Søgning på: dansk noter hf. Resultater: 18421 til 18440 af 56577
-
Optagelse
ForumindlægJeg vil gerne studerer psykologi, men gennemsnittene bliver sikkert høje.. tænkte jeg kunne søge gennem kvote 2, men er der bestemt erhvervsarbejde der vil give mig fordele til studiet ? eller er det bare en eller anden form for erhvervsarbejde? anden mulighed kunne være at blive aupair et år.. ... -
Analytisk Geometri - hjælp
ForumindlægHej! Endnu en aflevering, endnu et (faktisk to) spørgsmål...Opg. 28l: 2x+3=ym: ax-6=yBestem tallet a så linierne l og m skærer hinanden i punktet (1,4). Beregn vinklen mellem l og m for denne a-værdi.---a-6=4 <=> a=102x+3=10x-6 => 9/8=x2x+3=ax-6 => 2*1+3=a1-6 => 11=a11x-6=y => 1... -
Analysemodeller
ForumindlægAnalysemodeller som er nem at overskue Hej Håber at I vil hjælpe mig Jeg har en kæmpe problem, da jeg ikke kan finde ud af hvordan jeg adskiller en analyserende, aggumenterende og introduserende artikel på den bedst mulige måde. Skal afleverer stol om kort tid om sproglig manipula... -
cos, sin, tan, eftertjekning af resultater
Forumindlægkender I en side, hvor man kan taste kensdte oplysninger om en trekant ind, og så regner den de resterende sider og vinkler ud?skal lige have eftertjekket mine resultater i mat, nemlig. -
Indekstal
ForumindlægHej:) Hvordan beregner man en månedlige procentvise stigning når det gælder indekstal? -
Differentialregning.
ForumindlægHej. Jeg har fået en aflevering, hvor jeg skal først regne opgaver ud, først uden lommeregner og derefter med lommeregner. Jeg kan lige give et eksempel på en af opgaverne: 1.018. Hvordan skal jeg regne den ud uden lommeregner? Og hvordan med? Derefter er der en opgave med blandede opgaver. ... -
Hvilket gym kan du anbefale i KBH omegn?
ForumindlægHej allesammen - Jeg er 16 år gammel og skal have fundet eller i hvert fald have en idé om, hvilken gymnasium jeg vil gå på. Så kan i anbefale nogle gymnasier med STX. Jeg er vokset op i kollektiv, så det ville være super, med et gym hvor folk er sociale og imødekommende. Og så skal det selvf... -
Løsningsformel + diskriminanformel; forskel?
ForumindlægJeg skal opskrive nogle beviser for 2. gradsligningerne og -polynomier, men er kommer i tvivl.Der står:"Opskriv beviset for * Løsnignsformlen for en 2. gradsligning* Diskriminanformlen"Det er så her jeg tænker: Er det ikke det samme?Eller er den første noget med faktorisering at gøre? -
Permutation og Kombination
ForumindlægSkal skrive omkring de to nævnte emner i overskriften.. Men er ikke helt sikker på, hvad det er jeg skal beskrive? Er det noget med bimoialfordeling? -
Kromosomer
Forumindlæghttp://www.forskning.no/Bilder/1045051689.21/1045051689.21_content.jpgNår man ser kromosomer på denne måde, men ved at selve DNA-molekylet kaldes Kromosom, Altså det pakkede og oprullede DNA (Dobbelthelix) -Kan nogen forklare mig hvorfor kromosomer tegnes som det gør, fx i eksemplet foroven?Gener... -
Renter og restgæld.
ForumindlægÆgteparret Mogensen køber et hus til 2.000.000 kr. De skal betale lånet tilbage over 30 år med en halvårlig ydelse, og første ydelse betales én termin efter lånets oprettelse. Renten er 4 % pr. halvår. - Hvad er den halvårlige ydelse? Efter 20 år vinder de i lotto og ønsker at betale deres restgæ... -
politik
ForumindlægNogen der ved hvad der skete i 1850.Synes der er mange partier/ideologier der bliver splittet op i 2 retninger netop det årstal..Og Det er også der Marxismen opstår..Så et eller andet må der være sket??Mvh Eva -
proportionalitet og omvendt proportionalitet
ForumindlægJeg har fået offentliggjort eksamensspørgsmålene til muntlig eksamen til matematik c-niveau hvor et af af spørgmålene lyder sådan:Der ønskes en redegørelse for ligefrem proportionalitet og omvendt proportionalitet.Hvordan ser graferne ud, og hvordan bestemmes ligningen for en ligefrem proportiona... -
yep, så er den her!
ForumindlægHey folkensJeg har engelsk mdt. årsprøve på torsdag (den nye ordning), og ville derfor høre, hvordan jeg bedst kan forberede mig derhjemme?Hvis I har nogle guldkorn og andre gode fif, vil jeg blive utrolig glad for at høre dem :)Desuden ligger jeg på 10-11. Vil helst gerne have enten 10 eller 11,... -
Køretursdagen
ForumindlægHejsa, ville lige høre hvad der egentlig skal ske den dag man besøger hinanden.Skal man bare en og se hvordan man bor, skal der være SMÅ taler????::2835:: -
Hvad er dit foreløbige?
ForumindlægNu findes der jo sider, så man kan regne sit gennemsnit ud.. Og også sit foreløbige, dvs for de fag, man har afsluttet..Så med fare for at få at vide, at det er upræcist at regne noget ud, når man fx kun har afsluttet 2.g - så vil jeg da lige høre jer, der ikke er studenter endnu.. Hvad ligger je... -
Ohm
ForumindlægJeg har fået en opg i fysik, hvor det går ud på at finde erstatningsresistanten R. Men det er en lidt svær opg, altså jeg har faktisk ingen ideer til hvordan/hvor jeg skal begynde, fordi jeg har lærtat finde resistansen på seriekoblinger og parallelkoblinger, men ved ik hvor i denne opg der er se... -
kovalent binding
Forumindlægsidder og laver kemi rapport, og kan ikke huske hvordan man definerer en kovalent binding...nogen der ved d? -
Joseph McCarthy og kommunismen
Forumindlæganalyser årsagerne til joseph mccarthys modstand over for kommunismen samt hvilke midler han tog i brig for at bekæmoe venstrefløjen. Nogle ideer på hvad man kan komme ind på? -
Bachelor til kandidat
ForumindlægInde på ug.dk står der: "For at blive kandidat skal du have en bacheloruddannelse eller tilsvarende." Hvad er "tilsvarende" i dette tilfælde?
