Søgning på: naturgeografi c. Resultater: 18441 til 18460 af 60202
-
Bindingsenergi
ForumindlægHej Jeg skal beregne bindingsenergien i HCN + 2H2 --> CH3NH2. Der er 3 bindinger mellem HC og N. Jeg synes den her er lidt svær. Jeg kan nemlig ikke finde HCN og produktet i min tabel. Jeg tænker umiddelbart at jeg skal "splitte" grundstofferne op, for jeg kan sagtens finde værdie... -
Differentialligninger - Nogen der kan hjælpe mig i gang?
ForumindlægJeg har en opgave, hvor jeg for afvide at funktionen f, opfylder følgende:- den er løsning til dy/dt = y(0,2-ay)- f(t) -> 5000 for t -> oo (uendelig)- f(5) = 415,4Jeg vil høre om der er nogen der har nogen anelse om hvordan jeg overhovedet begynder på denne opgave, da jeg ikke aner hvordan ... -
emission
ForumindlægEn af linierne i kviksølvs emissionspektrum svarer til en overgang mellem to stationære tilstande med energierne - 1,56eV og 5,53 eVBestem liniens bølgelængde.kan ikke skrive hvad jeg har gjort for kan virkelig ikke finde ud af hvad jeg skal gøre! -
Hmm kom lige til at undre mig over...
ForumindlægJeg sad lige og var godt i gang med at læse noget kemi, da jeg stødte på ordet hydrazon? Hvad er det lige det er? Har bare aldrig hørt om det før? I følge wiki (tysk), er det et bundfald der dannes når ketoner eller aldehyder reagere med 2,4-dinitrophenylhydrazin? En der har mulighed for at forkl... -
omregning i Kemi
ForumindlægJeg skal finde stofmængden "n" af (S2O3^2-) jeg har oplysningerne:Volumen 0,086mLnatriumthiosulfat 1MEr der en der lige har en god måde!!! For er det ikke noget med at mL skal laves til L osv!!!Kristian// -
6.27 i Røde opgave bog
Forumindlæger der nogle der har den? -
Pyramide
ForumindlægHej! Jeg har fået en opgave der lyder: "Pyramiden på billedet er 8cm bred, 8cm lang og 18 cm høj. Udfold pyramiden så hver af de fire kanter stadig 'hænger fast' på grundfladen. Tegn den udfoldede figur i den rigtige størrelse, og brug pythagoras' hjælpesætning (omkring retvi... -
tegninger af carbonhydrider: korrekt tegnet eller ikke?
ForumindlægTitlen siger sig selv :-) jeg skal bar elige høre om jeg har gjort det rigtigt. Hvis ikke, kunne I eventuel påpege mine fejl? på forhånd, tak! -
Hjælp til fysik opg fra spektrum2
Forumindlægopg 1. Målelig mængdeEt af de stoffer, som undslap ved ulykken i Tjernobyl, var 137Cs, som har en halveringstid på 30år. Det er siden vurderet, at der undslap 12kg.a) Beregn aktiviteten fra 12kg af stoffet.Jordens overflade har arealet 5,1*10^14 m^2.b) Hvad bliver aktiviteten på 1m^2, hvis stoffe... -
2-methyl-2-hexan
ForumindlægHejsa ,, vi skal til at have om organisk kemi .. og vi har fået nogle opgaver og læsning for .. og opgaven lyder, at jeg skal angive struktur formlen og molekyle formlen .. men aner ikke hvor det gøre ? håber i kan hjælpe med hen ad vejen ? --> 2-methyl-2-hexan -
reducer
Forumindlægnogen der vil reducer denne her 2(a+b)2-4b(a-b) -
Hydrolysering
ForumindlægHey...Jeg er som mange andre HTXere igang med eksamnes projektet, og har i den forbinelse brug for at vide hvad en hydrolysering helt præsist er? -
integral regning
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved f(x) = ½ sinx, x € [0.2π] Bestem de stam funktioner til f, hvis grafer har x-aksen som tangent. -
Forskellige fedtanalyser
ForumindlægHvilke forskellige former for fedtanalyser kender i ud over Soxhlet analysen? Hver søde at hjælpe mig, for jeg skal bruge det til mit eksamensprojekt. Jeg ville gerne kunne lave analyserne på ost. -
Haster
Forumindlæghej jeg sidder her og laver fysikrapport om ringeapparater. som går inden under elektromagnetisme er der nogen der kan give mig lidt hjælp til hvordan jeg kan komme videre. eller nogen der ved noget om det? -
Grænseværdi
ForumindlægHvis jeg skal vise, at en funktion f : R -> R har en grænseværdi for x -> 0, er det så ikke det sammen som at vise, atfor ethvert epsilon > 0 eksisterer der et delta > 0, således at x eller er det normen af x man skal kunne vurdere mindre end epsilon? -
LoggerPro
ForumindlægHej, er der nogen, der har kendskab til LoggerPro ? Jeg ved nemlig ikk hvilken enhed der er på usikkerheden, som LoggerPro automatisk regner, når man har en graf og den regner en ligning ud... jeg har lige oploadet en graf, som et eks. hvor i kan se hvad jeg mener.. fx: A:A=9,392 +/- 0,04131. ... -
Opstilning af ligning
ForumindlægHey skal opstille en differentialligning der beskriver spændingen U2 som funktion af tiden t givet ved en funktion U1. hvordan skal jeg gøre dette? jeg ved det sikkert godt men kan virkelig ikke lige komme i tanke om det -
Hjælp og det haster - Matematik på b niveau
ForumindlægHey alle. Jeg har nogle spørgsmål som er stillet således: 1. Gør rede for formlem for parallelforskydning af grafn for en funktion f over i grafen for en funktion g 2. Grafen for funktionen f underkastes en paralllforskydning givet ved vektoren (-2 (øverst) 3 (nederst)) - Hvorved fremkommer g... -
Løsning af ligning :s
ForumindlægHvordan løser jeg ligningen (x+1)(x-1)(x^2+1) = 0 ?? Vil blive meget glad hvis en viste udregningen frem til løsningen af x, fordi det forstår jeg meget mere af en sætnings forklaring ;)
