Søgning på: fysik og kemi noter. Resultater: 18361 til 18380 af 39386
  • Organisk/uorganisk

    Forumindlæg
    Nogen der kan give eksempler på organiske og uorganiske stoffer? Også gerne hjælpe mig med eksempler på dannelse af carbonsyrer ud fra carbondioxid og vand? + Carbonsyrerns reaktion med vand? Håber nogen kan hjælpe da det er vigtigt til min eksamen på fredag.
  • Aminosyrer eller generel forståelse af NH3+

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og læser om aminosyrer. Jeg studsede over hvordan det egentlig kan lade sig gøre at Nitrogen (N) som jo normalt har tre bindingsmuligheder danner bindinger med C og samtidig 3 H atomer. Dette ses i alle aminosyrer da deres miljø er ioniseret. Jeg forstår godt at carboxylsyregruppe...
  • energi

    Forumindlæg
    beregn hvor meget energi der er i mL hydrogen? Det lyder så enkelt, men jeg er gået helt i stå med spørgsmålet. nogle som kan hjælpe?
  • 2.g eksamen før jul

    Forumindlæg
    hej hvad er det for nogle eksamener man skal op til i til jul i 2.g eller hvad går de ud på.
  • strukturformel

    Forumindlæg
    Hej, nogen der kan hjælpe lidt med opgaven? Skriv strukturformlen for den simpleste tricarboxylsyre. Findes der mange måde at lave det på og hvordan skal jeg vide hvilken der er den simpleste. ? på forhånd tak
  • Bestem antal dobbeltbindinger i alkylgruppe ud fra iodtal

    Forumindlæg
    Jeg havde egentlig skrevet hele spørgsmålet ind, men kom til at slette det. Nu vil jeg ikke skrive det ind igen i detaljer, men kan nogen sige, om følgende er rigtigt? Der er foretaget en analyse af emulgatoren A, som er rent monoglycerid (søg på wiki-> monoglyceride - billedet/figuren viser d...
  • Stærk syre/ base

    Forumindlæg
    Hvis man har en række molekyler og man skal afgøre hvilken der er den stærkeste syre eller base? Nolge der kan forklarer, om det er bestemte grupper man skal se på? eller hvordan ved man det? Eller er der et sted jeg kan læse om detk På forhånd mange ta
  • organisk og uorganisk

    Forumindlæg
    Hvad er uorganiske forbindelser og organiske stofklasser? :)
  • Molekyle eller kemisk forbindelse?

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg har et hurtigt spørgsmål om, hvorvidt molekyler og kemiske forbindelser er det samme. Er der nogen forskel på dem? Tak på forhånd
  • EKSAMENSSP. LIGEVÆGT

    Forumindlæg
    hvordan kan man med kendskab til den kemiske ligevægt optimere udbyttet i en kemisk proces?
  • Ingeniør

    Forumindlæg
    Hej online people :) Jeg har gået og tænkt på det ret længe nu, nemlig hvad jeg gerne vil være/eller kan blive, når jeg bliver ældre :) Jeg er kommet frem til ingeniøruddannelsen :) Ved godt, der er flere slags, men ikke maskineingeniør, software osv. Men civilingeniør, eller noget der udvikler p...
  • Stofomsætning i havet

    Forumindlæg
    Hej Jeg prøver at forstå en figur i min bog. Men der er desværre ikke rigtigt forklarende tekst til den. Jeg forstår ikke helt hvad der sker i den øverste cirkel. Altså primærproduktion --> biomasse --> nedbrydning --> næringssalte. Håber i kan hjælpe mig :-)
  • udbytteprocent

    Forumindlæg
    Hej (: Er lidt i tvivl ang. udbytteprocenter. Hvis man fx. har en praktisk udbytteprocent på 70 %, er det så dårligt? Og hvad er det helt præcist en praktisk udbytte procent, fortæller os noget om??
  • alkohols opbygning

    Forumindlæg
    Nogle her inde som kan hjælpe mig med at svare på følgende: Redegør for hvordan alkohol er opbygget, hvor man også kommer ind på polaritet, intermolekylære bindninger, atomer, elektronparbindinger og intramolekylære bindninger
  • Hvor meget vokser neglene om måneden,og hvor meget smider affald smider en dansker ud om året.

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan give et ca svar. Tak på forhånd.
  • Hvordan kan jeg få lov at bruge \textsc{} i overskrifter?

    Forumindlæg
    Som det ses i mit minimale eksempel nedenfor, kan jeg ikke få lov til at skrive dele af min overskrift med kapitalære bogstaver. Det kan godt lykkes, hvis jeg dropper lmodern pakken, men det er jeg ikke ligefrem interesseret i, da det hele kommer til at se ud af h. til. Nogen der kan hjælpe? \...
  • fældningsreaktion

    Forumindlæg
    En der kan forklare mig hvordan man gør ? med opgave 1 og 2 ? jeg er med på hvordan man ganger og dividere ang den pyramide, men hvordan sættes det op og hvordan gør man ? Fil vedhæftet
  • Hvorfor opløser upolært upolært?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal forklare hvordan pentan opløser fedt, sker der en reaktion eller bliver stofferne tiltrukket af hinanden?
  • Fermentering ethanol

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal forklare følgende: Forklar hvordan man kan beregne sig frem til det teoretiske udbytte af ethanol ved en fermentering. Er der en som vil forklare mig hvordan dette gøres eller eventuelt kender nogle steder man kan læse sig frem til det?
  • oxidationsmiddel

    Forumindlæg
    Hvad er oxidationsmiddel?