Søgning på: amish folket. Resultater: 18241 til 18260 af 19974
-
Aarstiderne
ForumindlægHej. Jeg har et lille problem med at finde ud hvad Aarstidernes vision og mission er, men har dog fundet lidt på deres hjemmeside og har også skrevet et stykke til det. Er der nogen der gider kigge på det og fortælle om det er ok. Mission Ifølge Aarstiderne er deres mission at: “Aarstiderne gen... -
Halogenider
ForumindlægHej folkens. Jeg er lidt på bare bund i denne opgave, det er til en kemirapport om halogener, hvor vi har fået følgende spørgsmål: a) Hvorfor reagerer Cl^-,Br^- og I^- på samme måde? De reagerer på samme måde da vi alle er i 7. hovedgruppe og derfor har samme egenskaber. b) Hvilken størrel... -
Vektorregning
ForumindlægHej Studieportalen, Så skete det, jeg kom lidt bagud med et par afleveringer og nu hænger den sidste, hvor jeg har nogle opgaver jeg ikke helt kan gennemskue. Jeg forventer ikke i løser dem eller har tid til at kigge på dem. Men hvis der skulle være et par venlige sjæle der ville kigge på følge... -
analyse af et digt???
ForumindlægJeg sidder lige med et digt af Henrik Nordbrandt som jeg ikke kan finde ud af at analysere... det hedder Kufferter... håber der er nogen der har forslag til hvordan man kan begynde på den... kan nemlige ikke huskehvordan man analysere et digt... Kufferter Hvis jeg havde pakket min kuffert ud Men... -
Ligevægtskonstanten
ForumindlægHej folkens. Jeg mangler lidt hjælp til at forstå ligevægtskonstanten. Jeg forstår hvordan man beregner den, men mangler en forståelse for hvad tallet rent faktisk betyder. Jeg sidder med Basiskemi B. Det kommer jo af en brøk, så det må være en procensats af en art? På den anden side side... -
Hjælp - haster!
ForumindlægOversættelse fra Dansk til spansk: Spansk: La escritora chilena Isabel Allende nació en 1942. Su tió era el presidente socialisto Salvador Allende que fue matado en un golpe de estado en 1973. Este golpe de estado “bragte” el ejército dictador Augusto Pinochet al poder. Isabel Allende teniá que... -
vi prøver igen..
ForumindlægTil Vange og andre interesserede.. nu ved jeg godt at nogle nok bliver irriterede over dette indlæg, men jeg er altså også pænt irriteret.. (indlægget er nu låst) Igår skrev jeg et indlæg hvor jeg spurgte om nogen havde adgang til www.textanalyse.dk, fordi de måske havde fået udleveret kode af ... -
Oversættelse! Hjælp :D
ForumindlægJoseph Goebbels Tidligere liv: Goebbels havde nogle forældre, hvor faderen, Fredrich Goebbels var bogholder, og moderen Marian, var katolikker i et protestantisk område i Rhydt. Han havde en svær start på livet, da han var ved at dø af lungebetændelse. Han led af en lammelse i hans højre fod... -
Integral ved subs. metoden
ForumindlægHej folkens jeg skal op til eksamen imorgen, men der er lige et par ting som jeg er kommet itvivl om i sidste øjeblik. Det er når man skal finde arealet i hånden og har ikke fået grænserne, så sætter man funktion=0 for at finde grænserne. og derefter INTEGRERER MAN, og så bagefter sætter den... -
STX eller HHX?
