Søgning på: dansk noter hf. Resultater: 18481 til 18500 af 56577
-
Faktorisering -andengradsligning
ForumindlægHej alle, Her er nogle definitioner som jeg er lidt usikker på. r_1+r_2= -b --> Hvorfor negativ? r_1*r_2=c MEN gælder disse kun hvis a=1?? og den her : a(x-r_1)(x-r_2) hvorfor minus-tegn i begge?? -
Billedkunst - personligt projekt
ForumindlægHej. Jeg skal op i billedkunst b, og har derfor lavet et personligt projekt, men.. Hvordan kan man opstille projektet, og hvad skal man komme ind på? Jeg har lavet parafraser over Venus, med et nutidigt perspektiv (samfundskritik af henholdsvis fedme og tynde modeller) Mvh. Andrea -
Cambridge Institute
ForumindlægHej, jeg overvejer at tag et engelsk kursus på Cambridge Institute over 6 uger 2 gange om ugen. til 2.500 kr nogle der kan anbefale det eller ikke ? -
KØBENHAVNS ÅBNE GYMNASIUM HJÆLP
ForumindlægNogen derude der går på Københavns åbne gymnasium, og vil fortælle mig lidt om det? -
Arbejde med god løn?
ForumindlægHej.. Jeg smutte en tur til Nepal og Indien her om tre ugers tid, og er derfor ved at skrive ansøgninger til når jeg kommer hjem.. Er der nogen der har nogle ideer til hvad jeg kan lave? der skal bare være en god timeløn;-) Tak på forhånd -
fysik opgave
ForumindlægEn der kan hjælpe med denne opgave? forklar at hydrogenatomet kan udsende to fotoner ved at falde fra den stationære tilstand nr.3 til grundtilstand (nr.1) nogen der kan forklare at hydrogenatomet kan udsende to fotoner? -
Dumpe 3.g
ForumindlægHey . Dette år har desværre for mig været et helvede . Jeg har flyttet fra min gamle gymnasium til et nyt (pga. vi flyttede fra vores gamle hus) og da dette skete var det egentlig ret svært for mig og det gik udover mine karakterer . (men jeg bruger dette ikke som en undskyldning, tværtimod var d... -
årskarakter
Forumindlæghej, tælller ens årskarkter, hvis man kommer til eksamen på samme fag? fx et c fag -
Gå om i 1 fag
ForumindlægJeg foventer at dumpe i et fag, og for kunne undgå det, ville jeg spørge om det var muligt at bare tage et ekstra år på det ene fag, uden at man skulle gå om i de andre fag ? -
hvad må man gange sit genms.med
ForumindlægEr det rigtig at man kan gange sit gennemsnit med et tal som jeg ikke kan huske, hvis man starter på en udd. indenfor 2 år ? + bliver ens gennemsnit ganget med 1,03 (Bonus) ? nogen der har styr på det ? -
Dumpe
ForumindlægHej, jeg r dumpet i engelsk med 00. Jeg har både været oppe skriftlig og mundtlig, jeg har ik fået svar fra de skriftlige endnu... Men jeg har haft engelsk på A og min uddannelse kræver at jeg har bestået faget. Hvad skal jeg gøre? Jeg kan jo ikke gøre det bedre, da det jo i forvejen er et A-fag.... -
Skal jeg gå 1.g om?
ForumindlægHej allesammen. Jeg har igennem 1.g gennemgået en række af operationer og det har gjort at jeg er har mistet en masse faglig viden og mit fravær er ret højt. Det ægrer mig rigtig meget, og jeg kan også mærke på karaktererne at jeg ikke er så meget til stede som jeg gerne ville være. Jeg... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægHej :D Jeg sidder med en aflevering om sandsynlighed/binomialfordeling. Følgende opgaver lyder utroligt nemme, men jeg kan virkelig ikke knække koden: Er sandsynligheden for at få een sekser i seks kast med terning = sandsynligheden for at få to seksere i tolv kast med terning?? Mit svar ... -
Ligning
ForumindlægJeg har en ligning jer simpelthen ikke kan få løst. Jeg aner ikke hvad jeg gør forkert, men jeg ved at den skal give omkring 23,5. Spørgsmålet lyder sådan her: Hvad skal temperaturen være, hvis udmattelsestiden skal være over 8 timer? t=Temperaturen u(t)= Udmattelsestiden. u(t)=0,03t2 - 0,47t +... -
Uretfærdig fysiklærer
ForumindlægHej, jeg er kommet i den uheldige situation at jeg har en fysiklærer der har en meget alternativ karaktergivning, i løbet af min tid på gymnasiet har mine standpunktskarakterer varieret i alt fra 02-12. Lige nu har jeg 12 i skriftligt og 02 i mundtligt...og der er flere i min klasse der har fået... -
Optimering af et akavrium
ForumindlægHej Jeg har en opgave, som jeg ikke helt ved, hvordan jeg skal gribe an. Opgaven lyder således: "En dyrepasser vil bygge et akvarium (en kasse med bund og uden låg). Bredden af akvariet skal være dobbelt så stor som højden for at sikre ordentlig iltning af vandet. Akvariet skal bygges af g... -
Hvad skal der til for at komme ind på et gym
ForumindlægHej. Er der nogen der kan fortælle mig hvad ens karakter skal være for at man kan tage på gym. -
STX eller HTX
ForumindlægJeg er snart færdig med folkeskolen og skal på gymnasiet. Jeg er i tvivl om hvad for en af overstående jeg skal tage. - Håber nogle kan hjælpe og give gode råd til hvilken en jeg skal vælge. -
radiograf
ForumindlægHej alle.. har lige nogle spørgsmål, jeg håber nogle kan svare på. Er der nogen der ved, om det er meget svært at udanne sig til radiograf? :) er det lige så svært som læge? er der nogel der kender noget til lønnen, hvad man skal arbejde med, mm :) ? kan jeg med et gennemsnit på 5,5 i 9 klasse , ... -
Forskrift bestemmelse
ForumindlægI år 2000 var der 109 millioner mobil-abonnementer i USA. De følgende år voksede antallet med 14% om året. a) Indfør passende betegnelser, og opstil en model, der beskriver denne udvikling i antallet af mobil-abonnementer i USA. jeg ved ik hvilke model der er tale om ? lineær eller eksponen...
