Søgning på: naturgeografi vand. Resultater: 18501 til 18520 af 19366
-
Fysik - Endnu en bølgeopg.
ForumindlægHej,Jeg har brug for lidt hjælp til disse opgaver:*******************************************Opg. 1: I et forsøg på at bestemme brydningsforholdet ved overgang mellem medie 1 og 2 har man målt sammenhørende værdier af indfaldsvinkel og brydningsvinkel:iº bº20 14,930 22,040 28,850 35,060... -
Svensk matematik lærer skal sættes på plads!
ForumindlægHej alle sammen.Jeg håber at i kan hjælp mig lidt her, jeg er ikke matematik geni selv, men håber at jeg kan nå et semismart niveau på et tidspunkt.Sagen er den at jeg spurgte min matematik lærer (jeg læser i Sverige på komvux matte A) i dag om man ikke kunne vende på en formel for at slippe for ... -
hjælp
Forumindlæghej nogle der vil rette dette igennem? Betinna forærede søsteren en ring. broderen forærede hun en plade. jeg regner med at sige gæsterne sandheden. direktøren skaffede sønnen et job i firmaet. Datteren skaffede han en lejlighed. en ven fortæller man alt. har i sendt vennerne en hilsen? de har kø... -
Spektrofotometri: Find absorptionskoefficient af ukendt stof
ForumindlægHej Jeg har taget 200 mg (8 dråber) af en keton og opslemmet den i 20 mL vand. Der er tilsat ethanol da den var tungtopløselig. Der blev tilsat 3 mL 2,4-dinitrophenylhydrazin-opløsning. Der skete udfældning, og det blev filtreret så man havde orange pulver efter tørring. 37,9 mg af derivatet ble... -
Syre base
ForumindlægHej allesammen. Er der en som vil være søde og hjælpe med opgave b og d? I opgave b har jeg fået af vide at pKs = 4,82 og at jeg så skulle beregne pKb. Og det er vel bare 14 - pKs = pKb ( som giver 9,18 ) men det er jo bare pKb og ikke pH så jeg ved ikke hvad jeg ellers kan gøre? Og opgave d ha... -
Opgave i lineær sammenhæng
ForumindlægHej! er der en venlig sjæl der vil hjælpe med nogle opgaver i matematik? jeg har prøvet, men kan ikke løse dem. Her er opgaverne? En el-regning består af en fast afgift og en afgift, der afhænger af hvor meget el man har brugt. Ved Byens El-selskab betaler man 435 kr. årligt i fast afgift ... -
Hælp til oversættelse af et spørgsmål skrevet på engelsk
ForumindlægHej. Jeg har brug for at nogle hjælper mig med at forstå dette spørgsmål som jeg skal besvare i min kemi aflevering. Consider an aqueous 1.00 kg/mol solution of Na3PO4, a compound with useful detergent properties. Calculate the boiling point of the solution assuming that: a) it does not ionise a... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHej. Jeg har brug for at nogle hjælper mig med at forstå dette spørgsmål som jeg skal besvare i min kemi aflevering. Consider an aqueous 1.00 kg/mol solution of Na3PO4, a compound with useful detergent properties. Calculate the boiling point of the solution assuming that: a) it does not ionise a... -
Syrer og baser - struktur
ForumindlægHej SP Jeg sidder med en opgave, hvor jeg er kommet igennem noget af det, men nu sidder jeg fast. Opgaven lyder: En af de stoffer, man kan finde i stor mænde i baldarinplanten, er en monohydron carboxylsyre Fra 100 g tørret baldarinrod isoleres 0,254 g af den ildelygtende syre. Syren opløses... -
Opløselighedsproduktet
ForumindlægEr lidt forvirret med denne opgave, har udregnet koncentrationerne af de forskellige ioner i opløselighedsproduktet, men har ingen ideer hvordan jeg skal finde ud af hvor meget HCl der skal tilsættes før der kommer bundfald?? Opløselighedsproduktet for sølvchlorid, AgCl (s), er Ksp = 1,76·... -
Brug af programmet geneious Pro ??
