Søgning på: matematik a noter skriftlig. Resultater: 18461 til 18480 af 168518
-
graferne for funktionerne givet ved f(x) = 0,5x og g(x) =2^x a) bestem arealet af et sorte område
ForumindlægJeg skal bestemme arealet af det sorte område, ud fra de givet funktioner f(x) = 0,5^x og g(x) = 2^x Og mit problem er at jeg ingen anelse har om hvordan jeg finder ud af det, og hvilke formler jeg skal benytte ??? :/ Please hjælp! -
"a) Gør rede for, hvilken af de to grafer a&b, der viser grafen for funktionen f."
ForumindlægHej, Jeg har svært ved, at se hvordan man skal løse denne..(billedet er vedhæftet) Håber nogen gider at hjælpe -
Hvornår og Hvordan?
ForumindlægHvornår kan man tillade sig at klage over en karakter - en karakter man fx. fik til eksamen? eller bare i almindelige prøver og opgaver.Fx. hvis man i samtlige opgaver i givent fag, opnår 10, men som årskarakter får 8. Det er vel til at klage over?Og er der en tidsgrænse til hvornår man klage. Hø... -
Virksomhedsøkonomi hjælp!!!!
ForumindlægHej har lige været op i virksomhedsøkonomi skriftlig. Men jeg kunne godt tænke mig at høre om der er nogen som ved hvor mange procent % det kræver for at dumpe med 00? -
Hesiod: Theogonien
ForumindlægHej Jeg vil lige spørge om der er nogle der har noter til Hesiod: Theogonien? Tak på forhånd. -
Vekorfuntioner
ForumindlægHej, Er der nogen som vil forklare om begrebet vektorfunktion, herunder akseskæringer for vektorfunktionens parameterkurve, samt hastigheds- og accelerationsvektorer for vektorfunktioner. Det må meget gerne forkares i "dybden", fx. hvordan man ville gøre til mundtlig mat eksamen Tak... -
Naturfagseksamen! Check this out!
ForumindlægHej, jeg skal op til naturfagseksamen, og jeg får 10 (mdt.) og 11 (skrift.) i årskarakter. Problemet er bare, at jeg virkelig har svært ved at stå ved en tavle og fyre alt muligt af og bevise sætninger... :-(Er der ikke en, der har en god fremgangsmåde til, hvordan jeg læser til og forbereder mig... -
Lektiehjælp i Århus tilbydes
ForumindlægJeg tilbyder lektiehjælp på alle gymnasielle niveauer i fagene matematik og fysik. Har du en mundtlig eller skriftlig eksamen i sigte, tilbyder jeg derudover også hjælp med forberedelsen. Undervisningen kan enten foregå ved dig eller mig eller et tredje sted. Du bestemmer. Mit navn er Lars, og je... -
Vektorer
ForumindlægHej Hvordan opskriver jeg vektorernes koordinater. Jeg er med på selve opskrivningen af vektorer altså \vec{a} fx. men hvordan får jeg koordinaterne opstilles under hinanden uden en brøkstreg?? På forhånd tak...! Mvh. -
Lidt engelsk hjælp
ForumindlægNogen der ville være så søde lige at se dette igennem, ville gør mig rigtig glad.People want to have it today but pay tomorrow. That is the main reason to why people drown in debts. The most precious thing today is, the time. People want to do so many things in their life. But the problem is they... -
Analyse af bogen "A thousand Splendid suns" eller analyse af "under en strålende sol"
ForumindlægNogen der har lavet en analyse af "Under en strålende sol" af Khaled Hossseini -
Opgave 1 a (3 t) og b (2 8) skal bestemme t har i en formel for det?
Forumindlægsg -
Angiv for hver af graferne A, B og C, hvilken af funktionerne f, g og h den hører til.
ForumindlægHej. En som kan hjælpe? -
a) Hvor lang tid tager det at bremse fra 100 km/h til 50 km/h i sekunder.
ForumindlægHej, Jeg sidder med en opgave i fysik, hvor jeg ikke ved hvilken formel der skal bruges. Nogen der kan hjælpe. Jeg kender x0 og x, og det er det eneste som jeg ved(se opgaven vvedhfætet) -
det gyldne snit
Forumindlægjeg skal redegøre for der gyldne snit inden for matematikken og tallene Φ=1+√5/2 og Φ1= 1-√5/2 og følgende gælder Φ+Φ'=1 og Φ+Φ'=-1 håber at der er nogen der kan hjælpe :( -
Bestået eller ikke bestået?
Forumindlæghvis man får følgendei matematik : 4 mundtlig årskarakte 02 skriftlig årskarakter 00 til eksamen er det så bestået når man har dumpet eksamen? -
Metriske rum og lign.
ForumindlægHej alle! Så er tiden inde til at læse op til min sidste eksamen i vektorrum og metriske rum. Dett første spørgsmål har allerede meldt sig: 1) I forbindelse med Bolzano-Weierstrass sætning for point sets (punktmængder?): "It is apparent from out construction of the intervals [a_n,b_n] that ... -
Forberedelse til termins
ForumindlægHeej! Jeg går i 8. og skal snart til at have terminsprøver, det er første gang jeg skal have det og jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg kan forberede mig. Jeg har ca 2-3 uger til at forberede mig. Jeg er ret dårlig til matematik, får normalt 7,4,02 i karakter i det. I dansk har jeg både stærke og ... -
VUC og 7 skala
ForumindlægHej derude! Jeg stødte tilfældigvis inde på denne her side http://www.vucroskilde.dk/index.php?id=703 Kan det passe at den karaktere man får (7 skala) den skal ganges med det tal der står uden "Karakteren tæller (vægt): gang med" Eller er det noget jeg har misforstået? Fx får jeg 4... -
Økonomi?
ForumindlægHej. Jeg overvejer meget at søge ind på økonomi næste år, dog mest pga. det samfundsfaglige aspekt og det matematiske. Er dog i tvivl om der er for meget "regnskabs-agtigt" eller bank-agtigt i studiet? Mine andre studieønsker er jura og statskundskab, men har ikke snittet til dem desvær...
