Søgning på: fysik a stx. Resultater: 18281 til 18300 af 154720
-
Samfundsfag ideologier
Forumindlæghej skal skrive om idelogien socialisme i samfundsdag og om den er progressiv eller regrassiv idag ? nogle der kan forklare om det eller et link til hvor jeg kan læse om det ps går i gf på stx -
Produkt til OSO
ForumindlægHeeej! Jeg skal lave et kreativt produkt til min OSO. Mit emne er "Valget mellem STX og HHX" Det må ikke være: PowerPoint, Prezi eller et interview Tak på forhånd! -
haster, kvadratsætninger
Forumindlægjeg skalk give en geometrisk fortolkning af disse 2 sætninger.. (a+b)*(a-b)+b^2 = a^2 (a-b)^2 + 4ab = a^2 + b^2 + 2ab håber der er nigen der vil hjælpe -
Reduction
ForumindlægHvordan reduceres et stykke som dette: ((a^5/6 · b^-3/4)^2 · a^-2/3 · b^1/8) / (a^-1/2 · b^-5/4 · a^3/4 · b^0 · a^1)?Jeg er lost! -
Påvise afstandskvadratloven
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med en rapport i fysik omhandlende afstandskvadratloven. Jeg har indsat vore målinger i LoggerPro og defineret grafen efter funktionen I=A/r^2 efter definitionen af afstandskvdratloven. I er naturligvis intensiteten af de radioaktive partikler, altså vores tælletal pr. 100.... -
Vektorer
ForumindlægOm to vektorer a og b gælder det at : længde af a=3 længde af b=5 og vinklen imellem dem=60º. Beregn længden af a-b.; det har jeg gjort vha. cosinusrelationerne og fået at længde a-b=4,359. Bestem tallet t, således at vektoren a-tb står vinkelret på a.; den kan jeg ikke rigtig få til at gå op, er... -
fremskrivningsfaktor
Forumindlæghvordan beskriver man fremskrivningsfaktor? og hvad betyder a for en lineær-eksponentiel funktion? -
deter.
Forumindlægopgave: om vektorerne a og b oplyses at vektor a * vektor b =4 , og determinat(vektor a og b)=-3 -bestem vinklen fra vektor a til vek b??..... forstår ik hvad jeg skal??..er der nogen der kan hjælpe -
reducer? :S
Forumindlægheej.. jeg skal reducer udtykket herunder , men er losst :S (a-b)(a+b)+b(a+b)-a^2 Min forslag: a+b*a-b+ba+bb-a^2 a går ud med a og b med b , så derfor ab^2 ?? passer det? synes det er helt forkert? pleas hjælp. har aldrig forstået det:S -
Skifte gymnasium i slutning af 1g
ForumindlægHej SP Situration er den, at jeg gå i 1g på en naturfagligstudieretning med kemi A, mat A og fysik B. Mit problem er, at jeg ikke bryder mig om kemi A, og jeg ønsker at skifte studieretning. Det sociale i min klasse er hellere ikke i top, da største delen af dem der går i klassen er drenge, og ... -
NTC-modstand
ForumindlægHej, jeg ved godt den her opgave har været oppe at vende flere gange, men jeg tager den op igen, fordi jeg ikke føler svarene på de andre tråde klarede problemet. Opgaven lyder: En NTC-modstand er en komponent, hvis resistans er en aftagende funktion af temperaturen. Grafen viser, hvordan resist... -
Én opgave. hurtigt.
ForumindlægJeg har brug for hjælp. Jeg håber i ville hjælpe mig. jeg har en tabel der viser sammenhørende værdier af temperaturen T (målt i 0C) i en fryser og holdbarheden D (målt i døgn) af en rullepølse, der opbevares i en fryser. Tabel: Temperaturen T: -25 -20 -15 -10 Holdbarheden D: 280 154 91 49 ... -
Matematik b 2007
ForumindlægNogen som har matematik b 2007 eksamenssæt - facit "IKKE FOLKESKOLE" -
droppe ud
ForumindlægHej, jeg spørger fordi jeg går i 1.G stx. jeg begynder at føle om stx overhovedet er det rigtig for mig, jeg får såen rimelig fine karakter, de kunne selvfølgelig vlre bedre. min mor er meget tit på nakken angåedne lektier og aflevering men om jeg har lavet det og spørger op til flere gange om da... -
Lidt hjælp søges!
ForumindlægHej! jeg er igang med at suplere fysik på vuc og vil lige spøger om der ikke er nogen som kunne hjælpe mig med disse spørgsmål. det er ikke noget svært noget men jeg er ikke sikker på hvordan jeg kan lave det. Det vil være super hvis der var nogen som kunne forklare mig hvad det er jeg skal gøre.... -
Reducering
ForumindlægHvordan reducerer jeg a^2*b+a*b^2? Tak på forhånd. -
Matematik hjælp
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af hvad dette regnestykke skal give? (1-a)(a i anden+1)-a(a-1) -
Min lærer bortdømmer mig!!!!
ForumindlægHej.. Jeg har netop fået en fysik-rapport tilbage - jeg var denne gang sikker på, at jeg havde lavet en kanon-rapport, og til min store overraskelse stod der i bunden 02!! :O Derfor er mit spørgsmål. Er der nogen, der ved hvor man kan ingive en officiel klage?? Jeg er helt sikker på, at en ande... -
At dumpe et fag?
ForumindlægJeg skal til nogle mundtlige studentereksamener her om ikke så længe og jeg har efter sommerferien formentlig tænkt mig at starte på dtu. for at komme ind på dtu skal man have et snit over 8 og samtidig have haft matematik og fysik på højt niveau (ihvertfald på den retning jeg kigger på). Men hva... -
Elektromagnetisme-hjælp!
ForumindlægHey!!!!!!jeg sidder lige og laver en fysik rapport om ELEKTROMAGNETISME og er stødt på tusind-kroners spørgsmålet HVAD ER ELEKTROMAGNETISME!TJA....jeg har fundet ud af at elektromagnetisme er en magnet der består af en jernkerne og en spole! men hvad er en jernkerne?og hvad er en spole!mine svar:...