ForumindlægHej! Jeg er kommet ind på HHX og skal starte efter sommerferien. Jeg er bare kommer så meget i tvivl om jeg overhovedet har valgt rigtigt. Jeg er lidt en nørd, jeg elsker filosofi og historie. I min fritid interessere jeg mig udelukkende for politik og samfundstemaer. Jeg spiller en masse musik,... -
Metode biologi og psykologi
ForumindlægHej tager imod alt hjælp, alt kan bruges er desperat!! Jeg har om Aids i biologi og psykologi. Min problemformuerling lyder: Fokusspørgsmål: Hvorfor så udbruddet af AIDS ud til at få katastrofale konsekvenser for Danmark? Og hvilke psykiske reaktioner medførte det? •Jeg vil redegør... -
Spansk - hjælp til rettelse af sætninger
ForumindlægGoddag til folket. Jeg var til en sidste prøve i spansk her inden ferien. En af opgaverne var at oversætte10 sætninger. Ville sætte stor pris på hvis nogen kunne rette følgende sætninger og give en vurdering af dem. 1. Hvornår kommer de? 2. De kommer imorgen! 3. Du bliver nødt til a... -
Lille fransk oversættelse, rettehjælp needed, please!
ForumindlægHej! En, der gider kigge denne oversættelse igennem for fejl? :) (Det er mig, der har skrevet det franske) En 1893 le baron Pierre de Coubertin prendait l’initiative d’organiser les premières jeux Olympiques depuis 393. Ces jeux ont leur origine en Grèce. Ils sont tenis chaque quatrième an et ré... -
24-timers insulin
ForumindlægHej folkens, jeg sidder her med mit bio spøgsmål til min 24-timers forberedelse... jeg har lidt problemer med nogle bilag jeg har fået. jeg har trukket emnet insulinmolekylet og skal self snakke om insulin. i mit billag et et billede, hvor der er tegnet 4 forskellige strukturformler ,som henho... -
Samfundsfag årsprøve - retning
ForumindlægHej alle søde mennesker herinde! :D I dag har jeg været til samfundsfags årsprøve og synes det kunne være sjovt, hvis der var nogle mennsker, som ville give en bedømmelse af mit arbejde (evt. en karakter?). Problemstillingerne var: 1a: Jeg skulle skrive, hvad jeg kunne fortælle ud fra en ... -
Demokrati skal ikke tages for givet
ForumindlægDanmark er, ifølge Verdensbanken, verdensmester i demokrati, en titel som jeg er stolt af som dansker – men en titel som jeg også ved, at vi ikke må tage for givet. Det er en titel vi skal værne om. Muhammed sagen satte netop fokus på, at vores basale rettigheder som ytringsfrihed ingenlund... -
Påskeferie på arbejde
ForumindlægOnsdag før påsken er for de fleste sidste dag, inden et velfortjent afbræk fra dagligdagens stress og jag og rutine. Hos XYW, er der ligesom i finansministeriet ikke noget der hedder ferie. Ferie er når man har afslappet tøj på, på arbejde, og sådan er det os hos XYW.dk (man skal nok have set La... -
Valget er slut - kampen (næsten) tabt
ForumindlægUnder valgkampen var jeg til foreningen Danske Skoleelevers landskonference. På dette stormøde, blev temaet DSE's kampagne "Ny undervisningsmiljølov". Vi blev mens vi var der hvervet til at lave aktioner, demonstrationer og lignende for at gøre opmærksom på folkeskolens nuværende (e... -
arealfunktion = differenskvotient
ForumindlægHvorfor skriver folk differenskvotienten på forskellige måder. Jeg benytter mig af, at differenskvotienten, som den står i min bog = f(x)-f(xo)/x-x0 Men jeg har set der er mange, som skriver f(xo delta x) - f(xo) / delta x Hvad er forskellen? Jeg tager lige udgangspunkt i beviset om s... -
DANSK PRØVE; færdig md analyse men mangler perspektivere
ForumindlægHeej folkens, jeg skal op i dansk mundtlig prøve på mandag. jeg har om Digt, digtet hedder så Barndommens gade af Tove Ditlevsen. Jeg er helt færdig med analyse men mangler kun perspektivere og jeg har valgt at perspektivere til digtet Livet i istedgade af Dan Turell. -Er der nogen der vil h...
