Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 18221 til 18240 af 18649
-
Krafters arbejde
ForumindlægPænt goddag. Jeg sidder og roder med lidt fysik opgaver, og er gået lidt i stå. Opgave 1 En elevator i et tårn vejer 2040 kg. Den løftes 200 m i vejret af en motor. a) Hvor stort arbejde udfører mortoren? Jeg er kommet frem til følgende: F=m*g <=> A=m*g*s=2040 kg*9,82 N/kg*200m = 4006520 Nm... -
Det skrå kast
ForumindlægHey derude. Endnu engang er jeg løbet ind i problemmer med en skole opgave, denne gang en fysik journal. Opgaven heder det skrå kast og gik ud på at man havde en "kanon" som avfyrede(stavplade?) en jernkugle og man så derefter noterede hvor langt den var kommet(foregik ved man havde en ... -
Lydens hastighed i luft?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder her i 1.g med fysik C og skal lave den sidste opgave inden årskarakteren, derfor vil jeg have den så god som mulig. Den omhandler Lydens hastighed i luft. Jeg vil gerne have lidt teori måske? Jeg har: Lyd er kort fortalt bølgebevægelser. Det er nogle trykbølger d... -
Årsprøve
ForumindlægHej jeg skal til årsprøve i fysik i overmorgen. Vi har allerede fået de spørgesmål som vi kan trække, og jeg har studeret lidt på de forskellige ting, men jeg ville bare have nogle råd til hvad I ville fortælle om, hvis I havde de her spørgesmål og hvordan I vil bygge jeres præsentation op : 1 ... -
Min. karakterer for 2 årig STX?
ForumindlægHejsa. Jeg har desværre ikke kunne finde nogen information omkring dette. Så derfor håber jeg muligvis at der er nogen som muligivs kender svaret! :) Det er efterhånden lidt tid siden at jeg forlod min erhvervsuddannelse, grundet dårlig undervisning og generelt store problemer med at finde l... -
Oversættelse
ForumindlægHej alle dejlige lektiehjælpere. Jeg er rimelig presset lige for tiden, da jeg har tusindvis af fysik og kemirapport for, samt matematikafleveringer konstant... Derfor ville jeg høre, om der var en der gad oversætte opgave 5 på side 84 i 'Alles in Allem'? Jeg skal selvfølgelig også ... -
regneregler ligninger omdannelse
ForumindlægHejsa, Det er mange mange år siden jeg har arbejdet med matematik, men nu har jeg endelig fået fat på de helt gænse regler i førstegradsligninger. Dog forstår jeg ikke hvorfor der nogen gange kommer et +1 med i en ligning, og håber nogen kan hjælpe mig med at forstå det. For jeg kan... -
Jeg har nogle få spørgsmål, hvis nogen er villig til at hjælpe mig, vil jeg være mega taknemlig.
ForumindlægHej søde venner, Jeg har fået disse karakter for disse fag, men jeg er nysgerig over hvilke der kommer til at tælle med og hvilke som ikke gør. Kan nogen hjælpe mig med det? Dansk A mundtlig 7 (har ikke fået karakteren for den skriftlige, men forventer også et 7 så lad os sige det) Dansk A skr... -
Spørgsmål om gødning, jord, kvælstofkredsløb og næringsstoffer.
ForumindlægHej (: Jeg har fået en biologirapport for, og jeg kender nogenlunde svaret på en del af opgaverne. Mit "problem" er bare at der i rapporten specielt lægges vægt på faglige begreber, og dem kender jeg ikke så godt.. Så hvis nogle af jer evt. havde et par guldkorn i form af kloge fagord t... -
Kandidatreglen
ForumindlægHejsa. Jeg har et spørgsmål der egentlig ikke er om mig, men min kæreste. Han har altid ønsket og læse medicin. Han er opvokset i Sverige, men dansk statsborger, dette betyder at han dog har en svensk studenter eksamen. I Sverige er reglerne omkring optagelse på medicin studiet anderledes end her... -
Gasser og tryk (HASTER!!!)
