Søgning på: fysik noter b niveau. Resultater: 18241 til 18260 af 119027
-
Vandets kredsløb
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive om vandets kredsløb og kan ikke rigtig forstå hvordan det kan være at vand kan fordampe når det ikke er 100 grader. Håber der er nogen som kan forklare det -
Eksponentiel funktion
ForumindlægVed givet to punkter ved jeg at a udregnes således: </o:p> a=(x2-x1) rod af (y2/y1)</o:p> men har jeg i mine noter skrevet at b udregnes således:</o:p> b=y1/(a opløftet i x1) eller b=y2/(a opløftet i x2)</o:p> Det kan ganske enkelt ikke passe da b i de to tilfælde giver ... -
Hæve to fag?
ForumindlægHej .. :) Jeg er en elev, som nu går i 2.g med 4 A-fag under studieretningen mat A - BioTek A. Jeg har overvejet at hæve samfundsfag (afsluttet i 1.g) på B-niveau i 3.g og alligevel vil jeg gerne komme op på 5 A-fag. Spørgsmålet er så, om det kan lade sig gøre at f.eks. hæve Samf. til B og Tysk... -
fif til eksamen - haster lidt :-)
ForumindlægHej er der ikke nogen der vil hjælpe mig.. jeg skal til eksanen i Mat B og har det med at blande rundt i formler og hvad de skal bruges til. kan i ikke lave en let " huskeseddel" til mig f.eks a^2+b^2 = c^2 bruges til arial af rette trekanter arial af rette trekanter bruges : a^2+b^2 = ... -
Keplers love
ForumindlægHej Studieportalen. Har lige brug for hjælp til disse opgaver. Den lille marsbane Phobos har en masse på 9,6 * 1015 kg og en gennemsnitsradius på 12 km. Phobos bevæger sig om Mars i en cirkelbane med omløbstiden 7,65 timer og afstanden til centrum af Mars er 9400 km. a) Beregn undvigelshastighede... -
Bestem basis for span
ForumindlægI R4 er givet vektorerne v~1 = (1, 0,−1, 0), v~2 = (1,−2,−2,−1), v~3 = (1, 2, 0, 1), v~4 = (−2,−2, 1,−1) (a) Bestem en basis for span(v~1 ,..., v~4 ) der indeholder v~1 og v~2 . Opskriv vektorerne v~1 ,..., v~4 som linearkombination af de fundne basi... -
diagrammer
Forumindlægsidder her med den her opgave og forstår simpelthen ikke hvordan jeg gør, min hjerne er ved at bløde ud af mit øre, så det ville være en kæmpe hjælp hvis nogen kunne hjælpe mig!! tusind tak på forhånd! opgaven lyder: The figure below shows the total cost and revenue curves for a firm on the sam... -
Kan jeg blive optaget på DTU?
ForumindlægJeg bliver student her til sommer, og som det ser ud pt. får jeg ca. et snit på 7,8. Efter sommerferien kunne jeg godt tænke mig, at læse til bygningsingeniør på DTU. Problemet er bare at adgangskravet er, at man skal have et snit på min. 8,0 for at blive optaget. I 2006 var snittet på 8,2 og all... -
Afstand..
ForumindlægGrundet sygdom er jeg ret forvirret om min lektie til imorgen i fysik, eftersom det er noget, der ikke er i vores nuværende bog. Derfor kunne jeg godt tænke mig en forklaring og hjælp til at løse disse to opgaver? -
Strømme og spændinger
ForumindlægHej alle sammen jeg har fået en opgave i fysik hvor jeg skal finde strømme og spænding har vedhæft fil Skal jeg bruge Ohms lov U= R*I og I=U/R eller skal jeg bruge Kirchoffs anden lov for lukket kreds Mvh mig -
kulstof og kvælstof kredsløb
ForumindlægHejsa alle..er der nogen der har nogle gode notater/forklaringer på kvælstof og kulstof kredsløb..Jeg mangler også noter på svovlets kredsløb, men dette er mindre vigtigt..På forhånd tak..Jacob -
Fejlen
ForumindlægHej, jeg kan ikke se, hvad fejlen er i denne sætning: the important in life is not a matter of making a lot of money -
Optagelsesprøve
ForumindlægEr der nogen der ved, hvad der foregår i optagelsesprøve ? Altså hvordan det er ? Hvad kan man øve sig på ? Hvad kan man komme op i ? -
ledningens varmestigning
ForumindlægDer leveres energi fra et kraftværk til forbrugeren med en effekt på 60 MW Mellem forbrugeren og kraftværket er der en 30 km lang kobberledning med diameteren 10 mm. Effekten leveres med en spændingsforskel på 132 kV. d) Ved en spændingsforskel på 132 kV, hvor meget varmere vil ledningen blive... -
Varmeenergi
ForumindlægHej spørgsmålet står med fed aller nederst forsøg 1: en 30 W pærer sænker ned i et gennemsigtigt bæger. forsøg 2: en 30 W pærer med stanniol omkring sig sænkes ned i et bæger Energien tilført systemet - forsøg 1 (uden alufolie) ΔEtilført = ΔEvand1 + ΔEomgivelser + ΔEly... -
Fotoner & bølgelængder
ForumindlægJeg har fået angivet to opgaver, som jeg har brug for hjælp med. Nogle der kan hjælpe? a) Beregn bølgelængden af en foton, der kan ionisere et hydrogenatom i grundtilstanden. b) En linie i Lyman-serien i hydrogenspektret har bølgelængden 1,03*10-7 m. Angiv elektronens oprindelige energin... -
Forkert besvarelse
ForumindlægHej! Jeg ville høre om der er nogen der kender til regler vedrørende forkert besvarelse af opgaver på engelsk A-niveau. Jeg er kommet til at skrive en short STORY i stedet for short ESSAy I B-delen!! Dumper man så eller trækker det bare ned i karakteren? Jeg håber virkelig nogen ved noget!!! -
Hvilken lommeregner?
ForumindlægHej. Jeg skal bruge en lommeregner som kan bruges på både mat-B og mat-A niveau. Den skal desuden kunne anvendes på økonomi-studiet. Min lærer har foreslået en TI-89 Titanium, men jeg har selv overvejet en TI-Nspire CX CAS Handheld, da den er af nyere dato? Men hvilken lommeregner vil i foreslå? -
Andengradsligning
ForumindlægTænkte på hvad beviset er for andengradsligning. Vi er lige gået i gang med det og det står ikke i min bog -
Har aldrig forstået "procentvis afvigelse"
ForumindlægHvis jeg skal sammenligne en modelværdi m og en virkelighedsværdi v, hvad er intuitionen bag regne stykket (v-m)/v. Hvordan regner man afvigelsen? Er den defineret som m-v eller v-m? Jeg forstår det ikke, ingen af mine studiekammerater gør
