Søgning på: de måske egnede. Resultater: 18381 til 18400 af 29788
-
Dansk-historie opgave - fra enevælde til demokrati
ForumindlægI DHO har jeg skrevet om Enevældens fald (1848) hvor den så gik over til grundloven. Historiedelen er færdig - men nu skal jeg bare have skrevet danskdelen - hvor jeg fx skal analysere et digt eller noget - men kan slet ikke finde noget. Nogen der kender et godt digt som handler om enevældens fal... -
Salte, syrer og baser!
ForumindlægJeg er lidt forvirret der står i min bog (Ny prisma 9, side 17) at mange SALTE indeholder OH--ionen... men mener de ikke at mange BASER indeholder OH--ionen? og så står der også længere nede på siden at ved Ammoniak NH3 er der NH3+ og OH- ioner i vand, men hvor kom OH- fra? Kom det fra vandet, ... -
Nedbør
Forumindlæg- Hvor i Europa falder en stor del af nedbøren som stigningsregn? - Nogle sider hvor man kan læse om hvor det regner mest. I troperne eller i de polare egne. Og hvorfor det regner mest i det sted? -
Hjælp
ForumindlægHej jeg er igang med en regnestykke. Er der en der kan tjekke om jeg har regnet rigtigt vedrørende enheder. Regnestykket ser således ud: P=A*Vv*P*g*h P=(0,5m*0,7m)*o,75m^3/sek*2000kg/m^3*9,82m/s^2*3m. m og m går ud med hinanden. m^3 og m^3 går ud med hinanden. (p)=kg*s^2*m^3*s=J/S=W Dvs. at... -
Linje i rummet
ForumindlægI forhold til vektorer i 3D hvorfor er det så at man ikke kan beskrive en linje i rummet vha. en linjes ligning, og må i stedet beskrive den ved parameterfremstilling? -
12-tallet
ForumindlægHej! I dag var jeg til dansk mundtlig eksamen, prøveform B. Det jeg undrer mig over er, at der delvist var en person, hvis analyse varede fem minutter, der fik 12 og derefter en person vis analyse varede hele prøvetiden, som også fik 12. Jeg troede at, man blandt andet skulle bevise igennem en... -
Prospect theory (weighting function)
ForumindlægHej; Jeg sidder med en opgave (med vejledende løsning på), dog kan jeg set ikke forstå beregningen. Opgaven lyder som følgende; Antag en person med følgende værdifunktion, under prospect theory; V(w) = w^0,5 , når W > 0. V(w) = -2(-w)^0,5 spm. b) Antag at denne individ vægter værdier ve... -
Utilfreds over eksamensforløb i DIO
ForumindlægHej Jeg har lige været oppe i dio-eksamen, hvor jeg har fået en karakter, som jeg ikke mener afspejler min egentlige præstation. I mit eget oplæg kom jeg efter min mening ind på alle punkter som står skrevet i bekendtgørelsen: "Bedømmelsen er en vurdering af, i hvilket omfang eksaminande... -
Hjælp med SU
ForumindlægHejsa Det virker som et dumt sprøgsmål, men er SU og SU-stipendium det samme? Jeg har fået afslag på min ansøgning om SU (jeg er blevet optaget på University of Aberdeen, Language&Linguistics), med den begrundelse at jeg ikke kan få SU-stipendium efter som at det kun er master/kandidat som er... -
Tage 2.g om?
ForumindlægHej Jeg går på 2g (STX) og har desværre ikke fået en god karakter (fik 00) fra min sidste eksamen, som trækker mit snit vildt meget ned. Lige nu ligger mit gennemsnit på 3,6, og der er stadig to eksamener som jeg skal op i. Jeg undrer mig så over, om jeg kan tage 2g om, hvis jeg går op til de t... -
Spørgsmål?
ForumindlægHvilke spørgsmål kan læreren spørge ind til i ens AT-fremlæggelse? Altså hvis jeg har nu har fremlagt, hvad vil han/hun så typisk spørge ind til? -
Sætninger til Scholarship Application
ForumindlægHej Alle. Jeg er i gang med at skrive et Scholarship Application til en opgave i 8. klasse, men jeg har ret svært ved at høre om det er en blanding af dansk og engelsk, har i nogle gode triks, tips eller opgaver der er godt at vide noget om for at lære det mere? Kan man fx godt sige: 1. That is... -
Kontraktmodellen til det er ganske vist eksame imorgen haster:-)
ForumindlægHej SP;-) Jeg skal til eksame imorgen meget tidlig, jeg har øvet og fået hjælp fra jer her inde fra tusind tak for det! Men jeg mangler bar et punkt det er analysemodellen, jeg har valgt kontraktmodelen, ( mange kalder den, hjemme ude hjemme) Men kan ikke helt forstå den har søgt på youtube, osv.... -
Komplekse tal
Forumindlægc) Hvad menes der med den anden løsning? For z2? -
Hvordan laver man en god perspektivering?
ForumindlægJeg skal perspektivere "Forladt. Dog ej af venner i nøden" med "en bøgeskog i maj" og "Onskan", til min prøveeksamen i dansk. Problemet er bare, at jeg ikke ved så meget om perspektivering, og i hvert fald ikke noget om hvordan man laver en god én... Nogen der kan ... -
Analyse - kortfilm “Pistol”
ForumindlægHej jeg har trukket kortfilm, og jeg har valgt kortfilmen Pistol. Jeg har analyseret alle punkterne, men sidder fast nu, fordi jeg ikke kan finde de 3 vigtigste punkter, som jeg skal gå i dybden med. Er der nogle der kan hjælpe mig med at finde de vigtigste punkter?? -
radius (areal af cirkel)
ForumindlægHej Er der nogle, der kan hjælpe med følgende opgave? Jeg ved, at for at finde arelaet af en cirkel er det følgende formel man skal bruge A (cirkel) = pi(3,14)*r^2, men når jeg beregner det bliver det bare til A(cirkel)=3,14*36, hvilket er = 113,04, men det virker ikke til at jeg kan bruge et t... -
Fortrudt kvote 2
ForumindlægHej allesammen! Situationen er den at jeg er blevet optaget på medicin på kvote 2, men jeg har lidt fortrudt at starte på et studie i år. Derfor tænker jeg at afvise optagelsen og så istedet søge kvote 2 igen næste år. Spørgsmålet er imidlertidig om min ansøgning, hvis jeg søger optagelse i... -
Fik SU i juni og får igen i august, MEN ikke i juli - hvorfor?
ForumindlægHej alle :) Jeg har et spørgsmål omkring SU. Min kæreste har fået SU i månederne op til juli, og sidst i juni, og får igen fra august og videre frem. Men på su.dk, står der han ikke får udbetalt SU i juli 2014. Hvordan kan det være? Det er den samme uddannelse han går på, både før og efter som... -
Matematik og adgang til videregående?
ForumindlægHej! Jeg har to spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe med:) 1. Hvis man fik 2/2 i årskarakterer og 00/00 til eksamen på B niveau (dvs. ikke bestået), og man søger ind på et studie hvor matematik C er adgangskrav, betegnes man da som bestået af C niveauet? 2. Hvis man søger ind på en uddannelse...
