Søgning på: hitlers tale. Resultater: 18401 til 18420 af 59860
-
HJÆÆÆLP HASTER PLEASE :(
ForumindlægHej jeg sidder her med alt i alt to opgaver jeg simpelthen ikke kan finde ud af :(. Håber der er nogle derude der kan hjælpe mig. her er linket til opgaverne: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/080919_opgave_2HF_082_matC.ashx Der er tale om opgave 3 og 4. PÅ FORHÅÅÅ... -
Forstår ikke?
ForumindlægI et koordinatsystem er tre punkter givet ved A(3,0), B (0,5) og C(2,t), hvor t er et tal. Bestem AC(vektor) udtrykt ved t. but how? -
Fusionsproces
ForumindlægHej, Mit spørgsmål er hvordan Solen kan udsende elektromagnetisk stråling herunder UV-stråling - jeg ved godt at der er tale om en fusionsproces, men hvad er det der sker i selve fusionsprocessen og i opløbet til fusionsprocessen (altså før processen)? -
hjææælp
Forumindlæger der nogen der kan hjælp mig med at finde materialer til min AT. opgave. jeg skal have nogle statistiker om slavehandel, trekantshandel og hvordan navigerede de til Guldkysten og de vestindiske øer på det tidspunkt.(1300- 1800 tallet). Emnet er Rejse. på forhånd tak -
Andengradsligning
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg er ikke den bedste til matematik, og er lidt usikker på denne opgave: Bestem tallet k i følgende andengradsligning således at ligningen mindst har en løsning (k - 3)x^2 + kx - 1 = 0 Hvis i ville hjælpe, kunne i så ikke forklare det meget pædagoisk? /Frederik -
Hvornår er Fukushima godt igen
ForumindlægHej, Jeg sidder med en srp, og skal finde ud af hvornår Fukushima er sikkert igen, hvordan gør jeg det. Jeg tænker jeg skal finde halveringstiden og alt det, men kan ikke rigtigt finde ud af hvilke tal jeg skal bruge Alt hjælp tages imod med kyshånd -
Andengradsligning
ForumindlægHej Studieportalen, er der nogen som kan hjælpe med nedenstående opgave? Bestem tallet k i nedenstående andengradsligning således at ligningen har mindst 1 løsning: (k - 3)x2 + kx - 1 = 0 -
Taksonomiske niveauer
ForumindlægHej :) Jeg er ved at lave mit tale papir til min ep eksamen. Jeg har valgt at skrive i geografi og samfundsfag, om drivhuseffekten. Men hvordan bruger man de taksonomiske niveauer i geografi?? -
HJÆLP! :(
ForumindlægHej sidder med to matematik opgaver som jeg ikke kan løse. Her er opgavesættet http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/081212_opgave_2HF083_MAC.ashx Der er tale om opg 1 b og hele opg 2. På forhånd taK! -
Funktionen f(x) = b*a^x
ForumindlægFunktionen f (x)=b⋅ax opfylder, at f (3)=1 og f (6)=8. Bestem tallene a og b. Er der nogen der kan hjælpe hvordan denne løses uden hjælpemidler? På forhånd tak! -
sexturisme i spanien!
ForumindlægEr der nogle der ude som kan hjælpe mig med at finde ud af hvordan den spanske lovgivning er omkring sexturisme og hvordan myndighederne forholder sig til sexturisme, samt hvad der bliver gjort for at bekæmpe sexturisme i spansk talende lande og hvem der gør noget ved det? på forhånd tak... :) -
hvad må man gange sit genms.med
ForumindlægEr det rigtig at man kan gange sit gennemsnit med et tal som jeg ikke kan huske, hvis man starter på en udd. indenfor 2 år ? + bliver ens gennemsnit ganget med 1,03 (Bonus) ? nogen der har styr på det ? -
Enzymkinitik
ForumindlægNår der er tale om en kompetitiv hæmning, og hvis inhibator koncentrationen er større end substartkoncentrationen, hvilken ændring vil det give. Jeg er med på at når substratkoncentrationen er større ind inhibator vil vmax stadig være den samme mens km vil værre større da mere substrat skal til f... -
Weird udtryk
ForumindlægBestem tallene a og b, så der gælder. (7x^2-10)/(x^3-2x) = (ax)/(2x^2-4) + b/x Nemmere at overskue hvordan udtrykket ser ud. www.wolframalpha.com/input/ Jeg aner ikke hvordan jeg skal løse opgaven :O -
Effektive spænding
ForumindlægEr det her rigtigt: Hvis man måler Maksimalspænding (Umax.) med et oscilloskop og derefter måler med et voltmeter, vil voltmeteret angive et lavere tal, fordi den har uregnet gennemsnit spændingen. Denne gennemsnitsværdi kaldes for Effektive spænding (Ueff)? -
Hjælp :-D
ForumindlægHej jeg har en opgave jeg ikke helt forstår. En cykelhandler køber en cykel hjem for 1325,00 kr. Omkostningerne til fragt o.a. bliver 85,00 kr. Hvad bliver cyklens salgspris, når forhandleren ønsker at tjene 28% (HELT TAL) På forhånd tak. :-) -
HJÆLP MIG!!!
ForumindlægHej, jeg skal op i engelsk i morgen og skal tale om at flytte hjemmefra, men jeg har virkelig svært ved at komme på noget at sige, så er der ikke nogen af jer der kan hjælpe mig med vigtige ting man skal huske eller andet?(: Tusind tak på forhånd(: -
Syntax?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skriver at x kan være alle tal (også komplekse) undtaget 0, 1 og 2. Jeg tænker ikke x=]-∞,0[ ? ]2,∞[ er tilstrækkeligt. -
Parrallelle
Forumindlæghej spørgmålet lyder bestem de tal t for hvilke de to vektorer er parrallele a=(t 2) b=(3-t t) jeg for resultatet til -2 v 3 men synes ikke rigtig det giver mening nogle der får et andet resultat -
Lige et lille spørgsmål til dansk
ForumindlægJeg arbejder i AT med fagene Dansk og Fysik, hvor jeg i dansk skal analysere nogle digte, men hvad er det vigtigste at fortælle om til eksamen? Man kan jo ikke fremlægge en hel analyse of fortolkning når der er tale om 2-3 digte?? Endvidere har man kun 10 min. taletid..
