Søgning på: matematik c 2017. Resultater: 18521 til 18540 af 84121
-
Gymnasie
ForumindlægHej Allsammen Jeg er en elev der går i niende klasse. I dag har jeg været til skolehjemsamtaler hvor jeg fik at vide at jeg klarede mig godt i alle fag undtagen matematik. I matematik fik jeg følgende årskarakter Færdighed:02 Problemregning:02 og Mundtlig matematik:4. Min matematik lærer ... -
Uafhlndige hændelser (Sandsynlighedsregning) HJÆLP
ForumindlægEn badmintonspiller skal spille mod A,B og C. Chancen for at vinde over A er 0,5 og chancen for at vinde over B er 0,6 og chancen for at vinde over C er 0,7. Udfaldet af kampene er udafhængige.Bestem sandsynligheden for at han vinder:a) netop en kampb) netop to kampec) ingen kampeTak! -
Løs 2 ligningsystemer
ForumindlægJeg er ordblind og ikke så god til matematik jeg håber virkelig nogen vil hjælpe mig med de 2 ligninger nedenunder. -
centicubes
ForumindlægHej! Jeg har fået en opgave om centicubes hvor jeg skal finde ud af alt matematik i en centicube, er der nogen der kan hjælpe? -
Opg 5018,5020
ForumindlægHej.. er der nogen som kan hjælpe med opgaverne 5018 og 5020 i "Eksamensopgaver i matematik 3 årigt a niveau" -
SSO
ForumindlægJeg ville bare spørge om hvilke emner i har skrevet i matematik til SSO?Vil nemlig gerne have inspiration.På forhånd tak! -
Optagelsesprøve
ForumindlægJeg skal til optagelsesprøve i næste uge, i dansk, engelsk, matematik skriftlig/elektronisk. Hvordan kan jeg forberede mig? -
Reducering
ForumindlægHej jeg har glemt de grunlæggende matematik regneregler: hvordan reducere jeg: (2*x-1)^2 Gerne med en regne regel til :) god dag -
Hjælpelære
ForumindlægHeeY.. Jeg vil gerne har en hjælpelære til matematik, fysik og kemi da jeg har svært ved disse fag. Jeg går i 2.g håber der er en som vil hjælp. -
terminsprøve
Forumindlæghvor mange point giver de forskellige opgaver med hjælpemidler til matematik A terminsprøve og hvor mange point skal man have for at bestå? -
Hjælp...
ForumindlægSkal oppe matematik b imorgen.. Hvordan laver den her opgave.. .skal jeg finde f´(x)=0 eller bruge toppunktformel. -
Mat A 2014 December
ForumindlægHej, Er der nogle af jer, der har opgavesættet til matematik A december 2014? Hvis ikke opgavesættet, har I så opgaverne? Det ville være en stor hjælp, hvis i har det og gerne vil sende. -
Keplers love
ForumindlægKan man ikke sige, at Keplers love - beskriver matematikken bag det heliocentriske verdensbillede (solen som centrum)? -
Terminsprøve!
ForumindlægHej! Vi skal have terminsprøve snart - matematik, engelsk og dansk! Vil bare lige vide hvad jeg kan forvente? Det ville være rart hvis i kunne fortælle mig å meget som muligt! Tak på forhånd! -
konstantfaktor reglen
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål i matematik hvor jeg skal gør rede for konstantfaktor reglen for differentialkvotienter.Men jeg kan ikke finde ud af hvad det er !! kan i hjælpe ? -
Bestemmelse af horisontalforskydning (sinusfunktion)
ForumindlægEn sinus funktion er som bekendt givet ved: Y=Asin(B(x-c))+D Jeg kender følgende værdier: a=0,75 d=0,25 T=5 b=2pi/5 Indsat i formel: 0.75*sin((2pi)/5*x+(2(pi/5+c)))+0.25 Jeg ved at sinusfunktionen skal skære x-aksen i 2, 4, 7, 9 Hvordan bestemmer jeg c? -
Sin og cos
ForumindlægHej jeg har fåeten opgave hvor jeg skal beregne siderne og vinklerne.. Mit problem ligger i, at der er 2 resultater, da en af vinklerne er stumme. Vink.B 30,8side.a 98side.b 71Mine resultater er vink.A 44,97Vink. C 104,23side. c 134,41--------------------------------------------Som sagt der var 2... -
Regneforskrift af sammensatte funktioner
ForumindlægKan det passe at hvis jeg har følgende to funktioner c(x) =3 / (x-1) og d(x) = x + 1, og jeg skal bestemme en regneforskrift for de to sammensatte funktioner at det bliver til... c(d(x)) = 3 / x d(c(x)) = 3 / (x - 1) + 1 Jeg skal også finde definationsmængden, hvordan kan det gøres... -
Beregn den varmemængde, der skal tilføres
ForumindlægHej, sidder her og er i tvivl om, hvilken formel jeg skal bruge til at løse dette problem ? Spørgsmålet lyder som følger: En cappuccinomaskine bruges til at opvarme 150 g mælk fra 10,0 °C til 70,0 °C. Opvarmningen sker ved at vanddamp med temperaturen 100 °C ledes ned i mælken. Mælke... -
Opløselighed
ForumindlægHvorfor er fedtstoffer uopløselige i vand, mens fedtsyresalte kan anvendes til sæbe? Grundig forklaring:)
