Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 18221 til 18240 af 29670
-
multiplicitet
ForumindlægHvordan finde jeg multipliciteten af y''(t) + 9¨(t) - 22(t) = 6^2t Hvad er multiplicitet i det hele taget?? -
Statistik over kvotienten for matematik-økonomi
ForumindlægHej alle sammen Er der nogen, der tilfældigvis kender til et sted hvor jeg f.eks. kan se kvotienten for matematik-økonomi de seneste 10 år? Jeg kan inde på KU's hjemmeside se at den var 9,5 i 2012 og 9,1 i 2013. Det jeg enlig har i tankerne er om kvotienten er faldende, eller om det bare er... -
Hjælp til SRP i biologi A og Historie A, emnet er Kopper
ForumindlægHej derude, Jeg skal skrive srp i emnet kopper og med udgangspunkt i England, søger en der kan hjælpe mig med at lave en barinstorm i forhold til, hvad jeg skal komme ind på og hvad der er relevant for min opg. Håber virkelig der sidder en historielærer eller en der bare er god til historie, sa... -
erhvervsøkonomi C eksame
ForumindlægHey er der nogen der kan forklar hvordan erhvervsøkonomi eksamen foregår og hvordan man altså svarer på eksamen? -
Fejl i synopsis. (hvad gør jeg)
ForumindlægHej, Jeg har opdaget at jeg har skrevet noget sludder i min synopsis til en årsprøve i AT med tysk/historie. Skal jeg alligevel forsvare det er rigtigt (:p) .. eller skal jeg indrømme jeg har skrevet noget forkert. Mvh -
Mundtligt exam
ForumindlægHej allesammen, jeg skal i Juni op til mundtlig exam, men pågrund af corona, har vi ikke lært så meget om analysering af maleri, derfor ville jeg gerne spørge om, at er der nogen som kender en hjemmeside, hvor jeg kan få vejledninger om hvad jeg skal gøre og skrive om? (Har trukket kunstneren... -
SRP - Emner i bioteknologi?
ForumindlægHej, er der nogen, der kender til gode emner indenfor bioteknologi i SRP? Jeg kunne godt tænke mig at skrive om en psykisk lidelse, men dog har jeg ikke psykologi. Er der måske et andet fag, som kan kobles til? Ellers er jeg åben for andre emner indenfor bioteknologi :) -
Hjælp til vurdering
ForumindlægHej Sp. Jeg har lige været til terminsprøve i dansk (skriftlig fremstilling) Jeg sidder her og er ret utilfreds med min præsentation af min fremstillingsform Derfor vil jeg gerne spørge jer, om I vil vurdere den, udefra opgavebeskrivelsen? Har den som PDF. Tak på forhånd. Hilsen en bekymret... -
Plzzzz hjælp mig nogle der vil rette mit disposition? Eksame imorgen:(
Forumindlæg#0 hej, jeg skal analysere og fortolke et eventyr som er skrevet af H.C Andersen, "Det Er Ganske Vist. jeg skal til eksamen imorgen:/ håber jeg får hjælP!:) handlingsforløb: det springer i tid der er også flashback. billedplan og realplan: forfatteren har valgt hønsegården for sammenligne... -
rettelse af engelsk essay
ForumindlægEr der nogen der vil være så hjælpsomme at kigge mit essay igennem eller noget af det :) Det skal helst være så jeg kan se hvor der er rettet så jeg kan lære noget af det ;) The Rose Tree The text which I am about to analyse is a folktale called “The Rose Tree”. The folktale deals... -
SPs brugere
ForumindlægMin studievejleder siger, jeg kan blive sociolog, så derfor har jeg analyseret SPs brugere.Øverst i pyramiden:Folk på videregående uddannelserfx Peden, 404error osv.Dernæst:3.g'erne. Primært drenge fra gym. Fx Samuel, Frodo, -1^(1/2), Padowan, KemiKasper osv.Implicit kæmper disse om magten.Sa... -
Word - videnskabelig rapport.
ForumindlægWord - videnskabelig rapport.\n\nHej er der nogen der ved hvordan jeg får Word til at \nstille en videnskabelig rapport op?\n\nJeg ved der i Word findes en feature der kan opstille\ni punkter og underpunkter og underpunkters underpunkter osv. \nSådan så det slår igennem i opgaven både i indholdsf... -
Gi mig Danmark tilbage- Forklaring på en sætning
ForumindlægGod aften sidder lige her og analysere Natasja's sang "Gi mig Danmark tilbage", men er faldet over en sætning/ordspil(?), som jeg ikke helt forstår. Er nået til vers 2: Jeg kan se det ske, det’ ak det’ ve. Det’ Satan og han lægger kræfterne... -
Statskundskab vs. jura?
ForumindlægHej! Jeg håber, at der er en eller flere der kan hjælpe. Jeg står i den situation, at jeg i sommers kom ind på mit (drømme)studie, jura. MEN. Nu har jeg indset, at det jeg virkelig vil er journalistik. Da jeg interesserer mig for samfund og politik, tænker jeg, at jeg via SDU kan læse statsku... -
Kan jeg komme ind på studiet? Hjælp!
ForumindlægHej, jeg hedder Kasper. Blev student juni 2012 og er nu igang med mit sabbatår. Min plan er at begynde på en videregående uddannelse efter sommererien i år. Vil gerne ind på Århus Universitet og læse Engelsk og Europastudier, men er ikke sikker på hvor stor chancen er for at jeg bliver optaget?... -
SSO analysedel - hjælp ang. forståelse.
ForumindlægHej, Jeg sidder lige nu og skriver SSO, som skal afleveres på mandag. Jeg er nu nået til min analyse del, men jeg er slet ikke med på hvad der menes i min problemformulering. Jeg er skrevet til min vejleder, som dog ikke har svaret endnu, så måske kan i hjælpe indenda. Analyse delen i min pro... -
Terrorisme
ForumindlægHejsa - jeg skal til og skrive AT6 som foregår som et "indspark" til SRP da man jo somregel vælger det samme emne i AT6 og SRP. Jeg har valgt faggrupperne engelsk og psykologi med emnet "terrorisme" - altså terrorisme ud fra individets perspektiv. Jeg skal til min første vej... -
Optagelse på psykologi studiet - kvote 2
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for et par gode råd her. Jeg har det brændende mål at komme ind på psykologi studiet, da jeg bare brænder for faget og alt hvad videnskaben bringer med sig på det plan! Desværre har jeg ikke altid vidst det, hvad mine karakterer fra HF desværre afspejler (Har de adgangsg... -
Forskel på Gymnasie og HF?
ForumindlægHey alle!Hvad er forskellen på gymnasiet og HF? jeg kan forstå at det primært er det samme, men der må vel være nogle forskelle?Tak,Nicholas -
Nye fag i gymnasiet?
ForumindlægHej derude - lad s få en god, faglig debat igang! Efter selv at have haft et forsøgsfag i min gymnasietid, kom jeg til at tænke på hvilke fag(områder), der ikke p.t. er med i de gymnasiale uddannelser, som I synes burde inkluderes (enten som valgfag eller obligatorisk fag). Personligt mener...
