Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 18361 til 18380 af 21415
-
Nogen der ved?(Fransk)
ForumindlægHej er der nogen der ved hvor meget man skal have i gennemsnit hvis man vil læse til fransk på uni. -
Dansk Folkepartis magt
ForumindlægHej! Jeg mangler eksempler på hvordan DF har vredet armen om på regeringen, eller har opnået noget, som det ikke lykkedes socialdemokraterne, eller har sat K på plads. Jeg skal bruge det til min diskussion om, om DF ville få mere indflydelse som medlem af regeringen, end de har nu. På forhånd tak. -
Karaktere !
ForumindlægHej !Jeg har ca. et snit på omkring 9,5 !Det vil jeg jo selv sige er flot, men jeg vil samtidig gerne have det højere...I vores klasse er jeg en af de "populære" og jeg er samtidig en stræber, så på den måde kan man sige at det jo er perfekt...At der så bliver snakket om gode og dårlige... -
Mangler kreativitet?
ForumindlægHej, jeg mangler desperat nogle ideer! Jeg skal til at starte på mit billedkunstprojekt, og jeg har overvejet nogle temaer/emner. Jeg vil gerne male et maleri. Jeg mangler dog desperat nogle ideer til, hvordan jeg kan udtrykke følgende temaer: - Kontraster (såsom abstrakt/ikke abstrakt) - Frih... -
Vinkelrette parameterkurvers punkter
ForumindlægHejsa Jeg skal finde de punkter hvor nedenstående parameterkurver er vinkelrette på hinanden: Vi har parameterkurverne: x(t)=-21*t2 + 42t - 15 y(t)=21t2 - 24t - 9 og a(t)=42 - 42*t b(t)=42*t - 24 Efterfølgende har jeg taget prikproduktet af ovenstående og fået dette til: 1764t3 - 4158t2 + 2592t... -
Dm(f) og Vm(f) ud fra en funktion
ForumindlægHej alle Jeg sidder ligenu og knokler med en hjemmeopgave, men er desværre gået i stå ift. udregning af værdimængden hvis får oplyst definitionsmængden samt funktionen - også omvendt. Jeg får følgende at vide: f(x)= 2/3x +2 og Dm(f)=[-3,5[ Jeg ved at definitionsmængden er alle de x-værdier s... -
kapacitans
ForumindlægJeg har brug for hjælp med 2'eren og 3'eren i den vedhæftede fil -
International handel / protektionisme
ForumindlægHey friends!!Jeg var syg i 2 uger da vi gennemgik denne del af pensum, så jeg håber I kan hjælpe mig med denne opgave! Det er en slags prøveeksamen, så det er rimeligt vigtigt!!Det drejer sig om International handel og protektionisme. Hvilke handelshindringer kan det enkelte land tage i anvendels... -
Oversættelse
ForumindlægHejsa allesammen, er der nogen som geniale til fransk og lige gider kigge denne oversættelse igennem for mig?? ville være super, det er fra dansk til fransk: Gestapo ved, at der er jøder på kostskolen. En morgen træder nogle tyske soldater ind i skolegården. Alle kostskolens elever skal stille s... -
hej jeg den her spørgsmål som jeg bare ikke kan få svaret på og det ville være supper hjælpsomt hvis i kunne hjælpe.
ForumindlægOfte vil det opfattes sådan, at hvis du forbedrer et samfundsøkonomisk mål, vil du kunne skade et elle flere af de andre. Hvis danmark vælger at satse meget massivt på forbedring af miljøet, hvilke konsikvenser kan det så have for de andre mål? -
Afslutningsark-eø
ForumindlægHi.Jeg ville høre om der er nogle der har lavet HHX's afslutningsopgave fra januar 2003?Min vil ikke stemme... -
Monetarismen
ForumindlægEr der nogen som kort kan opridse de vigtigste træk for monetarismen? Ideer, virkemidler osv. -
Oldtid eksamen
ForumindlægJa så er min næste eksamen oldtidkundskab. Og jeg har nogle spg. hertil, som jeg ikke helt kan finde svar for i de gamle tråde.Som jeg har forstået det, så får man en kendt tekst, f.eks. en side fra iliaden og et kendt monument? Derefter skal man sætte sig ind 25 min for at forberede til fremlægg... -
Eksamen
ForumindlægHej! Er der nogle der ved, hvordan en eksamen i samfundsfag på mellemniveau forløber? Hvordan griber man det an? Og får man tabeller? -
2.g og 3.g - hvad skal jeg op i?
ForumindlægHej. Jeg har i år afsluttet kemi, biologi og musik. Næste år får jeg Matematik og Samfundsfag på A-niveau. I 3.g vil jeg enten vælge engelsk eller erhvervsøkonomi.Mit spørgsmål er, hvad tendensen er mht. mundtlig eksamen i 2.g og 3.g, når man har været oppe i biologi i 1.g.1) Lad os antage, at je... -
EU-valget
ForumindlægHmm er de forskellige debatører herinde tilfreds med valget?Personligt er jeg ganske tilfreds eftersom Anders Samuelsen blev valgt idn for liste B (Radikale).Lige nu ser Anders Fogh skuffet ud, hvilket vist også er forståeligt. -
übertheory
ForumindlægDet er jo i teorien ganske ejendommeligt, at universet lader sig definere via matematik - vi opererer med formler der gennem n aksiomer danner en harmonisk, logisk struktur. Disse ”postulater” som umiddelbart forekommer ubevislige regnes for matematikkens byggeklodser og kun obskure sind tør stil... -
HJÆLP Nedarvning 2
Forumindlæghej Jeg skal bestemme nedarvningen for vedhæftede stamtræ, men er ret meget i tvivl . Tror den er kønsbunden recessiv, eller kønsbunden dominant. Tak på forhånd -
udenrigspolitik?
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive SRP her snart - Historie og Samfundsfag og jeg har et par grundlæggende spørgsmål til mine fokuspunkter, som jeg håber I er vilige til at hjælpe mig med! 1. hvordan kan jeg undersøge samarbejdspolitikens indflydelse på danskernes selvforståelse(af udenrigspol... -
Dansk
ForumindlægHej, er der nogen som har lavet opgaverne i SKRIFTLIG DANSK STUDENTEREKSAMEN MAJ 2003eller HØJERE FORBEREDELSESEKSAMEN VINTEREKSAMEN 2003-2004
