Søgning på: SRP historie. Resultater: 18241 til 18260 af 22627
-
Analyse af strukturformler
ForumindlægHej! Jeg er igang med min SRP om smertestillende medicin, og skal i den forbindelse analysere strukturformlerne for hhv. paracetamol og acetylsalicylsyre. Jeg vil gerne udregne sidegruppernes elektronegativitetsforskel i paracetamol molekylet, men er virkelig i tvivl om hvordan jeg skal udregne ... -
Diskuter hvorfor Al-Khwarizmi ikke angiver en generel metode til løsning af andengradsligninger
ForumindlægHej alle. Jeg er godt igang med min srp, hvor jeg arbejder med følgende emne: Matematikkens oprindelse og udvikling - Arabertallens oprindelse og dets virkning i vestlig matematik. Her arbejder jeg meget med Al-Khwarizmi og hans metoder til løsning af algebra, dog ville jeg høre om nogle kunne h... -
Antibiotika: Strukturen af tetracyklin
ForumindlægHej! Jeg sidder med min SRP og skal redegøre for opbygningen af tetracyklin. Jeg ved at tetracyklin overodnet består af 4 hydrocarbonringe hvor der sidder forskellige funktionelle grupper bundet til, alt efter typen af tetracyklin det er. Jeg er i tvivl om hvad navnene på ringene helt konkret ... -
SIR-modellen delta t
ForumindlægHej, jeg sidder og skal skrive en SRP hvor jeg inkludere en SIR model, jeg skal lave en SIR model over influenza udbruddet i Danmark 2017-2018, samt en over Ebola epidemien i Sierra Leone 2014, jeg har dog nogle problemer med at komme igang. Jeg kan ikke helt forstå/finde ud af hvordan dt findes,... -
Kildekritisk analyse
ForumindlægNogen der kan hjælpe? Jeg er jo igang med min SRP og emnet er Egyptisk matematik. Min problemformulering siger, ''undersøg hvordan matematikken blev anvendt i det egyptiske samfund. Inddrag historisk kildemateriale''. Jeg har jo så fundet en kilde, og jeg har så lavet en redegøre... -
Redegør for matematikken ved opstilling af matematisk model
ForumindlægHej, Som overskriften lyder, så skal jeg i mit SRP redegøre for matematikken ved at opstille en matematisk model. Jeg forstår ikke helt hvad matematisk model er. Matematikken omhandler mindste kvadraters metode vha. matricer. Jeg skal bevise hvordan jeg finder koefficientene a og b ved regressi... -
Redegør for matematikken ved opstilling af matematisk model
ForumindlægHej, Som overskriften lyder, så skal jeg i mit SRP redegøre for matematikken ved at opstille en matematisk model. Jeg forstår ikke helt hvad matematisk model er. Matematikken omhandler mindste kvadraters metode vha. matricer. Jeg skal bevise hvordan jeg finder koefficientene a og b ved regressi... -
Hjælp til rettelse
ForumindlægHejsa allesammen... Vil i gerne hjælpe mig med at rette min stil? Hvis ja, så vil jeg være meget GLAD :-)På forhånd TUSIND TAK.Un reportage sur le village des BastidesJe m’appelle Aimée, je suis un journaliste. J’arrive dans le village des Bastides qui se trouve dans les collines en Provence. Le ... -
Karakteret er ikke rimeligt....
ForumindlægHej alle sammen :- D Jeg fik engang en opgave, som lød på, at man skulle analysere Grundvigs digt, hvor man skulle have fokus på dansk identitet, og samtidig inddrage historie ind i den periode, hvor dansk identitet fik stor betydning. Jeg fik så gjort det, og afleveret opgave. Men da jeg fik min... -
Dronningstale
ForumindlægHej Ny bruger herinde. Vil se om man kan få hjælp:-) Det handler om retorik! Jeg har egentlig ret meget styr på den, men har svært ved at finde hovedpåstand, belæg og underbelæg i talen; Ved godt det er lang tale. Men nogle der vil inspirere? Hendes Majestæt Dronningens Nytårstale 2016. Nu e... -
Søger noter til politik og politiske systemer!
ForumindlægHey alle sammen (:I need help, please..Jeg står i den situation, at jeg skal til årsprøve i historie i 2.g her nu, og da jeg har skiftet skole, skal jeg op i noget pensum fra sidste år, som jeg ikke har været med til at gennemgå. Der er ufatteligt mange sider - og det SKAL jo læses op før eller s... -
Rejsen til månen
ForumindlægHej Som så mange andre står jeg og skal til AT-eksamen. Jeg har fået brygget mig en synopsis sammen, som tager udgangspunkt i månerejsen. Her har jeg kombineret fysik og historie. Min overordnede problemformulering er, hvordan og hvorfor tog USA til månen. Den lyder måske lidt banal, men her er d... -
Hjælp til lidt rettelse
ForumindlægHey er der ikke en der vil se på min, tysk oversættelse...: DANSK: Pinneberg er en lille historie, der foregår omkring 1930erne i Tyskland. På dette tidspunkt var Tyskland præget af stor arbejdsløshed, men da Hitler kom til magten, ændrede alt sig. Pinneberg bor med sin kone Lämmchen og sit ba... -
hjælp til SSO om Manipulation af medier
ForumindlægJeg skal til at igang med min sso, har valgt at skrive i historie om: Medie-manipulation og manipulation af medierne i historien. Jeg vil gerne have fokus på manipulationen og hvordan der bliver manipuleret med de forskellige sager. Jeg vil jeg komme ind på USA og Irak krigen, med fokus på ... -
Udregning ved hjælp af Archimedes tilnærmelse af pi
ForumindlægHej er ved at skrive SSO om pi. Har i denne sammenhæng fået stillet opgaven, at udregne forskellige tilnærmelser for pi, ud fra Archimedes teori. Opgaven lyder på følgende: 1. vis at K6=bræk 2 divideret med kvadratroden af 3. Dette volder ikke noget problem. 2. Regn værdierne for følg... -
Moral
ForumindlægEt emne folk tit forsøger at belemre mig med er moral. Folk stiller sig op og forkynder, hvorledes den og den handling er amoralsk og hvorledes et givent psykologisk eksperiment skal klassificeres som uetisk. Et helt banalt eksempel kunne være psykologen John B. Watsons ”Lille Albert” – et tilfæl... -
Ekstra baldet vs Jp
ForumindlægHvilken avis syntes i er bedst, og hvorfor? -
Spg. til Iliaden
ForumindlægHej alle!Jeg har brugt det meste af dagen på at sætte mig ind i de første 3 sange i Iliaden. Jeg er dog stødt på forskellige ting, som jeg ikke lige forstår, hvorfor jeg håber, der er nogen herinde, som vil være mig behjælpelig :)1) I starten af 1. sang bærer Chryses "sit gyldne scepter med ... -
Jeg vil være kirurg
ForumindlægHejjeg skal i 9. klasse efter sommerferien og vil som overskriften siger gerne være kirurg. Jeg ved der er lang tid endnu, men det er da godt at starte at tænke på det nu. Jeg har læst mange af debatterne herinde og har set at der også er mange herinde der gerne vil læse medicin.Hvilke planer har... -
tak
ForumindlægEn stor TAKtil vedkommende som anbefalede mig bogen "lev livet uden bekymringer" af Dale Carnegie, fantastisk bog lige hvad jeg har brug for, den er entlig ret simpel, men alligevel tager det os mange år at komme til de samme konklusioner. underligt at vi alle lader os optage så meget a...
