Søgning på: engelsk mundtlig a. Resultater: 18241 til 18260 af 163702
-
Lineære funktioner
ForumindlægHej skal til årsprøve i morgen i mundt. mat og jeg har fået stillet dette spørgsmål Gør rede for egenskaber ved den lineære funktion, herunder bestemmelse af tallene a og b ud fra 2 punkter på grafen og ligefrem proportionalitet. og jeg aner ik hvad jeg skal svare på forhånd tak -
Logaritmisk udvikling
ForumindlægVed en logaritmisk udvikling på formen, y=a*log(x)+b, hvilke tal tilhører a og b? Til min årsprøve i mundtligt matematik står der, at jeg skal fortælle om logaritmefunktioner og deres egenskaber. Skal jeg så komme ind på formen, y=a*log(x)+b og regnereglerne for logaritmer? -
Hjæp til Radioaktivitet!!
ForumindlægJeg skal til mundlig fysiuk eksamen imorgen og sidder og kæmper med et par spørgsmål Hvad er henfaldsloven? Hvad er afstandskvadratloven? Og i formlen I(x) =i 0*a^x hvad står a for? -
Har brug for hjælp hurtigt ville være meget taknemmelig taknemmelig
ForumindlægHej SP Jeg har lavet et engelsk essay som skal afleveres i aften og jeg håbede om der var nogen der hurtigt kunne skimte den igennem for fejl. Ville være meget taknemmelig:) Det er et Engelsk A essay men mit niveau er engelsk B Jeg vedhæfter den som word da den er lettere at overskue så -
Dumpet i skriftlig eksamen
ForumindlægHey, jeg har dumpet skriftlig matematik, hvor jeg fik 00. Jeg vil gerne være farmaceut, og de specifikke adgangskrav er matematik, alle fag skal være bestået (fra UG). Pointen er, jeg har fået 7/7 i årskarakter, plus jeg fik 7 i mundtlig eksamen, så mit gennemsnit for alle mine matematik fag ligg... -
Studenter eksamen
ForumindlægEr der nogen som har nogle noter til: A. camus: L'étranger; V. Hugo: Les Misérables; P. Béarn: Les Enfants des Marches; N Dissing: DjenebaHåber der er nogen som kan hjælpe mig :o) -
Sproglig uden fortsætter sprog?
ForumindlægHej! Jeg er en dreng på 17 som lige er started på gymn., på matematisk linie. Jeg har altid gerne ville på sproglig linie, og har altid ment at det ville være mest oplagt for mig (af flere grunde). Her er midt problem...:Jeg har haft problemer med fransk i folkseskolen, og har derfor ikke nogen f... -
rettelse af lille oversættele
Forumindlæghey alle sammen :) sidder her og er færdig med at oversætte en lille opgave, vil meget gerne have at nogen af jer eksperter ser den igennem for fejl. dansk version: Den gode klasse Eleverne accepterer hinandens faglige og personlige forskelligheder. Klassen arbejder gerne både som hel klasse... -
USA's uafhængighedserklæring
ForumindlægHej Alle Jeg skal skrive en AT-synopsis om USA's uafhængighedserklæring.. Fagene er engelsk og samfundsfag.. Min problemformulering lyder således: Hvorfor blev USA’s uafhængighedserklæring skrevet tilbage i 1776, og hvordan har den påvirket samfundet til at være, som det er i dag? jeg ... -
Hjælp - Verbalkongruens
ForumindlægHej Jeg har en engelsk aflevering hvor jeg skal forklare reglerne for verbalkongruens (overensstemmelse mellem subjekt og verbum) kan ikke rigtig huske dem og kan ikke finde det i min bog. Er der nogen som kan hjælpe ? På forhånd tak ps. jeg skal aflevere på fredag -
Er der noget galt med undervisningen i gymnasiet/ HF er motivationen god nok?
ForumindlægHejsa... Er i gang med en psykologi- rapport og derfor kunne jeg godt tænke mig at høre jeres mening til dette spørgsmål:Er der noget galt med undervisningen i gymnasiet/ HF ? og er motivationen god nok? -
en sætning
Forumindlægfransk begynder.kan man godt sige det her:il n'a pas l'argent(han har ikke pengene) -
hvordan siger man,....
Forumindlæghvordan siger man: Jeg vil først give kort recume af hele teksten, og derefter analysere.... på engelsk...?? -
VIGTIGT the importance of being earnest
Forumindlæger der nogle som kan give mig en kort resume af hvad filmen handler om og gerne på engelsk. skal aflvere et resume på 200 ord til imorgen :O -
Forholdet mellem
ForumindlægHvad er forholdet mellem cm på dansk og inches på engelsk?? hvordan finder man ud af hvor mange antal cm noget er i inches?? (: -
pensum
ForumindlægHvor meget vil i lægge i at læse læsepensum? Jeg ved godt at det vi kan komme op i hører under eksamenspensum...men hvor vigtigt er de at læse det læsepensum...hvis man nu kan huske de essentielle ting fra læsepensum, er det så vigtigt at læse det hele igen? -
utællelige ord
Forumindlæghey, nogle ord på engelsk er utællige, de vigtigste man skal huske er - funiture - money - information - advice og news, ikk?? hvordan siger man: Rådene? en god nyhed? og informationerne?? the advice? a good news? the information hvornår skal man bruge a lot of/a piece of?? -
your opinion
ForumindlægHello everybodyI want to hear you opinion about the rising number of obese children?!And if you have any ideas for overcoming this grave problem please write it too…And thanks -
HHX eller STX - meget i tvivl!
ForumindlægHej alle! Jeg går i 9. klasse, og skal snart vælge ungdomsuddannelse.. Jeg har altid været god i skolen, og mit gennemsnit på nuværende tidspunkt ligger på 11,1, så jeg har virkelig lyst til nogle udfordringer.. Det har egentlig været meningen, at jeg skulle tage HHX, fordi jeg mente fagene var m... -
Hvilken af disse ord foretrækker i bedst - og hvorfor?
ForumindlægJa, som overskriften stiger: Hvilken af disse sætninger foretrækker i bedst? Og hvorfor? (Selvom de har den samme betydning) 1) gå berserk 2) gå amok
