Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 18241 til 18260 af 156873
-
trekanter
Forumindlægjeg har om tringomentri og min opgave lyder således : Forklar med egne ord, hvad det betyder, at to trekanter er ensvinklede. men jeg ved ikke hvordan jeg skal formulere det på papir, kan det bedre mundtligt. og jeg ved ingengang hvad det er præcist jeg skal sige? -
Voksende funktion
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved f(x)= x^3+bx^2+3x+4 hvor b er et tal. Bestem de værdier af b, hvor hvilke f er en voksende funktion. er der nogle der kan hjælpe.. forstår ikk så meget af den opgave -
Betydning af ligevægtskonstanten
ForumindlægHej alle, Jeg har beregnet en opgave og er kommet frem til ligevægtkonstanten K = 9,7 * 10-5 Hvordan ved jeg om denne ligevægt er forskudt mod højre eller venstre? Jeg kan simpelthen ikke se hvad der såvel er en lille K eller stor K. Håber nogen kan hjælpe, -
KZ- lejr
Forumindlæghej ... Jeg har en skriftlig opgave om kz-lejr, og jeg ville bare spørge om der lige nogle der ville komme med nogle forslag, jeg ved ikke helt hvor jeg skal begynde, da der er så meget. håber i ville kunne hjælpe. tak på forhånd -
Ærligt talt, hvor meget har jeg fucked op?
ForumindlægI min dansk skriftlig afgangsprøve, glemte jeg at skrive mit opgave nummer, ikke mit sidetal, men hvor mange sider der var. Hvor langt ned trækker det? -
Vigtigt spørgsmål!!
ForumindlægHej, Hvordan bliver man vurderet på den skriftlige eksamen: matematik b? Altså får man 10 , hvis hele opgaven er rigtig, eller kan man få 10 point for hvert delspørgsmål? Er lidt i tvivl? ?? -
Beregning af vektoren, der skaber livevægt (Teknisk matematik: opg. 252)
ForumindlægHeyJeg har et problem med opgave 253 fra bogen Teknisk Matematik, af P. Madsen (Htx).Jeg har fået følgende oplysninger:vektor F1 = 100Nvektor F2 = 200Nvektor F3 = 300NVinklen mellem vektor F1 og F3 er: 105°.Bestem den vektor, der i størrelse og retning kan holde ligevægt med de tre givne kraftvek... -
Kugle på skråplan
ForumindlægHej, Jeg har endnu en fysik opgave, som jeg ikke kan finde rundt i! http://peecee.dk/upload/view/110223 Først tænkte jeg at, hvis man plottede det hele ind som en ret linje, og så fandt hældningstallet, så fik man accelerationen. Men det duer ikke. Jeg er også lidt forvirret mht begyndelses... -
Acetylsalicylsyre - Baggrundsmateriale
ForumindlægHej:) Jeg skal skrive min store opgave i HF om Acetylsalicylsyre.. Jeg skal lave en syntese og fremstille Acetylsalicylsyre og har læst en masse rigtige gode opgaver, men mangler navnet på nogle bøger der kan opbakke den teoretiske del. så om i kender nogle bøger der siger noget om Acetylsalicyls... -
lufttrykket
Forumindlæg3. Lufttrykket i en flykabine En flypassager tømmer en flaske vand under en flyvetur og skruer låget på. Ved landingen er den bløde plastikflaske krøllet delvist sammen. Plastikflaskens rumfang var oprindeligt 0,50 L, og efter landingen var rumfanget 0,38 L. Trykket ved jordoverfladen var 103 kPa... -
Bølge
ForumindlægHej, jeg har to spørgsmål angående bølge. 1. I et fysikeksperiment om lydens hastighed kan man gøre betydningen af usikkerheden på afstandsmålingen mindre ved at gøre afstanden mellem mikrofonerne større. Forklar hvorfor. (Hint: se på hvor stor en del af afstanden, som usikkerheden udgør). 2. ... -
Hvad skal der til for at bestå?
ForumindlægHvad skal der til for at kunne bestå matematik b-niveau skriftligt og mundtligt efter den nye reform? -
Kommunisme
ForumindlægHej...Jeg sad og tænkte på "kommunisme", men jeg er ikke helt sikker på hvad kommunisme "går ud på"?er der en der kan redegøre for kommunisme? -
Uden hjælpemidler
ForumindlægEn lang plade der er 24 cm bred, skal bukkes så der fremkommer en tagrende med regulært tværsnit.\n\nAngiv tagrendens tværsnitsareal som funktion af højden x. \n\nBestem den værdi af x der giver størst tværsnitsareal.\n\nDet er opgave 1185 i "Eksamenopgaver A-niveau" gymnasiet.\n\nHåber... -
Karaktersnit
ForumindlægJeg går i 3.g, og er snart færdig i gymnasiet. Mine karakterer er ikke prangende, men jeg skal også bare have mit eksamensbevis i hånden bestået. Så, så jeg i et andet indlæg at man kunne bruge dette link til at udregne ens karakter. Er linket brugbart? https://www.eg-gym.dk/scripts/elever/karak... -
Dansk eksamen skrevet for meget
ForumindlægHej alle :) Jeg står i den situation, hvor jeg har kommet til at skrive 4,4 sider til den skriftlige eksamen i dansk, hvilket er 0,4 sider for meget. Jeg er derfor meget nervøs for, at det kommer til at trække mig meget ned i karakter. Ift. opgavekravene har jeg opfyldt alle kravene, og endda pe... -
Fravær og gym
ForumindlægHej folkens, på mit gymnasie er der stor forvirring ang. fravær mig selv inkluderet.Er det ikke næsten garanteret du får mindst én skriftlig advarsel før de kan sende dig op i fuldt pensum, eller kan de godt bare lige pludselig før eksaminerne sige YO fuld pensum? Har intet skriftligt fravær, det... -
Tvivl om årskarakter/eksamenskarakter ved spansk C - HHX
ForumindlægHej, Jeg går på HHX - gamle reform - og sidste år afsluttede jeg spansk C. Der fik jeg en mundtlig karakter: 10 og en skriftlig karakter 11. Sagen er, at man på HHX kun kan komme op mundtligt i spansk C til eksamen. Spørgsmålet må så være: Bliver man skriftlige spansk årskarakter så overført ... -
Cm
ForumindlægLea hækler grydelapper i forskellige størrelser. Tegningen herunder viser en af Leas grydelapper. Den består af 4 x 4 små kvadrater og en hvid kant. Hvor bred bliver en grydelap, hvis hvert af de små kvadrater er 5,5 cm bred, og den hvide kant er 0,4 cm bred? bliver den ikke 2,2cm -
dumpet eller ej?
ForumindlægHvis jeg har fået 7 i skriftlig matematik A niveau og jeg får 00 til skriftlig eksamen? har jeg så dumpet mat A eller ?
