Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18461 til 18480 af 20689
-
Cylinder på skråplan
ForumindlægJeg har et spørgsmål til en opgave jeg er stillet, spørgsmålet lyder: En cylinder ruller 2m ned af et skråplan,der har hældningsvinklen a=20 (grader), cylinderen er 20cm. Den starter fra hvile og turen måles til 1,51 sek. Spørgsmålet er så om cylinderen er hul eller massiv? Håber der er nogen d... -
Folkeskolelærer
ForumindlægHvad tænker i på, når i tænker tilbage på jeres lærer i folkeskolen? -
Bohr og EInsteins diskussioner
ForumindlægHej hhvad var det helt præcist Einsteins og Bohrs diskussioner gik ud på? -
Hvad kan en transistor
ForumindlægHejsa Hvad kan en transistor perspektiveres til udover at de findes i computere osv? -
Strømning gennem rør system
ForumindlægHej hjælpere! Jeg sidder med en opgave ang. strømninger gennem et rørsystem, hvoraf 1 af rørene har 0,5 i modstand hvor alle de andre har 1.. jeg synes denne opgave er utroligt besværtligt formuleret og jeg har prøvet i2 dage nu at komme videre.. jeg har løst opg. 1 og lavet de 8 ligninger, med ... -
Archimedes lov
ForumindlægEn 12 cm tyk isflage med et areal på 20 m^2 flyder på havet. Isens densitet er 0,92 g/cm^3 og vandets 1,03 g/cm^3 a) Hvor dybt synker isflagen? b) Beregn den brøkdel af isflagen, som er under vand, og beregn derefter forholdet mellem isens og vandets densitet. Hvordan laver jeg det? Skal jeg b... -
udæmpede svinginger - srp
ForumindlægHvor kan man se udæmpede svigninger i dagligdagen? og er disse udæmpede svingninger: mekaniske, termiske eller elektroniske svingninger? Jeg har rpøvet at søge på nettet, men jeg kan ikke rigtig finde noget. -
AT Synopsis
ForumindlægHej folkens, Er det muligt at få en af jer til at læse min synopsis til AT? Sådan at jeg kan få lidt respons, og måske nogle forslag til forbedringer. -
24-timersprøver
ForumindlægHejsa Jeg skal i op i 3 mundtlige eksamener her inden for den næsten måneds tid (Naturgeografi, psykologi og historie) og det er alle 24-timersprøver. Jeg har aldrig prøvet denne eksamensform før, og kunne derfor godt tænke mig at høre lidt om andres erfaringer med dem. Er der nogle vigtige t... -
Den tilførte energi og delta t
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal se om der er en sammenhæng mellem den tilført energi E og temperaturstigningen ΔT ved opvarmning af vand Ud fra mine målinger har jeg fået denne graf. Kan jeg så i min konklusion skrive at "Fordi linjen er proportionel kan jeg konkludere at der er en ... -
eksamen - alt må medbringes?
ForumindlægHej, man må medbringe alt ind i forberedelseslokalet, men må man også det til selve eksminationen? Eller skal man til eksaminationen kun medbringe det man har skrevet på de gule papirer der ligger derinde og så teksten som man får udleveret? -
klods på skråplan
ForumindlægHej, håber jeg kan få lidt hjælp til følgende opgave (den er vedhæftet filen). På forhånd tak for hjælpen: a) Har tegn kraftdiagram, og de kræfter jeg har fundet på henholdsvis lod og klods er: lod: Ft = m*g = 2,936 N Fs = Ft klods: Ft = M*g = 4,91 N FN = Ft * cos(v) = 4,25 Fskrå = Ft * sin(v) ... -
livet er hååååårdt
ForumindlægLivet er hååååååååååååååårdt !!!!!!!!!!!!1 sys i ikk???? -
ikke bestået? - bestået?
ForumindlægHey Venner! Jeg ville høre hvad der skete hvis man ikke bestod? Alts¨hvis jeg nu er dumpet til eksamerne, for jeg så ikke huen?? Eller hvaD?? Jeg er ret i tvivl. please hjælp. Hvis man ikke er bestået og dumpet kommer man så ikke til translokationen?? etc.. -
udenadslære
ForumindlægMener at have læst et eller andet sted herinde, hvor der var nogle fag, der krævede mere udenadslære end andre. Nogen der lige vil forklare det nærmere? (: -
Er min SRP virkelig til et 7-tal?
ForumindlægHej alle, Jeg fik min SRP-karakter i mandags og til stor skuffelse fik jeg 7. Jeg får normalt 10 og 12 i alle fag, og både mine lærere og mine nærmeste er overraskede over min karakter. Den ødelægger virkelig mit snit og gør det væsentligt sværere for mig at komme ind på mit drømmestudie. Jeg ov... -
toppunkt
ForumindlægHej, hvordan bestemmer jeg toppunktet, hvis ikke jeg har kordinatsættet? Jeg har nemlig denne opgave, som jeg ikke kan løse: Et andengradspolynomium er bestemt ved P(x)=3x^2-6x+7 Grafen for P har et toppunkt Bestem koordinatsættet til dette toppunkt. Håber nogen kan hjælpe! -
Uddannelse
ForumindlægHej alle, Kan man få en god uddannelse for et snit på 7-8 ?? Jeg ville gerne være psykolog - men med det snit jeg kommer til at få har jeg droppet det! Derfor ville jeg spørge om i ved noget om, at man kan få et job der har noget med mennesker at gøre på sådan et relativt lavt snit?? Andre udda... -
Årsprøver!!!
ForumindlægHeej jeg skal til nogen årsprøver om nogen par uger, jeg gå i 1.g. Hvor vigtigt er de årsprøver i 1.g????? På forhånd taak. -
stof med varmefylde på 14,3?
Forumindlæghvad vil det sige hvis et stof har en varmefylde på 14,3?