ForumindlægHej.. Jeg sidder med en opgave i geneious hvor jeg skal udregne nogle forskellige aldre i et stamtræ.. Jeg kan simpelthen ikke få det til at give mening så er der nogen der virkelig kan sit kram på geneious som evt. kan guide mig lidt.. min opgave lyder på følgende : Herved få... -
Titrering af en svag syre
ForumindlægJeg har nogle problemer med den sidste del af min rapport. Håber der er nogen derude der kan hjælpe..\n\n400mg NH4Cl blandes med 20,00ml vand og titreres herefter med 1M NaOH. pH blev målt med pH-meter. \nVi har nu tegnet titrerkurven med de 25 punkter vi fik skrevet ned undervejs, især omkring æ... -
Koncentration
ForumindlægJeg har siddet med denne opgave i et stykke tid, og jeg ved ikke, hvordan den skal løses, er der en der vil hjælpe mig i den rette retning? Opgaven lyder: Til 1 dr. saltsyre (4 M) og 8 dr. vand (pH = 0,4) sættes 1 dr. tin(II)chlorid (0,25 M i 0,5 M HCl) og der mættes med hydrogensulfid. Til 9 dr... -
Analyse - hmm
ForumindlægJeg er meget meget i tvivl om noget. Min problemformulering lyder: - Hvorfor vælger man til at ofre sit liv i et flyangreb mod USA? - Gør Samuel Huntingtons teori sig gældende i dag? - Jeg vil gå i dybden med baggrunden for terrorangrebene i forbindelse med arbejdet med Al-Qaedas krigserklærin... -
pH beregning
ForumindlægHej, jeg har fået følgende oplysninger til at løse en opgave, men jeg er ikke klar over hvilke eller hvilken formel jeg skal bruge, er der nogen der kan give et hint? jeg er gået i stå!\n\nEt af de mest anvendte konserveringsmidler i Danmark til frugtsaft, marmelade mv. er natriumbenzoat, natrium... -
Endnu en bøn om hjælp angående metoder
ForumindlægHej folkens. AT står for døren og om en lille uge skal jeg op og fremlægge min synopsis. Jeg har generelt godt styr på hvad jeg vil sige og har lavet en disposition osv. Det som volder mig flest problemer, er dog de (irriterende) metoder. Mine fag er engelsk(A)/historie(A). Overordnet set redegør... -
Lidt hjælp...
ForumindlægHej! Jeg har et par opgaver, jeg godt kan bruge lidt hjælp til:Først har jeg skulle bestemme en regneforskrift for funktionen f, hvor en opløsning af ammoniumnitrat i vands temperatur med godt tilnærmelse er en liniær funktion af den opløste mængde. Regneforskriften har jeg fra en tabel udregnet ... -
Er der virkelige ingen der kan hjælpe mig??? Kemi B eller A, eller nogle gode noge fra C.?
ForumindlægDER MÅ DA VÆRE NOGEN SOM KAN HJÆLPE BARE EN SMULE! Er der ikke nogen af jer som selv skal op i kemi, som måske har været oppe før og lige ved hvordan man skal kunne kringle det???? Jeg vil virkelig sætte pris på noget hjælp! nogle tips til mundtlig kemi eksamen på c-niveau- Jeg skal snart op i ... -
Magnetisk felter opgave
ForumindlægHej. Sidder og skal aflevere en opgave i aften, men sidder fast ved denne her, da emnet ligger noget langt væk. Håber nogle vil hjælpe I en mirkobølge ovn bringer en såkaldt magnetron elektroner til at bevæge sig i cirkelbaner med en omløbsfrekvens på 2450 MHz. Når elektronerne afbøjes i magnetr... -
FSA fysik/kemi. Al slags hjælp er kærkommen
ForumindlægHalløj derude - Jeg befinder mig i den situation, at jeg skal op i mundtlig fysik/kemi her på tirsdag d. 9/6. Jeg er begyndt at læse pensum op, dvs. større eller mindre uddrag af de fem bøger, som vi er blevet undervist i de seneste 3 år. (Bøgerne hedder: Luft og vand, Kemien omkring os, Magnetis...
