Studievalg og videregående studie

Skifte gymnasium i slutning af 1g

23. februar 2016 af MarieAmaliee (Slettet)

Hej SP

Situration er den, at jeg gå i 1g på en naturfagligstudieretning med kemi A, mat A og fysik B.  Mit problem er, at jeg ikke bryder mig om kemi A, og jeg ønsker at skifte studieretning. Det sociale i min klasse er hellere ikke i top, da største delen af dem der går i klassen er drenge, og jeg ikke rigtigt har nogle pige venner. Jeg kan virkelig ikke lide kemi, men jeg elsker derimod at have mat A, og det er faktisk også mit bedste fag.

Først undersøgte jeg om det var muligt at skifte klasse på mit nuværende gymnasium, da jeg faktisk rigtig godt kan lide det gymnasium jeg går på. Men alle de samfundsfaglige klasser var fyldt op. Jeg ringede derfor til at andet gymnaium, hvor de tilbød mig en plads på linjen Samf A, hvor jeg kan hæve mat til A. 

Men jeg er bare meget i tvivl om det er forsent at skifte nu og specielt nu når det er til et helt nyt gymnasium og ny studieretning. Hvis der er nogle der har erfaring med dette ville det være rart at høre jeres mening?:)


Skriv et svar til: Skifte gymnasium i slutning af 1g

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.