skal både bruge generel... -
Aztekerriget - HJÆLP
ForumindlægHej alle historikere ;) Jeg har trukket aztekerriget og den spanske erobring, til min aller sidste eksamen. Men er ret usikker lige præcis på dette emne - jeg har lavet en problemformulering, nogle der vil godkende den? 1. hvad førete spanierne til at erobre aztekerriget i 1500-tallet? (hvem, h... -
Er dette rigtig?
ForumindlægEr dette rigtigt gjort?? a) Gør rede for, at saldoen på kontoen umiddelbart efter sidste indbetaling den 1. januar 2004 var 67.518 kr. (afrundet til hele kr.). Forældrenes indbetalinger er sket hvert år den 1. januar, i alt 18 gange. Renten har i hele opsparingsperioden været 5% p... -
Rettelse..
ForumindlægJeg ville spørge om der var en der bare lige kunne skimme dette tysk igennem for mig. dansk: Gennem tiden har jeg læst en masse spændende bøger, men en bog har især fanget min interesse. Denne bog er ”Ondskab” som er skrevet af den svenske forfatter Jan Guillou. ”Ondskab” handler om en teenager... -
Sidste rettelse
ForumindlægHejsa :) Jeg sender den afsted tidligt i dag, så hvis nogen lige ville se det sidste stykke igennem for fejl, ville det bare være super :) Jules hævntørst vækkes, tingene spidser til, og snart har de tre unge Mercedes-ejeren Hardenberg med sig op i bjergene som gidsel. Samtidig udvikles et tre... -
"At perspektivere"
ForumindlægHej allesammen. Jeg tænkte på om nogen havde en god måde at sige "at perspektivere"? Ordbogen siger "perspektivisch erweitern"... Dvs. Ich kann perspektivisch zu etwas erweitern .. eller hvad? Håber nogen kan hjælpe :) Hilsen Alexander -
Historie 24-timers eksamen = AT???
ForumindlægHej alle sammen Jeg ville lige spørge om man skal gribe 24-timers eksamen an som en AT-opgave??? Hvordan skal strukturen være til fremlæggelsen, ligner det ikke meget AT-strukturen????: - problemstilling - konklusion - metoder (kildeanalyse) - perspektivering Tak på forhånd :) -
Sro om raketter.
ForumindlægHej alle. Sidder her og knokler med en sro til i morgen .. og jeg er nået til perspektiveringen.. mit emne er kraft og hastighed omkring raketter og heksehyl .. Jeg har i perspektiveringen fået til opgave at finde ud af: hvilke andre kræfter er relevante? Hvad afhænger de af? Og jeg skal dere... -
Tove ditlevsen - erkendelse
ForumindlægHej jeg skal skrive en litterær artikel, der indholder en analyse og fortolking af Tove Ditkevsens digt Erkendelse og en litterær perspektivering ? Nogle der har gjort det og kan hjælp mig igang? -
Hvad kan jeg perspektivere Vita Andersen "Hold kæft og vær Smuk" til?
ForumindlægHejsa alle "medstuderende" :) Jeg har valgt at skrive SSO om Vita Andersens novellesamling "Hold køft og vær Smuk", og jeg har brug for nogle gode input til perspektivering! Det kan både være en forfatter, en periode, et emne... eller hvad du nu synes kunne være godt... -
Oversættelse :$
ForumindlægJeg ved godt det ikke er særlig pænt bare lige at smide en oversættelse og spørge om der ik er nogen der vil rette den igennem, men jeg har ik haft mulighed for at få noget hjælp til den her oversættelse som skal afleveres senere på dagen, så hvis i virkelig ik har noget imod det må i meget gerne... -
Personkarakteristik af jeg-fortælleren?
ForumindlægDer skulle stå: Analyse af tekst. Hej! - Jeg skal lave en personkarakteristik af jeg-fortælleren, finde genretræk, sprog, billedsprog, virkemidler og tema/budskab i den her tekst og det håber jeg i vil hjælpe mig med :-) Onsdag formiddag hos Annette af Jan sonnergaard I onsdags k... -
Engelsk grammatik... Demonstrative pronominer...
ForumindlægHej allesammen...Jeg har brug for lidt hjælp til disse sætninger. Jeg har prøvet at oversætte dem fra dansk til engelsk, men er meget i tvivl om nogle af dem. Håber der nogle der gider at læse dem igennem, og komme med eventuelle rettelser. Den danske oversættelse står nederst på siden..Engelsk:1... -
fejl i sætninger...kommaer....
Forumindlæghejsa min opgave hedder følgende:\n\nIndsæt eller fjern kommaer, hvor det er nødvendigt:\n\n1) Have you eaten Ann?\n2) the men in the street were strong red-faced young hooligans.\n3. William kept his room in perfect order, and never had to be told, to comb his hair or wash his hands or put on a ... -
Engelsk
ForumindlægHej jeg har oversat nogle engelske sætninger om til dansk. Jeg vil høre om i gad, at se om jeg har oversættet dem rigtigt. Sætningerne hedder: 1. I am not seeing any difference between the risk of driving too fast and the risk of driving too slowly on the motorway. 2. He is feeling that the comp... -
forfatter??
Forumindlæghej...kan i hjælp mig med: Henrik Ibsen og Thit Jensen ..perspektivering mellem Gerd og ET dukkehjem -
Skal bruge analysering af "Tabu Kompaner" fra Suspekt
ForumindlægHej. Er der nogen der har en analysering og evt. perspektivering af ovenstående sang, ville jeg blive meget glad, hvis i ville linke den til mig:-) Tak -
Hjælp
ForumindlægJeg vil høre om der er nogen som har forslag til en perspektivering af "En rose" af Amalie Skram? På forhånd tak -
Iliaden, antigone, oikonomikos
ForumindlægHej vil høre om der er nogen som har gode ideer til perspektivering af henholdsvis antigone, iliaden og oikonomikos. -
Thermopylai
ForumindlægSlaget ved Thermopylai af Herodot. Er der nogle af jer, der har forslag til perspektivering? Skal til eksamen i morgen.