ForumindlægGod aften SP er gået fast med en fysik opgave jeg ikke ved hvordan jeg skal regne på det. Kan så lige sige med det samme at hvis i ikke har et svar til mig om hvordan jeg skal gøre det så lad vær med at skrive da det ikke hjælper mig. Vi tænker os en lodretstående cylinder med et gnidningsfrit st... -
Specifik varmekapacitet/varmekapacitet
ForumindlægHejsa, jeg har nogel opgaver i fysik jeg håber i kan hjælpe med. Der er et spørgsmål, med nogle svarmuligheder i. Jeg har skrevet mit svar ned, men er ikke helt sikker på at det er det rigtige. Kan nogle se om jeg har fået det rigtige svar. Jeg vedhæfter nederst de forskellige varmekapaciteter fo... -
Lav en undervisningsvideo og vind billetter til Roskilde festival
ForumindlægVælg et emne i pensum fra et fag på en gymnasial ungdomsuddannelse, forbered en præsentation af emnet og optag præsentationen på video. Det er op til jer hvordan I vil præsentere emnet. Det vigtige er, at I formidler emnet pædagogisk og interessant. Alle de indsendte videoer udgives på Studieport... -
Spørgsmål til kvantefysik/lys!
ForumindlægHej. Jeg skal til fysik eksamen her om to dage og har læst om bla. Kvantefysik/Lys/Bølger Jeg mener at jeg har forstået tingene, men har alligevel nogle spørgsmål til nogle tanker jeg har. Kan man sige at alt hvidt lys består af fotoner? Ifølge Bohrs atommodel vil et hydrogenatom der bliver ra... -
Aristoteles Verdensbillede - årstiderne
ForumindlægHej der ude :) Jeg har i min årsprøve i fysik trukket astronomi med en hvis fokus på Aristoteles verdensbillede. Jeg synes selv jeg har fået fint styr på det meste, men jeg har et spørgsmål om hvordan dag/nat og årstiderne forstås ifølge Aristoteles verdensbillede. Med dag og nat skal jeg... -
Mekanisk energi: Motorkraften, sluthastighed,
ForumindlægHeej jeg har en fysik opgave for men ved virkelig ikke hvordan den skal løses. håber der er nogen der kan hjælpe mig. Vi ser en bil, der vejer 1250 kg. Den kører med en hastighed på 80km/h. Med denne hastighed er den samlede modstandskraft, Fmodstand fra vind og vej 160 N. Den fremadrettede tr... -
To spørgsmål (bioteknologi og matematik)
ForumindlægJeg har lige to spørgsmål. Har lige afsluttet 9. klasse og skal nu et år til USA. 1. I årskarakterer har jeg fået 7 og 7. I skriftlige afleveringer (uden hjælp) får jeg også 7 og i min mundtlig matematik afgangsprøve fik jeg også 7. Vil mene at jeg har nogle huller i matematik og nogle ga... -
beregne partialtryk under havoverfladen
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med en fysik-opgave? Den lyder: Der udføres en dykning til 30 meters dyvde under en havoverflade, ved hvilken atmosfæretrykket er 760 mmHg. Havvands densitet er 1025 kg/m3. Det antages at dykkeren holder en kernetemperatur på 37 grader celcius under dykningen og ... -
Spørgsmål omkring videregående uddannelse
ForumindlægHej Allesammen. Jeg er en ung pige, som blev student i år 2010. Desværre tog jeg ikke gymnasiet særligt seriøst, og dette kunne tydeligt ses på min gennemsnit. 5.0.However jeg er på sygeplejerske udd. nu, og er 1,5 år henne, og har bestået mine eksamener, endda ret fine karakter. 7, 10 og 12 ... -
Bøger.
ForumindlægKære alle! Så er det min tur til at sende et indlæg afsted. Dette skyldes min kommende julebyrde, also known as studieretningsprojektet, som vi alle 3.g'ere får æren for at skrive i decembermåned. Mit problem er egentlig, at jeg har brug for nogle bøger, som jeg ikke kan få på det lokale bibl...
