Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 18221 til 18240 af 135324
-
finde f39;(x) for f(x)=(2*e)^(2*x)/x^2
Forumindlæghey :), jeg har et stort problem i at udregne hvad f39;(x) er i dette tilfælde: f(x)=(2*e)^(2*x)/x^2 problemet er at jeg kender svaret... jeg ved at f39;(x)=2*4^x*e^(2*x)*(x*ln(2)+x*ln(e)-1)/x^3 men jeg skal selv regne mig frem til det, og det kan jeg virkelig ikke. Hjælp please? -
historie opgave HJÆLP jeg er på røven
ForumindlægHej Jeg skulle have afleveret min historie opgave lidt før jul, men så var jeg i Thailand i 3 uger og er lige kommet hjem nu og skal aflevere den på fredag...\nJeg ved godt at det er dumt og at det ikke er min stil, men er der MÅSKE nogen der KAN SENDE DERES HISTORIE OPGAVE til mig på min mail?\... -
differentialkoefficient.
Forumindlægbestem en ligning for den tangent der er parallel med 3y + 27 = 9x. den har jeg selv skrevet om til y = 3x -9, så har jeg fundet tangentens hældning til at være f 39; (x ) = 3. Så mangler jeg at finde ligningen.. y = 3x + bhvor dan gør jeg :/// ? ka godt se at ligegyldgi hvilke b-værdi jeg vælg... -
Hvad er irrationelle funktioner?
ForumindlægJeg er i gang med eksamensspørgsmål og da jeg er privatist, har jeg ikke nogen vejleder at spørger, så håber i kan hjælpe mig. 1. Hvad er irrationelle funktioner? 2. Egenskaber som grundfunktionerne har? 3. Dm(f) for en irrationelle funktioner? 4. Bevis, at konstanten a for en potensfunkt... -
Sker der noget hvis jeg ikke består årsprøven ???
ForumindlægHeej folkens, jeg går nu i 1.g, hvad nu hvis jeg får 00 i matematik årsprøven , kan jeg så risikere at gå 1.g om ?? -
Hjælp mig!
ForumindlægHej allesammen, jeg er en pige der ikke kan bnoget matematik hvordan kan jeg blive bedre til det. når mine lærer er nogen røvhuller? please hjælp. :D -
Grundbogs anbefaling
ForumindlægNogle der kan anbefale en god grundbog til Matematik A for HF, som dækker hele pensummet? Den skal også have øvelsesopgaver med facit. -
Brug for hjælp asap!!!
ForumindlægHeyo, jeg har vildt meget brug for hjælp til en matematik opgave. Der er et billede linket til som forklarer det hele. :D Værdsætter al hjælp!!!! https://gyazo.com/139b8ed122b5dd5868fdbefa4867bc68 -
Studier der ikke kræver højt snit
ForumindlægHej, er det rigtigt at man kan komme ind på KU uden et højt snit hvis man søger ind på: Matematik Kemi Fysik ? -
OPTAGELSESPRØVE
ForumindlægHej allle Jeg skal til optagelsesprøve imorgen, i Fysik, dansk, engelsk, og matematik, mundlig. Har i en idé om hvad de kan spørg om. Heeeeeeelp me please!!! -
Potenser og rødder
ForumindlægHej Er der nogle der har nogle gode, og let forståelige noter, om potenser og rødder i matematik? jeg har pt om regneregler. -
Adgang til eksamenssæt
ForumindlægHej Nu ved jeg godt, at eksamenssæt ikke må deles, men hvordan får jeg så fingrerne i de nyere opgaver (2016-2018) for Matematik A på STX? -
Jeg har virkelig brug for hjælp!!
ForumindlægHej derude! Jeg sidder fast i en opgave i matematik, som jeg på ingen måde forstår. Jeg ved ikke hvordan jeg skal regne mig frem til svaret. Opgaven lyder sådan: Antallet af spilleautomater i Danmark er i perioden 2003-2006 steget. Figuren viser, at udviklingen med god tilnærmelse kan be... -
funktion
Forumindlæghej en funktion f er givet ved x^2 - 5x + 2 ln(x) , x>0 hvor jeg skal bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(3, f(3)). hvordan er det nu man gør det -
Molforhold
ForumindlægHej Nogle der kan forklare mig hvorfor molforholdet mellem Fe(SO4)3 og Fe er 1/2 ? Altså hvor Fe(SO4)3 er 1, og Fe er 2. Der er jo ikke noget 2 tal foran Fe? -
Pythagaros - bestemmelse af længder
ForumindlægHej. Jeg sidder og er igang med at forbedre mig til matematik eksamen uden hjælpemidler, da jeg har svært ved matematik (hvis jeg skal op). Jeg har valgt nogle gamle opgaver fra 2014, men der er lige nogle spørgsmål som jeg har svært ved. Det er denne opgave med pyhtagaros, hvor jeg skal fin... -
Simpel ligning
ForumindlægHejsa...Sidder og ville hjælpe en ven med hans matematik, men sagen er den at jeg nu ikke selv har haft matematik i 6 mdr og derfor ikke huske den mest SIMPLE ting, nemlig udregning af en ret linje... Nogen der gider hjælpe mig?Jeg kan kun udregne den vha. min lommeregner, men det hjælper ham jo ... -
Hjælp til terminsprøve
ForumindlægOkay, så, her i torsdags tror jeg det var, var jeg til termins prøve. Jeg har Matematik på B niveau. Anyway, en af opgaverne hed følgende: Opgave 5 En kasse med kvadratisk bund har rumfanget 125. a) Angiv arealet af kassens samlede overfalde som en funktion af sidelængden x i den kvadratiske bu... -
Brydningsloven
ForumindlægHalløjsa Jeg oprettede et indlæg for et par dage siden med dette spørgsmål.. Det lå under fysik. Jeg fik ikke svar på spørgsmålet, så nu prøver jeg igen.. Nu prøver jeg under matematik, da det nok mere er matematik end fysik :) Jeg skal udlede sin(i)/sin(b) = v1/v2 osv.. og det kan jeg.. Jeg s... -
Kan det passe ?
ForumindlægHej Jeg har været igennem et opgavesæt fra HTX matematik A-niveau 31. maj 2012 Jeg fandt en sjov/nem opgave, men jeg ved ikke om jeg mangler noget ? Jeg beder jer herinde om at rette evt. fejl, tak. Det er opgave nummer 4 : a) , b) og c) Opgavesættet er Matematik HTX A-niveau 31. maj 201...
