Søgning på: erhvervsret c noter. Resultater: 18281 til 18300 af 73261
-
log2(x)=-3 ?
ForumindlægFind x i ovennævnte opgaveNu har jeg siddet i snart en time og kan simpelthen ikke finde ud af hvordan den skal regnes. Det nærmest jeg er kommet frem til er reglen logb(A)= x= logbA=log10(A)/log10(b)Den kommer så til at se sådan ud:log2(x)=-32^-3=xlog(2^-3)= log xMen hvordan kommer jeg videre? -
Terminsprøve...
ForumindlægHej allesammen...Jeg skal til taminsprøve her på fredag og er lidt nærvøs... Er der nogen der kan komme med nogen gode råd til et eller andet? Ved godt at det er et lidt åbent spørgsmål men bare kom med noget..:) På forhånd tak..:) -
Reducer udtrykket
ForumindlægHej jeg har problemer med at reducere dette udtryk uden hjælpemidler: 3x-3y -------------------- x^2-2xy+y^2 Tak for hjælpen! -
Hjælp!!!
Forumindlæg(-9) i anden + 2 i tredje, hvor skal jeg regne det ud? Og 5 . ( 2a + 2) - 6a 11a - ( 6b + 9a) -
Fremlæggelse om asymptoter A-niveau
ForumindlægHej.Jeg skal fremlægge om asymptoter i skolen i morgen, og jeg har fået stillet følgende opgavehttp://img512.imageshack.us/img512/5157/dsc000517mo.jpgProblemet er, at jeg er lidt på par bund. Asymptoter er virkelig bare ikke min stærke side, så jeg håber i vil hjælpe lidt?.Det ville være rart hvi... -
Aristoteles tragedie
ForumindlægHey vi har opgivet Ødipus til old-eks, og derfor vil det være relevant at komme ind på Aristoteles tragediemodel. Er der nogen herinde, som har en detaljeret og god måde at forklare den på, helst med de rigtige fagtermer, tAK! :) -
dialog med læren under eksiminationen
ForumindlægHej :)JEg sidder her og er igang med at forberede mundtlig matematik eksamen, og jeg synes virkelig det er SVÆRT..Der er nogle ting jeg er i tvivl om.. blandt andet er jeg meget usikker på hvad jeg skal vise/bevise på tavlen og hvad jeg "blot" skal vide og kunne snakke med min lære om u... -
Spørgsmål angående eksamen
ForumindlægHej!Jeg sidder og læser til eksamen, og kom til at tænke på.. Står der på den tekst man trækker noget om hvor den kommer fra?Altså hvis det er en kristen tekst, er det så tydeligt fremført på den? -
tilvækst?
ForumindlægNogle spørgsmål til fysik(nørderne):tilvækst - er det altid negativt? (og hvad så med delta? det synes jeg min lærer siger, men jeg forstår det ikke helt for tilvækst er jo en stigning?MVH. parisa -
Oversættelse .. HJÆLP
ForumindlægKan i hjælpe mig med at oversætte dette til engelsk... det er til egen brug.. For jeg har nogle stundenter boende her.. og de skal overholde disse regler...Hjælp ...!HUSHOLDNINGKøkken:Kan benyttes fra 6.00 til 24.00, men med undtagelse fra 17.00 til 19.00.Benyt kun den lille ovn, ikke den store.A... -
Metrum
ForumindlægHey FolkensUndrer mig bare om hvordan man finder metrum i dette:I alle de riger og lande,Hvorhen jeg i verden foer,Jeg fægted med åben pandeFor hvad jeg for alvor tror.En ørn var mit hjelmemærke;På brynjen stod korsets tegn.På skjold bar jeg løverne stærkeI hjerternes milde hegn.Når mænd jeg kast... -
Må man det?
ForumindlægHej, Må man egentlig tage sine notatater hjemmefra med til selve eksaminationen? Altså også dem der er lavet på com? På forhånd tak! -
f''(x)
ForumindlægJeg skal sætte denne ligning i f''(x) men har set på den fra alle sider og kan simpelthen ikke finde en måde f(x)=18Ln(x)-x2 , x>0 -
REDUCER
ForumindlægHJÆLP MIG! -
Differentialregning - hjælp?
ForumindlægBestem f'(x) når f(x)=2x f(x)=x^2 Jeg forstår ikke helt hvordan man skal gøre det her? nogen der kan hjælpe? -
vækstrate
Forumindlæghalveringskonstant = 5 find vækstrate for en eksponentiel sammenhæng... hjælp -
vand
ForumindlægNogle bud på vand's kemiske egenskaber ,gerne med eksempler. Hvordan vand reagerer med syre,ligeledes gerne med eksempler. (formler! H2O + osv ) Hvis du har et godt link,så vil det også være fint. På forhånd tak -
SYMPOSION PLATON
ForumindlægHvad kan man snakke om hvis man skal analysere aristofanes og sokrates tale i symposion? Har styr på handlingen men ved ikke rigtigt hvordan jeg skal analysere den og hvad man kan perspektivere til. -
Har de sorte/religiøse grupper ind..
Forumindlæg- Har de sorte eller de stærke religiøse grupper indflydelse på USA's 2008 Election ? .. :) Vil virkelig gerne høre forskellige meninger, derfor under debat :).. -
Rentesregning
ForumindlægHej jeg har en opgave her jeg ikke kan finde ud af jeg håber at der er nogle der kan og vil hjælpe mig :) Hvor meget har man indsat på en konto i 1988, hvis der i 2009 blev udbetalt 35.000 kr. hvis renten var 10 % p.a. indtil 1997, og derefter 5 % p.a. med helårlig rentetilskrivning? ...
