Søgning på: naturfag eksamen. Resultater: 18401 til 18420 af 34450
-
Gsk
Forumindlæggoddag Jeg bliver - som så mange andre - student her til sommer, og det sker på et eksamensbevis som består af bund humanistiske fag (og det har jeg i øvrigt været rigtig glad for). Dog peger min sociale arv i retning af naturvidenskaben, og hvor meget jeg end ønsker at være mønstrebryder, er d... -
skr. eksamenskaraktere
Forumindlæghej med jer.. vi har idag fået vores skr. karaktere.. og jeg undrer mig over at halvdelen af klassen er dumpet i skr. MAT A ? giver det nogen mening? der var også nogle der sagde at 42 % var dumpet på LANDSPLAN?????? det giver da slet ingen mening? hvr kan man se statistikker? -
cirklens ligning giver to resultater
ForumindlægHej Hvorfor er det nu, at når jeg har anvendte cirklens ligning (x-a)^2+(y-b)^2=r^2, at jeg får to resultater, et plus og et minus resultat? Er det fordi jeg får et centrum på hver side af x-aksen? Eller hvordan er det nu det er? Mvh Birgitte -
Skr. fysik A
ForumindlægEr jeres hold også blevet slagtet? Jeg har lige talt med nogle fra min hold og jeg fandt ud af at jeg fik den højeste karakter (10) og at 5 ud af 18 er dumpet. De fleste ligger på 4. Hvordan er situationen hos jer? -
At gå om
ForumindlægOhøj :) Er der nogen her på portalen der selv har været ude for eller set til en kammerat/bekendt der har prøvet at gå et år om på en gymnasiel eller forberende uddannelse? I så fald, hvad har I indtryk af at man får ud af det, hvis man fx gør det med et ønske om at forbedre sin præstation? K... -
Matematik opgave
ForumindlægHvordan løses denne opgave? I en model for farten af en raket, der skydes lodret op, er rakettens fart som funktion af tiden en løsning til differentialligningen: dy/dt - 1/15-1 • v = 300 / 15-t -9,81, 0≤t≤14. hvor v(t) er rakettens fart (målt i m/s) til tidspunktet t målt i s... -
Lortekarakter.hjælp mig
Forumindlæghey jeg har været oppe i billedkunst,biologi og tysk, jeg er så bange for eksaminer, at jeg har fået 00 i alle 3 fordi jeg er så usikker og bange, kan jeg overhovedet komme ind på en videregående uddannelse ?. jeg får normalt gode karakter fra 4-10, men altså mit drømmeuddannelse er at blive økon... -
Hjælp - erfaringer med jura (AU, AAU og SDU)
ForumindlægHej alle Jeg overvejer at læse jura til september. Men jeg aner ikke hvor. Jeg er pt. bosat i Midtjylland og har ingen tilknytning til nogen af studiebyerne. KU er dog udelukket, da jeg har 2 børn og ikke vil flytte dem så langt væk fra netværket (plus jeg aldrig får råd til at bo i København e... -
Aalborg Uni.
ForumindlægPå UG.dk står der, at alle på HA jura studiet er blevet optaget - betyder det så, at man har mulighed for at komme ind på et snit med 4? -
Opgave om harmoniske svingninger
ForumindlægHej alle! Jeg sidder fast i nogle opgaver i matematik (muligvis også lidt fysik) til min SRO om harmoniske svingninger, og kunne godt bruge noget hjælp. Opgave 1: En Birdie er en lille legetøjsfugl, som er ophængt i en fjeder. Når man trækker ned i fuglen og slipper den, vil den svi... -
Hjælp til AT emne
ForumindlægHej (: Min gruppe og jeg skal skrive AT i fagene historie og biologi. Overemnerne er: Utopier, forudsigelser og visioner Nogle der har nogen ideer til hvad emnet kunne være og måske nogle ideer til en mulig problemformulering? -
Matamatik
ForumindlægHej jeg står med et problem jeg har ved hæftet en fil hvor der står opgaverne jeg har problemer med tusinde tak på forhånd -
Opgavehjælp
ForumindlægHejsa. Hvis der findes nogle derude som har et behov for at få lavet nogle samfundsfag opgaver imod lidt penge, så skal i være mere end velkommen til at kontakte mig. Jeg ved personligt selv at dette er en stresset tid for mange(jvf. mange kommende eksamner) , hvorfor jeg gerne giver en hånd med,... -
Vedhæft fil
ForumindlægHejsa. Nu har jeg i en tid beundret funktionen "vedhæft filer". Synes det er smart, at man lige kan tilføje fx et matematikdokument, så peecee ikke hele tiden skal benyttes til dette. Men spørgsmålet er så, hvordan denne funktion benyttes!? Har prøvet at vedhæfte en fil fra min pc, som ... -
Matematik A- netadgang
ForumindlægHej alle sammen Jeg vil spørge om der er andre der har været op i matematik med netadgang i dag? hvis der er nogen, så vil jeg gerne høre hvad I har fået, for jeg synes den var virekelig svær, og mest den udenhjælpmidler På forhånd tak -
kristendommen
ForumindlægHej ...er der nogen der har religion c,eller kan svarer mig på dette spørgsmål. For det er svært at finde et dirkte svar på selv om der nu står megte om dte på nettet. Mit spørgsmål er; hvad brugte de første kristne dåben som et tegn på?. Bliver meget glad for hvsi der er nogle der vil hjælpe. ... -
HF på gym eller VUC?
ForumindlægJeg ved ikke om jeg skal tage en HF uddannelse på gymnasiet eller VUC. Det der taler imod gymnasiet, er at jeg tror jeg måske er lidt for gammel til det (23 år), da de fleste der går på gymnasiet er i 18 års alderen (det er i hvert fald hvad jeg er blevet fortalt). Jeg snakkede med en vejlede... -
hjælp
ForumindlægHej alle. Jeg har lige skrevet min første engelsk aflevering færdig (jeg går i 1.g). Jeg vil godt gøre et godt indtryk på min lærer og ville derfor spørge om der var nogen der kunne læse det igennem. Jeg klarer mig altid bedre efter at få feedback på det jeg laver. Det ville være en stor hjælp h... -
Forskrift for vektorfunktion
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til følgende opgave, da jeg er lidt i tvivl om hvad, der menes. Funktionen f er f(x)=sin(x)+1 opgaven lyder: "Opskriv en mulig forskrift for en vektorfunktion, hvis parameterkurve er en del af grafen for f." Er det det er jeg skal bruge? Eller noge... -
FSA - skriftlig fremstilling :?
ForumindlægHej . Jeg skal i morgen op i dansk - skriflig fremstilling, og vil derfor spørge om i har nogle råd til , hvordan jeg kan forberede mig , og hvad der er vigtigt for en stil :) Og vil lige spørge om jeg må tage nogle noter med og retskrivning eller , hvad må man i det hele taget med ?
